Re: sos chili

1. Data: 2013-01-03 15:32:25

Temat: Re: sos chili
Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 17 grudnia 1999 09:00:00 UTC+1 użytkownik Slavek napisał:
> W kuchni chinskiej nie uswiadczysz kartofelkow (bo niby zkad).

A tu się ciężko mylisz.

Polecam ostatnie zdanie z pierwszej strony artykułu, zwłaszcza jego część dot.
konsumpcji:

http://www.farmer.pl/produkcja-roslinna/okopowe/ziem
niaki/artykuly/nie-wszystko-stracone,1771.html

Ania

2. Data: 2013-01-03 20:58:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 3 Jan 2013 07:32:25 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> [...]
konsumpcji:

> http://www.farmer.pl/produkcja-roslinna/okopowe/ziem
niaki/artykuly/nie-wszystko-stracone,1771.html

Niewątpliwie Slavek ma na myśli przynajmniej 16-wieczną kuchnię chińską,
nie tę dzisiejszą. W dzisiejszej chińskiej kuchni choćby takie frytki są
forever jak wszędzie... nie mówiąc o skrobi ziemniaczanej.
Do Europy ziemniaki dotarły w 16 wieku, więc trzeba byłoby ustalić, kiedy
dotarły do Chin - i wtedy dywagować właśnie na temat różnic w ówczesnej
kuchni :-)

--
XL

3. Data: 2013-01-04 20:58:54

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 3 stycznia 2013 21:58:44 UTC+1 użytkownik Ikselka napisał:

> Niewątpliwie Slavek ma na myśli przynajmniej 16-wieczną kuchnię chińską,
> nie tę dzisiejszą.

Pisząc o niej w czasie teraźniejszym? :-)

Podejrzewam, że sos chili w chińskiej knajpie bierze się po prostu z butelki, od
producenta... Tak jak majonez w polskiej - ze słoika...

Ania

4. Data: 2013-01-06 08:02:18

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-01-04 21:58, czeremcha pisze:

> Pisząc o niej w czasie teraźniejszym? :-)
>
> Podejrzewam, że sos chili w chińskiej knajpie bierze się po prostu z butelki, od
producenta... Tak jak majonez w polskiej - ze słoika...

> Ania

w tych popularnych wietnamskich tak...
Marsjasz

5. Data: 2013-01-06 12:59:16

Od: czeremcha <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 09:02:18 UTC+1 użytkownik Marsjasz napisał:

> w tych popularnych wietnamskich tak...

Nie wiem, jak w wietnamskich, ale miałam okazję jadać /fakt, że nie w Chinach/ w
chińskich knajpach prowadzonych przez Chińczyków, i kupować w chińskich sklepach
prowadzonych przez Chińczyków, i to są obserwacje stamtąd wyniesione...

Ania

6. Data: 2013-01-06 15:34:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 4 Jan 2013 12:58:54 -0800 (PST), czeremcha napisał(a):

> Pisząc o niej w czasie teraźniejszym? :-)

Tak - jako o tej (klasycznej), która nadal jest trzonem kuchni dzisiejszej.

> Podejrzewam, że sos chili w chińskiej knajpie bierze się po prostu z butelki, od
producenta... Tak jak majonez w polskiej - ze słoika...

A to to na pewno. No ale chyba istnieją takie knajpy w Chinach, które
kultywują tradycyjną kuchnię...

--
XL

Re: sos chili