Re: sośnica japońska

Data: 2001-05-02 08:16:19
Temat: Re: sośnica japońska
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl>

Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:3420.00000000.3aed74f5@newsgate.onet.pl...
> Mam w ogrodzie sympatyczne drzewko - sośnicę japońską. Według literatury
jest
> wrażliwa na mróz. Zabezpieczam ją więc na zimę pieczołowicie matami i
sianem.
> Problem polega na tym, iż w tym roku sośnica osiągnie 2 m (docelowo ma
mieć
> ponad 10 m) i na dłuższą metę nie wyobrażam sobie takiego otulania
rośliny.
> Proszę o informację czy duża sośnica jest do utrzymania w naszym klimacie
> czasie mrozów, ewentualnie może należy coś dla sporej kilkumetrowej
> [...]

Podaj jeszcze, gdzie mieszkasz i czy masz bardzo zimny ogród. Od paru lat
obserwuję sośnicę u sąsiadki i jak dotąd nie ma strat. Wielkość mniej więcej
taka, jak u Ciebie. Tyle, że nie było ostatnio naprawdę ostrych zim. Przy
okazji, czy drzewko jest tak gęste, jak wtedy, gdy było kupowane, czy się
"rozrzedziło" - sąsiadka ma taki efekt i martwi się.

Pozdrawiam, Basia.