sosna

1. Data: 2005-09-29 11:56:54

Temat: sosna
Od: "AK" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, dostałam z Włoch nasiona sosny, wykiełkowały w doniczce, ale teraz
nie wiem, co z nimi zrobić: zostawić w tej doniczce na zimę w domu, czy co?
Agnieszka
Nowy Targ

2. Data: 2005-09-29 12:32:27

Temat: Re: sosna
Od: <h...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

koniecznie w doniczce tylko zabezpiecznonej przed mrozami.Wysadza się po
roku do doniczek

3. Data: 2005-09-29 12:38:25

Od: "lukasz" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiem, co z nimi zrobić: zostawić w tej doniczce na zimę w domu, czy co?

zależy jaka to sosna. jeżeli jesto to popularna w limacie środziemnomorskim
sosna pinia, która ma duże nasionka - jak orzechy, to jest ona mało odporna na
mróz - jedynie do -15 C jak podają w internecie i wątpie żeby przeżyła u nas
zimę. można spróbować w doniczce i w zimę trzymać w jasnym pomieszczeniu w
niskiej temperaturze, a kilka wysadzić do ogródka okryć na zimę i
poeksperymentować. pozdrowionka

4. Data: 2005-09-29 13:27:53

Od: "AK" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zimę. można spróbować w doniczce i w zimę trzymać w jasnym pomieszczeniu w
> niskiej temperaturze, a kilka wysadzić do ogródka okryć na zimę i

Nie wiem jaka to sosna. Nasiona -wielkością i kształtem przypomina migdał,
twarde. Coś słyszałam, ze cyt.: "oni tam to jedzą" :) (oni=Włosi) Na razie
mam 4 szt., mają po 1 "otoczce" igiełek, są na parapecie w domu. Przeniosę
je chyba do najzimniejszego pomieszczenia i zobaczę. Zimy u nas dość
srogie, a to takie maleństwa :)
Pozdrawiam
Agnieszka

5. Data: 2005-09-29 13:37:49

Od: "Jacek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To masz pinie.
Mało odporna na mróz.

6. Data: 2005-09-29 15:33:06

Od: "[GS]" <g...@B...agrosan.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

a ja mam sosne pospolita na balkonie - tzn siewki male (do 5 cm) w ilosci az
3(!).... w dodatku sa w takich malych plastikowych czarnych doniczkach (jak
wytlaczanki).... czy mam je zostawic na zime i nie podlewac - tak do wiosny?
czy moze przyniesc do domu (mieszkam w bloku wiec zimnego pomieszczenia nie
uswiadcze) i hodowac jak doniczkowa roslinke?

dzieki za pomoc w rozwiazaniu mojego dylematu (chcialbym kiedys wsadzic te
siewki do ogrodu i dalej obserwowac jak rosna)
pozdrawiam
GS

7. Data: 2005-09-29 16:08:08

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

===============
> Użytkownik "AK" <a...@t...pl> napisał w wiadomości

To zostaw a to pod spodem cytuj jako fragment lub wycinaj i ...

> teraz

> co?

... koniecznie pisz pod cytatem. Spróbuj też pisać do rzeczy.
pozdr. Jerzy

8. Data: 2005-09-29 19:20:08

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[GS] wrote:

> [...]
> czy moze przyniesc do domu (mieszkam w bloku wiec zimnego pomieszczenia nie
> uswiadcze) i hodowac jak doniczkowa roslinke?

A nie możesz na zimę u kogoś znajomego zadołować w gruncie?

Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2005-09-29 21:02:32

Od: "[GS]" <g...@B...agrosan.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie możesz na zimę u kogoś znajomego zadołować w gruncie?
>
> Pozdrawiam
> Bea

dziekuje za p/odpowiedz.... ale..... Hmmm... a ... mianowicie...... co to
znaczy zadolowac w gruncie? wkopac te minidoniczki do ziemii? przykryc
czyms?

z gory dzieki za dalsze info

pozdrawiam
GS

10. Data: 2005-10-03 09:33:09

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

[GS] wrote:

> dziekuje za p/odpowiedz.... ale..... Hmmm... a ... mianowicie...... co to
> znaczy zadolowac w gruncie? wkopac te minidoniczki do ziemii? przykryc
> czyms?

Dokładnie tak. Wkopać doniczki do ziemi, a na wiosnę wyjąć. Całej
rośliny bym nie przykrywała. To przecież rodzima sosna. Może co najwyżej
wokół korzeni okryć stroiszem.

Pozdrawiam
Bea

Phygelius