soczewki kontaktowe debiut

1. Data: 2007-08-02 17:57:24

Temat: soczewki kontaktowe debiut
Od: "Ania" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam dzisiaj bylam u okulisty wrejonie w ramach umowy z NFZ .
Przepisano mi szkla - 1,00 i -0,75 dioptri.
Na moje zapytanie o soczewki kontaktowe udzielono mi odpowiedzi zeby isc do
zakladu optycznego gdzie owy specjalista przyjmuje zakupic soczewki i
podczas prywatnej wizyty specjalista mi pokaze jak zakladac jak zdejmowac
,bo podobniez na kase chorych takich "zabiegow" sie nie praktykuje .
Chcialam zapytac jak to faktycznie jest ,czy taka wizyta przed zalozeniem
pierwszy raz kontaktusow jest konieczna ,w necie poczytalam co i jak i mysle
ze spokojnie bez zadnych ceregieli dalabym sobie rade Czy faktycznie
specjalista moze "kazac"przyjsc po taka porade do gabinetu prywatnego.
za wzsytkie sugestie na temat szkiel kontaktowych ,zarowno zakladania jak i
wyboru bede wdzieczna .
Pzdr.Ania

2. Data: 2007-08-02 18:00:15

Temat: Re: soczewki kontaktowe debiut
Od: Wojtek Malina <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania napisał:
> [...]
> za wzsytkie sugestie na temat szkiel kontaktowych ,zarowno zakladania jak i

Dziwne. Jak kupilem pierwsze soczewki to po prostu posadzili mnie na
miejscu i nauczyli zakladac, trwalo to 10 minut i kosztowalo zero
dodatkowej kasy :)

3. Data: 2007-08-02 18:17:32

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>prywatnego.
> za wzsytkie sugestie na temat szkiel kontaktowych ,zarowno zakladania jak i

pokaze Ci kazdy "nosiciel" soczewek. A te można kupić w necie. Musisz jednak
znać srednice (choć i uniwersalne nosiłam, bylo OK). Teraz przy pierwszym
opakowaniu wizyta jest gratis, poszperaj w okolicy po optykach. Co do firmy, to
nie ma uniwersalnych, zadowalająfcych każdego. Ja długo nosiłam J&J, pózniej
Focus, a wczesniej, jeszcze w sredniej szkole, jakies polskie cholerstwo, które
trzeba było wygotowywać codzień! Nie mam faworyta, mam za to antyfaworyta:
soczewki kolorowe z naniesionym rysunkiem tęczówki. Optycy przemilczają, że w
ciemnym pomieszczeniu/w nocy, gdy soczewka się rozszerza, "łapie ona" rysunek na
soczewce i w efekcie znów widzisz niewyraznie.

I NIGDY, NIIIIGDY NIE NOŚ SOCZEWEK DŁUŻEJ, NIŻ JEST NAPISANE NA OPAKOWANIU
(miesięczne - miesiąc, a nie 6 tygodni itd).

Zakładanie: wydłubujesz z pojemniczka soczewkę opuszkiem palca (lepiej mieć dość
krótkie paznokcie, by nie przeciąć soczewki), sprawdzasz pod światło, czy
przekrój przypomina czapeczkę, czy miskę: ma być "czapka" czyli brzegi do
wewnątrz, a nie na zewnątrz, by trzymało, opatulało soczewkę oka, a nie ślizgało
się po oku i kłuło w powiekę. Jak założysz źle, to od razu si8ę przekonasz o
błędzie ;-)). Potem przykładasz do oka (na początku możesz drugą ręką
przytrzymać powieki, by nie zamykać ich odruchowo, i zakladasz. Pierwszy raz
uczucie jest dziwne...bo dotykasz czymś oka, a to coś nie szczypie :)) Dobrze
jest też zakładać nad leżącym lusterkiem, a na pewno nie nad umywalką, by nie
zgubić soczewki :)
powodzenia

h.

4. Data: 2007-08-02 18:25:35

Od: "Ania" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje wam za odpowiedzi i jest z tego co piszecie tak jak przypuszczalam
.
Jutro pojde do optyka gdzie owa pani specjalistka nie przyjmuje i jak to
mowia chytry dwa razy traci :-)
Tak bym kupila u niej te soczewki a tak pojde do konkurencji :-)
Dziekuje

5. Data: 2007-08-03 18:27:53

Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:f8t742$cet$1@inews.gazeta.pl,
niejaki(a): Hania z adresu <v...@g...pl> napisał(a):

> I NIGDY, NIIIIGDY NIE NOŚ SOCZEWEK DŁUŻEJ, NIŻ JEST NAPISANE NA
> OPAKOWANIU (miesięczne - miesiąc, a nie 6 tygodni itd).

A to czemu? Ja mc nosze 1,5mc i nie odczuwam ZADNEJ roznicy
czy dyskomfortu...

--
* Pozdrawiam
* tHe mRuWa

6. Data: 2007-08-04 19:59:14

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tHe mRuWa" <g...@D...com> napisał w wiadomości
>W artykule news:f8t742$cet$1@inews.gazeta.pl,

> A to czemu? Ja mc nosze 1,5mc i nie odczuwam ZADNEJ roznicy
> czy dyskomfortu...

nikt Ci nie zabrania, "najwyżej" dostaniesz takiej infekcji, że będziesz wył z
bólu po nocach. Nie życzę.

h.

Pomoc dla Karoliny
POTRZEBNA PILNIE POMOC!!!