Re: soczewki kontaktowe i sól fizjologiczna?

From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: soczewki kontaktowe i sól fizjologiczna?
Date: Mon, 2 Dec 2002 15:05:27 +0000 (UTC)

In article <6...@n...onet.pl>,

> Poza tym skojarzylem jeszcze-czy sol fizjologiczna to nie jest to samo "czym
> placzemy"(czyli lzy-badz cos zblizonego?) -jesli tak to juz zupelnie bym sie
> nie bal-skoro w oku z soczewka wszystko w porzadku ......

Na pewno się soczewce nic nie stanie, gdy trafi do soli
fizjologicznej. Przecież kiedyś przechowywało się soczewki tylko w
soli, ale wtedy gotowało się soczewki. Skoro teraz, gdy przechowuje
się je w specjalnych płynach nie trzeba ich gotować, to pewnie taki
płyn to nie to samo co zwykła sól. Moja rada: awaryjnie można pewnie
przechować je jednorazowo w soli, sól nie pozwoli soczewce wyschnąć,
ale raczej jej nie oczyści. Wydaje mi się za to, że soli można
spokojnie używać do przepłukiwania czystych soczewek przed założeniem
ich na oczy.

Renata