sprobuję tutaj...

1. Data: 2003-06-06 16:27:25

Temat: sprobuję tutaj...
Od: d...@o...pl (petr) szukaj wiadomości tego autora

witam,

pytałem gdzie indziej, ale cisza
rzecz zdawaloby sie banalna - przysiega malzenska
no wlasnie - poszukuję możliwie pełnego tekstu przysięgi małżeńskiej
i dodatkowo tego, gdzie ten tekst jest zawarty - w jakim akcie prawnym
(jezeli jest taki?)
chodzi o ślub cywilny i "cywilną przysięgę"
szukam i nie mogę znaleźć..

a może ktoś dokladnie pamięta, jeśli nie może wskazać zródła?

będę wdzięczny za pomoc
pozdrawiam
p.

2. Data: 2003-06-06 16:53:36

Temat: Re: sprobuję tutaj...
Od: "Adam Kiezun" <a...@g...remove.net> szukaj wiadomości tego autora

'swiadom(a) praw i obowiazkow wynikajacych z zalozenia rodziny uroczyscie oswiadczam,
ze wstepuje w zwiazek malzenski
z ...... oraz, ze uczynie wszystko, aby nasze malzenstwo bylo zgodne, szczesliwe i
trwale'

czy jakos tak
cheers
a.

3. Data: 2003-06-06 17:02:37

Od: "Adam Kiezun" <a...@g...remove.net> szukaj wiadomości tego autora

nie udalo mi sie znalezc tego w aktach prawnych - ale IANAL, wiec sie nie znam

Kodeks Rodzinny i Opiekunczy mowi tylko:

"Art. 8. § 2. Każda ze stron składa oświadczenie o wstąpieniu w związek małżeński
powtarzając za kierownikiem urzędu stanu cywilnego
treść oświadczenia lub odczytuje je na głos, przy czym wszyscy, nie wyłączając
kierownika urzędu stanu cywilnego, stoją. "

Prawo o aktach stanu cywilnego tez na ten temat milczy - mowi tylko, ze:
"Art. 1 § 1. Małżeństwo zostaje zawarte, gdy mężczyzna i kobieta jednocześnie obecni
złożą przed kierownikiem urzędu stanu cywilnego
oświadczenia, że wstępują ze sobą w związek małżeński."

pozdro
a.

4. Data: 2003-06-06 22:29:41

Temat: Re: sprobuj? tutaj...
Od: d...@o...pl (petr) szukaj wiadomości tego autora

"Adam Kiezun" <a...@g...remove.net> wrote in message
> Kodeks Rodzinny i Opiekunczy mowi tylko:
>
> "Art. 8. § 2. Ka?da ze stron sk?ada o?wiadczenie o wst?pieniu w zwi?zek ma??e?ski
powtarzaj?c za kierownikiem urz?du stanu cywilnego
> tre?? o?wiadczenia lub odczytuje je na g?os, przy czym wszyscy, nie wy??czaj?c
kierownika urz?du stanu cywilnego, stoj?. "

> Prawo o aktach stanu cywilnego tez na ten temat milczy - mowi tylko, ze:
> "Art. 1 § 1. Ma??e?stwo zostaje zawarte, gdy m??czyzna i kobieta jednocze?nie
obecni z?o?? przed kierownikiem urz?du stanu cywilnego
> o?wiadczenia, ?e wst?puj? ze sob? w zwi?zek ma??e?ski."

wlasnie tez tylko to znalazlem - moze wiec wszystko zalezy od polotu i
fantazji urzednika? ;)

dzieki i pozdrawiam
petr

5. Data: 2003-06-07 14:50:25

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no wlasnie - poszukuję możliwie pełnego tekstu przysięgi małżeńskiej
> i dodatkowo tego, gdzie ten tekst jest zawarty - w jakim akcie prawnym
> (jezeli jest taki?)

Świadomy(a) praw i obowiązków, wynikających z założenia rodziny, uroczyście
oświadczam, że wstępuję w związek małżeński i przyrzekam, że uczynię
wszystko,aby nasze małżeństwo było zgodne, szczęśliwe i trwałe".

Gdyby nie zepsute videło , to bym Ci spisała, jak to u nas było ;-).

Dorota

on kocha inna, ale mnie tez
Re: katolicyzm a prezerwatywy
pegperego atlantico