sosna czarna - żółte igły

1. Data: 2006-08-16 11:39:26

Temat: sosna czarna - żółte igły
Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Zasadziłam w zeszłym roku w ogrodzie sosne czarną. Stanowisko słoneczne, w
dużej odległości od innych roslin.

Niestety cały czas żółkną igły w dolnej części drzewka.
Jaka może być tego przyczyna, może ktos potrafi mi poradzić dlaczego tak sie
dzieje, czy to jest normalne zjawisko?
Jak temu zaradzić ?

Pozdrawiam gorąco

Monika

2. Data: 2006-08-16 13:49:32

Temat: Re: sosna czarna - żółte igły
Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jaka może być tego przyczyna, może ktos potrafi mi poradzić dlaczego tak
> sie
> dzieje, czy to jest normalne zjawisko?
> Jak temu zaradzić ?
>
> Pozdrawiam gorąco
>
> Monika
>
> Prawdopodobnie, przyczyną jest tegoroczn a susza. U nas koło domu, na
> osiedlu spółdzielczym w zeszłym roku posadzono kilkanaście drzewek
> iglasych, sosenki , świerczki i tuje. Cztery z nich uschły zupełnie, a
> kila świerczków ma oklapłe gałązki. Ponieważ Pani sosenki nie całkiem
> uschły, jest nadzieja, że się pozbierają...

Pozdrawiam

Marek

3. Data: 2006-08-16 19:06:41

Od: "Monika" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Monika" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> Pozdrawiam
>
> Marek

Bardzo mozliwe że susza zrobiła też swoje, tyle że to żółknięcie igiel
zaczeło sie od jesieni zeszłego roku, 4 miesiące od zasadzenia w gruncie.

Monika

4. Data: 2006-08-22 09:33:48

Od: "Gelus" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bardzo mozliwe że susza zrobiła też swoje, tyle że to żółknięcie igiel
> zaczeło sie od jesieni zeszłego roku, 4 miesiące od zasadzenia w gruncie.
>

> Monika

A może to sprawka psa?

Pozdrawiam
Gelus

5. Data: 2006-08-22 13:56:14

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gelus" <g...@p...pl> napisał w wiadomości

> A może to sprawka psa?
>
> Pozdrawiam
> Gelus

Psa raczej nie, ale daje mi to do myślenia i zastanawiam się czy czasem to
nie sprawka kota z sąsiedztwa :-( Chyba skutek działalności kota byłby
podobny?
Jeśli to sprawka kota to jak go do znaczenia mojej sosny zniechęcić?
Oczywiście mysle o metodach nie wywołujących konfliktu z sąsiadką ;-)

Monika

6. Data: 2006-08-22 14:12:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> wrote in message

> [...]
> Jeśli to sprawka kota to jak go do znaczenia mojej sosny zniechęcić?
> Oczywiście mysle o metodach nie wywołujących konfliktu z sąsiadką ;-)

Kup sobie jamnika... Kot nie przyjdzie.

7. Data: 2006-08-22 17:16:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> napisał w wiadomości

> Psa raczej nie, ale daje mi to do myślenia i zastanawiam się czy czasem to
> nie sprawka kota z sąsiedztwa :-( Chyba skutek działalności kota byłby
> podobny?

Niestety tak:-(((((

> Jeśli to sprawka kota to jak go do znaczenia mojej sosny zniechęcić?
> Oczywiście mysle o metodach nie wywołujących konfliktu z sąsiadką ;-)

Uprzedzić sąsiadkę, że masz w ogrodzie rośliny szkodzące kotom? nie mam
pomysłu prawdę mówiąc. Te tzw. repelenty są dobre na parę dni, wietrzeją
szybko.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-08-22 18:06:14

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście mysle o metodach nie wywołujących konfliktu z sąsiadką ;-)

Nic nie zrobisz ( no chyba że prąd pod małym napięciem ) próbowalam
wszystkiego , jak chodziły tak chodzą , iglaki świecą dziurami . Przykro na
nie patrzeć (-: listy roślin straconych nie bede wymieniać .Zaznaczam że nie
mam kota , pies byl ale też slaby odstraszacz jak w domku noc spędzal .

Pozdrawiam TeresaR

9. Data: 2006-08-22 18:18:57

Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli to sprawka kota to jak go do znaczenia mojej sosny zniechęcić?
> Oczywiście mysle o metodach nie wywołujących konfliktu z sąsiadką ;-)

Wystarczy spokojnie z Nim porozmawiać. Przedstawić rzeczowo swoje argumenty
np."Jest to moja ulubiona sosna". Na pewno da się przekonać, a nawet wyłapie
gryzonie w Twoim ogrodzie.
Setki razy tak robiłem, zawsze działa.
pozdrawiam tomek

10. Data: 2006-08-22 19:42:30

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moni|<a napisał(a):
> [...]
> podobny?
> Jeśli to sprawka kota to jak go do znaczenia mojej sosny zniechęcić?

Na pl.r.z.koty mają jedna odpowiedź: wykastrować.
:-)

> Oczywiście mysle o metodach nie wywołujących konfliktu z sąsiadką ;-)

Może sasiadka po cichu będzie nawet wdzieczna?
;-)
pozdr. Jerzy

pielęgnacja iglaków
NIEDOWIARKOM