stan ostrej sepsy - walka o zycie - pomoc w zdobyciu opracowan, dokumentacji, informacji o podobnych przypadkach

1. Data: 2006-02-27 06:26:32

Temat: stan ostrej sepsy - walka o zycie - pomoc w zdobyciu opracowan, dokumentacji, informacji o podobnych przypadkach
Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

na forum o linku podanym ponizej kolega szuka na wczoraj materialy o
sepsie - jego zona walczy o zycie. Moze ktos z psm bedzie w stanie mu pomoc
wiedza:
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=25078&s
id=e60f1706e8305d287b726
647144abc7d

--
Olleo

2. Data: 2006-02-27 06:59:44

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Przeczytałem tamten wątek i widzę parę niejasności mikrobiologicznych:
- pierwotne zakażenie dotyczyło miejsca operowanego i był to
Streptococcus pyogenes;
- potem sepsa - znany czynnik etiologiczny i lekowrażliwość?
- dlaczego chcą kojarzyć imipenem (Tienam), tykarcylinę i glikopeptydy?
Czyżby chodziło o deeskalacyjną antybiotykoterapię?
W takim razie wystarczy na początku imipenem + glikopeptyd; po co
tykarcylina? Jeśli boją się o Stenothrophomonas maltophilia, to można
podać lewofloksacynę, akurat sama tykarcylina nie działa na tę bakterię.

3. Data: 2006-02-27 13:44:31

Od: "Olleo" <o...@c...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przeczytałem tamten wątek i widzę parę niejasności mikrobiologicznych:

widze, ze sie w tym orientujesz, ja zupelnie, wiec jesli bys mogl sie
zarejestrowac tam i bezposrednio wkleic swoje pytania, badz nawet
skontaktowac sie z zalozycielem watku osobiscie.

Olleo

4. Data: 2006-02-28 20:58:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 Feb 2006, olleo wrote:

> na forum o linku podanym ponizej kolega szuka na wczoraj materialy o
> sepsie - jego zona walczy o zycie. Moze ktos z psm bedzie w stanie mu pomoc
> [...]

wszystko co mozliwe - jak zauwazylem - zostalo juz powiedziane
na tamtym forum. W zasadzie nie ma nic do dodania

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

UWAGA! PTASIA GRYPA: Główny Inspektor Sanitarny informuje!
Co oznacza termin: stan przedzawałowy
Guz mózgu
korekcja krótkowzroczności
Usuwanie ciąży w pierwszych 48 godzinach