sposób na czystą wodę ?

11. Data: 2000-05-08 22:32:14

Temat: Re: sposób na czystą wodę ?
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jerzy, zastanawiam sie, jaka jest twoja specjalnosc zawodowa.
a do czego ci to potrzebne?

bo na
> lekcjach biologii to chyba spales.
czasami tak, ale "V" mialem w malym palcu.

glony moga sie pojawic w oczku na
> kilka mozliwych sposobow, z roslinami wodnymi przyniesionymi ze sklepu,
> na nozkach ptaszkow, co przychodza sie napic wody. raz zawleczone glony
> juz tu zostana, chyba, ze odetniesz im dostep swiatla przez dlugi czas.
nie tylko i nie calkiem tak jak piszesz, ty tez chyba spalas albo mialas
kiepskich nauczycieli...

> sugerujesz, ze glony nie potrzebuja swiatla do rozwoju???? a moze ja nie
> rozumiem zawilosci twojego rozumowania?
no wlasnie czy tylko swiatla, co to sa glony? Poszlas nie tym tropem co
trzeba.

Pozdrawiam Jerzy

12. Data: 2000-05-09 03:59:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> no wlasnie czy tylko swiatla, co to sa glony?
Dorota nie pisała, że tylko światła. Także inne czynniki o których na grupie
pisano wielokrotnie i jeszcze bedzie pisane na pewno nie raz.
Jednak bez odpowiedniego światła nie bedzie istotnego rozwoju glonów.
--

:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

13. Data: 2000-05-09 09:18:20

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Racja, ale czy nie pojawia sie inne, np. brunatnice?
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8e8hu0$e5n$...@a...webcorp.com.pl...

14. Data: 2000-05-09 11:07:47

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Jarku, brunatnice to chyba wylacznie glony morskie, poza tym tez
potrzebuja swiatla. maja chlorofil, tylko zamaskowany przez inne
barwniki. kazdy glon potrzebuje swiatla.
Dorota

15. Data: 2000-05-09 12:40:52

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pisano wielokrotnie i jeszcze bedzie pisane na pewno nie raz.
> Jednak bez odpowiedniego światła nie bedzie istotnego rozwoju glonów.
Jednak w odpowiednim środowisku wodnym [min. 2 czynniki] zawsze będą glony.
Pozdrawiam Jerzy
PS
Wyeliminowanie ich ograniczy liczbę glonów ale nie likwiduje, raz zawleczone
już pozostaną.

16. Data: 2000-05-09 12:42:17

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jarku, brunatnice to chyba wylacznie glony morskie, poza tym tez
> potrzebuja swiatla. maja chlorofil, tylko zamaskowany przez inne
> barwniki. kazdy glon potrzebuje swiatla.
Do glonów zaliczane sa tez niektóre bezbarwne (pozbawione chlorofilu)
organizmy na podstawie ich podobienstwa pod wzgledem struktury, cyklu
zyciowego, skladu sciany komórkowej i produktów zapasowych do form
fotosynteyzujacych.
pozdr Jerzy

17. Data: 2000-05-10 11:34:33

Od: "Jarek Grzelak" <g...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze sie myle, ale chyba nie tylko sa to glony morskie. Nie wypowiadalbym
sie gdybym wiedzial o tym tylko z teorii. Z praktyki wiem, ze zmniejszajac
ilosc swiatla gina glony zielone, na ich mielsce pojawiaja sie glony koloru
brazowego (brunatnice?), skupione w male "rozetki" skladajace sie z wielu
krotkich wloskow. Mialem w koncu akwarium (slodkowodne) i tego jestem
pewien.
pozdrowka
Jarek

Użytkownik Dorota Nowicka <d...@n...gov.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...gov.pl...

18. Data: 2000-05-11 08:47:40

Od: "Rybak" <s...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

A moze osoba zainteresowana sprobuje snopka jeczmiennego? Stara metoda
praktykowana przez amerykanskich farmerow polegajaca na moczeniu w stawie
slomy jeczmiennej. Zaleca sie pozostawienie jej na okres ok 6 miesiecy.
Dla rozumiejacych angielski, prosze zobaczyc:
http://hometown.aol.com/rosiedawg/myhomepage/collect
ion.html
Czołem,
Robert

19. Data: 2000-05-11 10:15:36

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Rybak <s...@e...net> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:MsuS4.50472$g...@n...prod.itd.ea
rthlink.net...
> [...]
> slomy jeczmiennej. Zaleca sie pozostawienie jej na okres ok 6 miesiecy.
> Dla rozumiejacych angielski, prosze zobaczyc:

... lignins oxidize into homic acids and, with sunlight and oxygen, destroy
algae, with nodetrimental effects on higher plant and aquatic life.

No to co z tym słońcem, zabija glony czy rozwija?
pozdr Jerzy

Dajcie namiary na szkolki w malopolsce !
lista
zakup kosiarki
Skrzyp
paskudztwo w czarnej porzeczce