Re: sok z buraków

From: stefan <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: sok z buraków
Date: Wed, 16 May 2018 12:06:25 +0200

W dniu 2018-05-16 o 11:05, d...@g...com pisze:
> 1.5 kg buraków obranych i pokrojonych w talarki
> 3 litry wody (przegotowanej chłodnej / ja używam nieprzegotowanej)
> 3 łyżki soli
> kilka ząbków czosnku
> kilka liści laurowych rozgniecionych lekko kulek ziela angielskiego oraz pieprzu
>
> Wszystko do dużego słoika. Mix i wstrząs.
> Przykrywam talerzykiem. Należy zwrócić uwagę żeby buraki nie wystawały nad
powierzchnię wody bo mogą spleśnieć.
> Codziennie mieszam chińską pałeczką do ryżu i zbieram osad gromadzący się na
powierzchni. Po tygodni zlewam do butelek i piję.
> W smaku podłe.
>
> I teraz najważniejsze.
> Ludzie mówią, że to cudowny eliksir który dodaje sił witalnych powoduję utratę wagi
i pomaga na nie wiadomo jeszcze co ))

> Mi smakuje bo lubię kuchnie kantońską która z natury jedzie zgnilizną i fermentem
na kilometr ale niektórzy nie lubią. I to należy uszanować że nie lubią i mają własne
zdanie !!

> Być może taki wątek już gdzieś się pojawił w tym forum ale komu chciało by się
googlować.

Aaaaaa, kuchnia kantońska dlatego, że mieszane pałeczką do ryżu?
A jak mieszam drewnianą łyżką to jest najzwyklejszy,
chamsko-chłopsko-mieszczański sok z kiszonych buraków?
a pierożki Won można tym sokiem zalewać? Bo barszcz z uszkami lubię...
Pierożki Won też....
pozdr
Stefan