sos miodowo-musztardowy do sałaty

1. Data: 2006-10-30 08:52:33

Temat: sos miodowo-musztardowy do sałaty
Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
poszukuję przepisu na sos (typu vinegrette) miodowo-musztardowy do sałaty.
Wszystkie na które trafiłam w sieci składały się albo z samej musztardy z
miodem lbo były z dodatkiem majonezu. A to nie jest to czego szukam. Będę
wdzięczna za pomoc.
Pozdrawiam. M.

2. Data: 2006-10-30 09:16:38

Temat: Re: sos miodowo-musztardowy do sałaty
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda <y...@b...pl> napisał(a):

> Witam,
> poszukuję przepisu na sos (typu vinegrette) miodowo-musztardowy do sałaty.

A jakież to tajemne składniki zawiera sos vinegrette? I jak potwornie
kosztowne, że brak ci odwagi żeby wymieszać parę składników - i w razie
draki wylać do zlewu?

Wiesz, czego chcesz - zaopatrz się jeszcze w inwencję. Ale jej przez
internet nie kupisz.

Parę postów wcześniej była dyskusja na temat poszukiwania przepisów...

Ania

3. Data: 2006-10-30 10:50:01

Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> A jakież to tajemne składniki zawiera sos vinegrette? I jak potwornie
> kosztowne, że brak ci odwagi żeby wymieszać parę składników - i w razie
> draki wylać do zlewu?

Wiesz, jakos nie mam w zwyczaju marnowac pieniedzy na ktore ja i moi bliscy
ciezko pracuja. Gdyby wszyscy mieli takie podejscie wydawanie wszelakich
ksiazek kucharskich mijaloby sie z celem. W koncu wszystkie przepisy zostaly
kiedys przez kogos wymyslone i teoretycznie kazdego stac by przy odrobinie
inwencji stworzyc wlasny przepis.

> Parę postów wcześniej była dyskusja na temat poszukiwania przepisów...

Piszesz o tym poście w ktorym było kilka linków kulinarnych? Tak sie składa
że wszystkie te źródła zostały przeze mnie przeszukane i poszukiwanego
przepisu nie znalazłam. Dlatego zwróciłam się z pomocą do grupy...

M.

4. Data: 2006-10-30 11:02:25

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

magda schrieb:
> [...]
> że wszystkie te źródła zostały przeze mnie przeszukane i poszukiwanego
> przepisu nie znalazłam. Dlatego zwróciłam się z pomocą do grupy...

bo sosy do sałatek trudno dają się sformalizować. Proporcje zależą od
konkretnych składników (np. jaki miód, jaki ocet, jaka musztarda, jaki
olej/oliwa), od sałaty, od smaku zjadaczy, od plam na słońcu i innych
trudno definiowalnych rzeczy. Dlatego trzeba spróbować. Dać na początek
mniej, np. łyżeczkę miodu, łyżeczkę musztardy i ociupinkę oleju (ja np.
nie daję go wtedy wcale). Jak mam chcicę na słodką musztardę, to daję
mniej miodu, jak musztarda niesłodka, to więcej. Jak mam dobry balsamico
pod łapą to nie daję musztardy ;-) A potem to próbować i dodawać tego, a
nawet owego. No i już. Metoda prób i błędów. A wywaleć nie trzeba, bo
można organoleptycznie stwierdzić, czego brak. A jak się nie stwierdzi,
to widocznie dobre.

Waldek

5. Data: 2006-10-30 11:08:42

Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
> [...]
> nie daję go wtedy wcale). Jak mam chcicę na słodką musztardę, to daję
> mniej miodu, jak musztarda niesłodka, to więcej. Jak mam dobry balsamico

dzięki :)
A napisz mi jeszcze czy doprawiasz czymś taki sos? Np. ziołami czy
czosnkiem? Czy Twoim zdaniem wystarczy sama musztarda+oliwa+miód (bo
zrozumiałam że octu nie dajesz jeśli dajesz musztardę)? Nie chciałabym
czegoś na sam koniec sknocić...
Pzdr. Magda

