sos śmietanowy

11. Data: 2005-09-25 12:32:25

Temat: Re: sos ?mietanowy
Od: oshin dorota bugla <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pieknego dnia 2005-09-23 13:05 Topino z nienacka napisal/a:
> Sęk w tym, że ani jeden ani drugi do pizzy nie są, a co tam już
> Polacy wymyślili aby po niej rozmazać to juz inna para kaloszy.

Niom, na przykład majonezowy, yyyy

--
oshin, tradycjonalistka ;>

12. Data: 2005-09-26 12:02:33

Temat: Re: sos śmietanowy
Od: LewSoft <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):

> Pizza = danie włoskie
> NIKOMU we Włoszech nie przyszłoby do główy jedzenie pizzy z sosem
> śmietanowym !! Brrr....
> Zresztą z ketchupem rówież. To czysto polski, bądź amerykański wymysł,
> którego ja osobiście też nie popieram
> Jedyny możeliwy dodatek do oryginalnej włoskiej pizzy to oliwa (zwykła lub
> al pepperoncino=z ostrą papryką)

Ktos kto pytal o sos smietanowy pisal cos o "prawdziwej wloskiej" -
skoncz czlowieku z moralizatorstwem i poprawianiem ludzi. Pizze moze
sobie kazdy zrobic nawet ze slimakami starym olejem silnikowym jesli ma
kaprys.

Sos smietanowy zwykle robilem do innych potraw, ale moze i tu sie uda...
Po prostu do smietany - tlustej - dodawalem pieprz, sol, czosne i czasem
jakies inne przyprawy jesli mnie naszla ochota - na malym ogniu
podduszalem i juz... Czasem kilka kropel cytryny.

Pozdrawiam

Lew

13. Data: 2005-09-26 12:06:18

Od: LewSoft <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Topino napisał(a):
> nic złego. Sęk w tym, że ani jeden ani drugi do pizzy nie są, a co tam już
> Polacy wymyślili aby po niej rozmazać to juz inna para kaloszy.
> Za niedługo może jeszcze syrop klonowy na niej rozpaprzą ;)

Klonowego nie probowalem, ale dla lebkow robilem z nutella + mandarynki,
kiwi, ananasy, szynka, rodzynki i... Ser! W sumie same tak chcialy a ja
bylem ciekaw efektu. Przyznam, ze nawet kawalek mi zostawily - maly...

Pozdro

Lew

14. Data: 2005-09-26 13:13:40

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Sep 2005 14:06:18 +0200, LewSoft <l...@g...pl>
wrote:

> [...]
>kiwi, ananasy, szynka, rodzynki i... Ser! W sumie same tak chcialy a ja
>bylem ciekaw efektu. Przyznam, ze nawet kawalek mi zostawily - maly...

Jak juz zbaczamy , to ja czasem robie lasagne na slodko - platy
makaronowe przekladane owocami, zazwyczaj czyms w rodzaju kisielu
- znaczy zageszczane, polane sosem waniliowym. I np rodzynkami
albo starta czekolada. Kombinacje dowolne

Pierz
K.T. - starannie opakowana

pstrag w folii
Prawdziwa kwaśnica - przepis poszukiwany.
Kapusta kiszona w sloikach
graham, czy razowy?
chwalę przepis na ciasto do pizzy