snutki

1. Data: 2004-12-17 11:00:27

Temat: snutki
Od: "Alma en/of Maarten" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry!

Dostałam pytanie ze Stanów, nie jestem na temat, więc pytam tutaj:

Czy ktoś z was zna techniki "Snutki", i czy może ktoś ma instrukcję jak to
wykonać lub wzory? Może być po polsku, ja tłumaczę wtedy.

Z góry dziękuję

Alma

1. Data: 2004-12-17 11:38:09

Temat: Re: snutki
Od: "Maria Stewart" <k...@d...com.au> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoo z was zna techniki "Snutki", i czy może ktoo ma instrukcję jak
> wykonać lub wzory? Może być po polsku, ja tłumaczę wtedy.

Jestem prawie sto procent pewna ze ktos juz o to pytal. Z tego co wiem jest
to technika haftu w pewnym sensie przypominajaca haft angielski. Jest bardzo
podobny do haftu wegierskiego. Niestety wzorow ani wyjasnien nie posiadam
Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2004-12-17 11:41:30

Od: "Elżbieta T." <tomella@bezspamu_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alma en/of Maarten"

> Dostałam pytanie ze Stanów, nie jestem na temat, więc pytam tutaj:
>
> Czy ktoś z was zna techniki "Snutki", i czy może ktoś ma instrukcję jak
> wykonać lub wzory? Może być po polsku, ja tłumaczę wtedy.

Snutki to biały haft wysnuwany (cokolwiek to znaczy :))
http://www.snutki-embroidery.gen.nz/page2.html ta kobieta mieszka w Nowej
Zelandii i na pewno się chętnie podzieli swoją wiedzą.

Elzbieta

1. Data: 2004-12-17 11:48:14

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Alma en/of Maarten wrote:
> [...]
>
> Czy kto? z was zna techniki "Snutki", i czy może kto? ma instrukcję jak to
> wykonać lub wzory? Może być po polsku, ja tłumaczę wtedy.

Witam,
To rodzaj haftowanej koronki- takie skrzyżowanie haftu angielskiego
(dziurek dokładniej rzecz biorąc) z, nazwijmy to, zaczątkami koronki
igiełkowej. Chodzi o to, żeby najpierw na tkaninie obszyć dziurki
(często ustawione w kółeczka po kilka) i potem (tzn. chyba w trakcie
obszywania) te skupiska dziurek łączysz między sobą przeciągając między
niemi nitkę. na koniec wycinasz materiał spod nitek i gotowe.
Wygląda tak:
http://www.needlecraft.co.nz/e/pics/sd08.f.jpg
Więcej o snutkach było w którejś książce z serii "Zręczne ręce" i chyba
w książce "Koronkarstwo", ale mogę to sprawdzić dopiero wieczorem.
U nas najwięcej się chyba w tym temacie dzieje w powiecie jarocińskim:
http://www.jarocin.pl/dnijarocina.html - snutki golińskie
Ciekawe jest to, że snutki są chyba właśnie naszym lokalnym wynalazkiem
(a w każdym razie z tej części Europy) i nawet po angielsku nazywają się
"snutki" :) Znalazłam kiedyś kilka świetnych stron.
Tyle na razie, jak wrócę do domu, to mogę sprawdzić więcej.

1. Data: 2004-12-17 11:57:42

Od: "Mat" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.snutki-embroidery.gen.nz/
Pozdrawiam.Mat

Użytkownik "Alma en/of Maarten" <m...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cpueb6$lk3$1@news.onet.pl...

1. Data: 2004-12-17 11:58:59

Od: "Mat" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze
http://www.kaleidostitch.com/content%20pages/catalog
%20page/Snutiki/cat

1. Data: 2004-12-17 21:33:36

Od: "Alma en/of Maarten" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na razie bardzo dziekuję za odpowiedzi, linki już wyslałam dalej. Mam
nadzieję, że jescze coś znajdziecie?

Pozdrowienia, Alma

Użytkownik "Mat" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> i jeszcze
> [...]

[szydelko] firanka z motywem motyla
[szydelko] i niesmiertelny ulubiony Basak;)
ceny wloczek w duzych motkach
test
Zdjecia prac!!!