storczyki przesadzanie

1. Data: 2011-01-14 17:32:44

Temat: storczyki przesadzanie
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój storczyk Phalaenopsis wypuścił pęd kwiatowy i pęcznieją pąki.
Czy dużo zaryzykuję przesadzając go do nowego podłoża do storczyków?
Czy nie straci kwiatów?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2011-01-14 18:30:26

Temat: Re: storczyki przesadzanie
Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Mój storczyk Phalaenopsis wypuścił pęd kwiatowy i pęcznieją pąki.
> Czy dużo zaryzykuję przesadzając go do nowego podłoża do storczyków?
> Czy nie straci kwiatów?
>
> Pozdrawiam Krycha.

A po cóż Ty go chcesz przesadzać? Myślę, że nie jest to dobry pomysł.
Nie jestem specjalistą od storczyków, tym od lat zajmuje się osobiście żona.
Z tego co podpatrzyłem to nie przesadza ich prawie wcale. Raz w tygodniu je
podlewa (nasącza) specjalnym nawozem do storczyków i to cała pielęgnacja.
Kwitną prawie ciągle.

Antoni Broniak

3. Data: 2011-01-14 21:04:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jan 2011 19:30:26 +0100, Antoni.Broniak napisał(a):

> [...]
> podlewa (nasącza) specjalnym nawozem do storczyków i to cała pielęgnacja.

Jak i moje. Postępuję tak samo.

Storczyki w doniczkach to storczyki epifityczne. Nie potrzebują podłoża
prawie wcale.

4. Data: 2011-01-15 07:17:12

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-14 19:30, Antoni.Broniak pisze:
(...)

> [...]
> podlewa (nasącza) specjalnym nawozem do storczyków i to cała pielęgnacja.

Podejrzewam, że ma zbyt dużo zgniłych korzeni, nie widać ich w
przezroczystej doniczce.
Podłoże rozłożyło się i jest zbyt ścisłe, jak dla storczyków, co może
powodować zbyt mały dostęp powietrza.
Objawem jest "flakowatość" dolnych liści.

Pozdrawiam Krycha.

5. Data: 2011-01-15 09:29:20

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krycha pisze:

> [...]
> powodować zbyt mały dostęp powietrza.
> Objawem jest "flakowatość" dolnych liści.

Jak liście więdną to jest już bardzo źle.
Możesz spróbować obciąć zgniłe korzenie, przesadzić i nie podlewać
ze 2 tygodnie. Jest szansa że ożyje. U nas to się udaje pól na pół.

Krzysztof

6. Data: 2011-01-25 16:35:06

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-15 10:29, Krzysztof Wilk pisze:
(...)

> Jak liście więdną to jest już bardzo źle.
> Możesz spróbować obciąć zgniłe korzenie, przesadzić i nie podlewać
> ze 2 tygodnie. Jest szansa że ożyje. U nas to się udaje pól na pół.
>
> Krzysztof

Zaryzykowałam. Zobaczę co z tego wyjdzie.

Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

7. Data: 2011-01-26 23:09:25

Od: "Antoni.Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaryzykowałam. Zobaczę co z tego wyjdzie.
>
> Krycha.

Życzę sukcesu, trzymam kciuki.
Napisz jaki będzie efekt.

Antoni Broniak