6. Data: 2006-10-30 12:33:02

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"magda" <y...@b...pl> wrote in message
> [...]
> miodem lbo były z dodatkiem majonezu. A to nie jest to czego szukam. Będę

Nie wiem czego szukasz, ale prosciutki sposob jest taki:
lyzka miodu, lyzka musztardy (np. Dijon), 3 lyzki soku z cytryny, szczypta
soli, troche pieprzu

ww skladniki zmieszac i powoli wmieszac 1 lyzke oliwy z oliwek i 1 lyzke
oleju np. slonecznikowego.
Mozna wmieszac lyzke drobno posiekanej zielonej pietruszki albo innego
zielska. Mozna takze dodac 1-2 zabki czosnku przepuszczonego przez praske,
lyzeczke ziarenek maku, etc. Proporcje skladnikow reguluj w zaleznosci od
checi i smaku. Jesli czytasz po angielsku wstukaj "honey mustard salad
dressing" w wyszukiwarke i dostaniesz mnostwo linkow do roznorodnych soslow
do salatek tego typu - z majonezem lub bez. Czasami lepiej (IMO) jest robic
sosy tego typu z ziarnami gorczycy zamiast gotowej musztardy. Czesto
zamiast majonezu dodaje sie gestej kwasniej smietany

7. Data: 2006-10-30 13:53:51

Od: "magda" <y...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
> soli, troche pieprzu
>
> ww skladniki zmieszac i powoli wmieszac 1 lyzke oliwy z oliwek i 1 lyzke

Ogromne dzieki :)
Pzdr. M.

8. Data: 2006-10-30 15:34:21

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

magda schrieb:
> [...]
> czosnkiem? Czy Twoim zdaniem wystarczy sama musztarda+oliwa+miód (bo
> zrozumiałam że octu nie dajesz jeśli dajesz musztardę)? Nie chciałabym

czasami daję ocet. To zależy od rodzaju musztardy jakiej użyję. Na ogół
biorę balsamico (wtedy na ogół bez musztardy, albo trochę grubego
dijonu), niekiedy ocet malinowy i ciupinkę musztardy (to raczej do
rucoli). Zioła nie koniecznie, ale to też zależy od sałaty. Do czerwonej
fasoli można dać trochę więcej ziół (ja czasem dodaję prowansalskie,
tymianek, czasami majeranek). W sumie: jak miód i musztarda, to oprócz
ewentualnie soli i pieprzu rzadko co daję.

Waldek

9. Data: 2006-10-30 19:58:24

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

magda <y...@b...pl> napisał(a):

> Wiesz, jakos nie mam w zwyczaju marnowac pieniedzy na ktore ja i moi
bliscy
> ciezko pracuja.

Taaak, ocet, olej i musztarda sa koszmarnie drogie... Choć niektóre potrafią
być.

Ale mi głównie nie o to chodziło. Wiesz, czego chcesz /olej, ocet, musztarda
i miód/. Dlaczego sama nie spróbujesz zamieszać - na swój sposób? Skoro
mieszanie w garach cię nie bawi - to może tego nie rób? Albo kupuj fixy?

> [...]
zostaly
> kiedys przez kogos wymyslone i teoretycznie kazdego stac by przy odrobinie

Pytając sąsiada? A ciebie - używając twoich słów - teoretycznie nie stać na
to, by przy odrobinie inwencji stworzyć własny przepis?

Baw się gotowaniem, próbuj, eksperymentuj - a nie korzystaj z cudzych
gotowców. Zwłaszcza, kiedy wiesz, co chcesz osiągnąć i wiesz, czego do tego
użyć. Bo to mnie najbardziej zdziwiło - pytanie o sos, którego składniki
znasz.

> Piszesz o tym poście w ktorym było kilka linków kulinarnych? Tak sie składa
> że wszystkie te źródła zostały przeze mnie przeszukane i poszukiwanego
> przepisu nie znalazłam. Dlatego zwróciłam się z pomocą do grupy...

Nie, chodziło mi o post "żeberka w glazurze" i irytację "ps". Podzielam jego
opinię. W całości.

Ania

Zupa z dynii
WIESC HIOBOWA