sok z winogron domowym sposobem - jak?

1. Data: 2007-06-14 13:12:17

Temat: sok z winogron domowym sposobem - jak?
Od: "Sandra" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Kiedyś (dawno) widziałam u znajomych kolegi jakieś dziwne urządzenie do
wyciskania soku z winogron. Patrzyłam na internecie ale nie mogłam go odnaleźć.
Czy ktoś może wie jak coś takiego się nazywa? W ogóle szukam sposobów na
wyciśnięcie soku z winogron. Słyszałam, że musza być do tego użyte specjalne
bezpestkowe winogrona. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie?

Pozdrawiam,
Sandra

2. Data: 2007-06-14 14:35:50

Temat: Re: sok z winogron domowym sposobem - jak?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sandra" <s...@v...pl> wrote in message
> [...]
specjalne
> bezpestkowe winogrona. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie?

Wrzucasz do kadzi i depczesz. Nóg wcześniej nie myjesz,gdyż nosisz na nich
drożdzę szlachetne potrzebne do fermentacji. Z kadzi sok spływa do amfor
zakopanych w ziemi i tam fermentuje.

3. Data: 2007-06-14 15:37:48

Od: "Jacek5" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drożdzę szlachetne potrzebne do fermentacji. Z kadzi sok spływa do amfor

Skojarzyło mi się to z tzw. "szampanem mlecznym" sprzedawanym w sklepach z
nabiałem w małcyh szklanych butelkach od śmietany (lata 70-te)
Wyrabiano toto z serwatki. Kolor miało nieco ciemniejszy niż piwo. Z
bąbelkami.
Takie lekko przefermentowane. Słodkawe. Nawet dobre było.
Napiłbym się chętnie czegóś takiego zwłaszcza w dzisiejszy, upalny dzień.

A kwas chlebowy to też pewnie na drożdżach?

4. Data: 2007-06-14 15:47:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek5" <j...@i...pl> wrote in message

> [...]
> Napiłbym się chętnie czegóś takiego zwłaszcza w dzisiejszy, upalny dzień.
>
> A kwas chlebowy to też pewnie na drożdżach?

Jasne, ale deptać nie trzeba, no chyba, że się jest kaczorem...

5. Data: 2007-06-14 19:11:14

Od: "tomolek" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Takie lekko przefermentowane. Słodkawe. Nawet dobre było.
> Napiłbym się chętnie czegóś takiego zwłaszcza w dzisiejszy, upalny dzień.

To sie serwowit nazywalo, ale bym sie napil.... ech...
pzdr
t.

6. Data: 2007-06-14 20:32:36

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 14 Jun 2007 15:12:17 +0200, Sandra napisał(a):

> [...]
> bezpestkowe winogrona. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie?

Takie dziwne urządzenie nazywa się (dla zmylenia przeciwnika) sokownik ;-)
Podrzuć to hasło panu guglowi, na pewno ci pomoże. Na Allegro też
znajdziesz tego sporo.
Ja mam taki sokownik wyprodukowany jeszcze za poprzedniej dyktatury przez
firmę Prodryn, używałem zwykłych winogron (żadnych bezpestkowych) i sok
wyszedł mniam.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

[Humor zeszytów] Aleksander Głowacki to panieńskie nazwisko Bolesława
Prusa.

7. Data: 2007-06-15 16:39:24

Od: jasio p <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sandra napisał(a):
> [...]
> bezpestkowe winogrona. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie?

w zależności od ilości i do czego ma być użyty ten sok:
1. duża ilość i na wino - używa się specjalistycznych pras (dość
drogich)- zobacz np tu
http://www.winogrona.org/foto/patricus/patricus6.jpg
2. mało i sporadycznie - zwykła sokowirówka domowa

jasio p

8. Data: 2007-06-15 16:46:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
specjalne
> bezpestkowe winogrona. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia w tym względzie?

http://www.hortmasz.com.pl/prasy_do_owocow_rozdrabni
acze.php4

A więcej u producenta:
prasy:
http://www.robix.hu/en/fruitpressers.htm
kruszarki:
http://www.robix.hu/en/fruitcrushers.htm

9. Data: 2007-06-15 17:01:28

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "Sandra" <s...@v...pl> wrote in message
> [...]

Można kupić koncentrat soku (200 litrów w beczce) dodać zabraną wodę i
drożdże - potrzebny fermentor około 1200 litrów - ale można w kilku
mniejszych, lub część soku odstąpić rodzinie lub w ogóle zrobić składkowy
zakup.

10. Data: 2007-06-15 17:09:44

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> drożdże - potrzebny fermentor około 1200 litrów - ale można w kilku
> mniejszych, lub część soku odstąpić rodzinie lub w ogóle zrobić składkowy

Zapomniałem dodać link:
http://www.fructopol.com.pl/

Jaka sałatka do grilla?
Zupa wiosenna