soczewki kontaktowe

1. Data: 2008-11-14 20:21:21

Temat: soczewki kontaktowe
Od: "ups" <hahaha antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Tak się zastanawiam czy by nie zmienić okularów na soczewki...
Jaki jest koszt noszenia soczewek? Bo pewnie poza samymi soczewkami to
potrzeba jakiegoś płynu do pielęgnacji, do nawilżania itd...
na co zwrócić uwagę wybierając soczewki ?

Prosiłbym o opinie kogoś kto miał z tym do czynienia

--
ups

2. Data: 2008-11-15 22:05:05

Temat: Odp: soczewki kontaktowe
Od: "WT" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak się zastanawiam czy by nie zmienić okularów na soczewki...
W soczewkach chodzi ten co musi albo bardzo chce. Koszt to nie jest jakiś
nadzwyczajny, ale należy się liczyć z możliwością infekcji, podrażnienia...

3. Data: 2008-11-16 22:48:50

Temat: Re: soczewki kontaktowe
Od: Logan <L...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ups wrote:
> [...]
> Jaki jest koszt noszenia soczewek? Bo pewnie poza samymi soczewkami to
> potrzeba jakiegoś płynu do pielęgnacji, do nawilżania itd...
Badanie oczu 100-150 jednorazowo ( na iles lat) plyn ani soczewki drogie
nie sa..
> na co zwrócić uwagę wybierając soczewki ?
To one wybieraja ciebie, przy badaniu dostaniesz po jednej z mozlowych
typow i wybierzesz te ktora ci pasuje

4. Data: 2008-11-17 14:02:29

Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2008 21:21:21 +0100, ups napisał(a):

> [...]
> Jaki jest koszt noszenia soczewek? Bo pewnie poza samymi soczewkami to
> potrzeba jakiegoś płynu do pielęgnacji, do nawilżania itd...

Trzymiesięczne w sklepie 150zł/3 mce +
płyn 50zł/2 mce, czyli wychodzi 75 zł/mc.
Na allegro można zejść z tą ceną dwukrotnie,
czyli do ok. 40zł/mc (500 zł rocznie).

Miesięczne pewnie będą droższe, ale teoretycznie lepsze.

Co do podrażnień - zdarzają mi się raz, może dwa na rok,
ale najczęściej zdjęcie soczewek na kilka godzin pomaga.

> na co zwrócić uwagę wybierając soczewki ?

Lekarz powinien wybrać i to chyba niekoniecznie w centrum handlowym.

--
ŁK (2008-11-17 14:59:01)

5. Data: 2008-11-17 21:53:07

Od: "pawelj" <hahaha antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@t...net> napisał w wiadomości

> Trzymiesięczne w sklepie 150zł/3 mce +
> płyn 50zł/2 mce, czyli wychodzi 75 zł/mc.
Więc na próbę takie 3 -mce mógłbym sobie zafundować.

> [...]
>
> Co do podrażnień - zdarzają mi się raz, może dwa na rok,
> ale najczęściej zdjęcie soczewek na kilka godzin pomaga.

A jak objawiają się te podrażnienia?

> Lekarz powinien wybrać i to chyba niekoniecznie w centrum handlowym.
No jak juz się zdecyduję będzie to okulista. Taki co ma dostęp do aparatury
i zna się na soczewkach. Tyle, że chciałbym wiedzieć czy namawiając mnie na
konkretny model ma na względzie dobro moich oczów czy swojej kieszeni. Musze
więc wiedzieć o co go poytać.

--
PawełJ

6. Data: 2008-11-18 08:58:22

Od: "atraM" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na co zwrócić uwagę wybierając soczewki ?
>
> Prosiłbym o opinie kogoś kto miał z tym do czynienia

Wygoda noszenia niesamowita, bo można się uwolnić od tych wstrętnych "dwóch
szkiełek", natomiast poważną wadą soczewek jest to że powodują podrażnienia
oczu, co nie jest zbyt zdrowe na dłuższą metę. Cena też oczywiście na minus,
bo trzeba wydać 50-150 zł miesięcznie, podczas gdy na okulary 300zł na kilka
lat.

Soczewki dziennie są nadroższe, ale też najzdrowsze. Nie potrzeba do nich
żadnego płynu, bo te zakładane rano zdejmuje się wieczorem i wyrzuca do
kosza. Cena to ok. 2-3 zł za sztukę. Dla mnie osobiście jest to idealne
rozwiązanie, taki kompromis pomiędzy wygodą a zdrowiem oczu. Na codzień
noszę okulary, a kiedy wybieram się na rower, imprezę lub basen, to zakładam
sobie rano jednodniówki i śmigam w nich cały dzień :)

Natomiast soczewki miesięcznie i trzymiesięczne, chociaż wyglądają
identycznie, to używa się ich w inny sposób. Raz rozpakowane nosisz przez
kilka tygodni, codziennie wieczorem wyjmując i wkładając do pojemniczka z
odpowiednim płynem. Soczewki te są nieco tańsze od jednodniowych tzn.
wychodzą taniej ponieważ są na dłużej. Płyn kosztuje różnie, ale raczej
kilkadziesiąt złotych i styka na 1-3 miesiące. Jeżeli będziesz się z nimi
dobrze obchodził tzn. pamiętał by co wieczór wyjąć z oczu, mył ręce przed
każdym dotknięciem powieki, czasem w tygodniu zrobić trzeba przerwę na
okulary i do tego będziesz ogólnie dbał o oczy, to powinieneś być
zadowolony.

7. Data: 2008-11-18 21:42:20

Od: "pawelj" <hahaha antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podrażnienia oczu, co nie jest zbyt zdrowe na dłuższą metę. Cena też
> oczywiście na minus, bo trzeba wydać 50-150 zł miesięcznie, podczas gdy na
Moje okulary te co teraz przez nich patrzę miały jedynkę z przodu. Więc
kolejne pytanie. Gdzie można kupić okulary za 300 ? :)

> [...]
> każdym dotknięciem powieki, czasem w tygodniu zrobić trzeba przerwę na
> okulary i do tego będziesz ogólnie dbał o oczy, to powinieneś być
Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Musze się jeszcze w wolnej chwili wybrać do okulisty żeby z nim
skonsultować.
Na razie na próbe to chyba najbezpieczniejsze będą te jednodniowe.
A Co mam rozumieć pod hasłem "będziesz ogólnie dbał o oczy"?

--
Pawełj

8. Data: 2008-11-18 22:52:51

Od: incu? <i...@j...kochany.pl.wytnij.com> szukaj wiadomości tego autora

atraM <n...@w...pl> wrote:

> [...]
> bo trzeba wydać 50-150 zł miesięcznie, podczas gdy na okulary 300zł na kilka

http://allegro.pl/item477283408_soczewki_kontaktowe_
soflens_38_optima_fw_bc_8_7.html

Tutaj jest 6 sztuk kwartalnych soczewek. Wiec 3 pary po 3 miesiace.

3 * 3 = 9
47zł / 9 = 5.22zł

Czyli jesli komus zalezy na cenie, to moze miec soczewki za 5zl/m +
cena plynu.

--
incu?
GG:5196643

9. Data: 2008-11-18 22:55:47

Od: incu? <i...@j...kochany.pl.wytnij.com> szukaj wiadomości tego autora

Logan <L...@g...pl> wrote:
> Badanie oczu 100-150 jednorazowo ( na iles lat) plyn ani soczewki drogie
> nie sa..

W Tychach zaplacilem w salonie optycznym 49zl za badanie + pare
soczewek na 2 tygodnie + maly plyn.

W pasazu Tesco (ul. Towarowa), byc moze to jest VisionExpress, nie
wiem.

--
incu?
GG:5196643

10. Data: 2008-11-19 13:06:23

Od: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Nov 2008 22:53:07 +0100, pawelj napisał(a):

> Użytkownik "Łukasz Kalbarczyk" <l...@t...net> napisał w wiadomości
> A jak objawiają się te podrażnienia?

Bardzo nieprzyjemne swędzenie oczu, zaczerwienienie,
uczucie ciała obcego, łzawienie - ogólnie widzenie sprawia
ogromny ból. W mniejszym stopniu występuje to nawet częściej,
ale raz-dwa razy na rok jest z tym kłopot (zwłaszcza jak
soczewka nienaturalnie wyschnie od dymu z papierosa
czy ogniska i robi się twarda, i drażni oko).

--
ŁK (2008-11-19 14:04:25)

Problemy 'pogipsowe' - sinienie i krwiaki...
poziome ułożenie kości krzyżowej
Sprywatyzować służbę zdrowia !!!
Witaminy, a zdrowie
Jak działa test na wykrywanie narkotyków...?