Re: strach...

From: "puesto" <p...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: strach...
Date: Tue, 18 Mar 2003 17:11:00 +0000 (UTC)

Łukasz Gluba... <n...@w...pl> napisał(a):

> Użytkownik "puesto" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Strach że znowu przegram...

> zawodami? nastawienie?
>
> Chce zdobyć jakiś medal...

> Rodzice mówią że jak nie wygrywam zawodów to żebym sobie dał spokój z tym
> sportem...

> Chyba tak...

> To,
>
> Tak...
>
> Moi koledzy traktują walkę jak zabawę, dlatego są wyluzowani tak samo
> podczas walki jaki przed...
> Tylko dlaczego ja sie tak nie moge czuć...?
>
> pozdrall...
Wygląda,na to ze paralizuje cie strach wynikający za sposobu myślenia,
nastawienia, jest on wtórny w stosunku do tego co ci podpowiada twój
umysł.Sam fakt,że nastawiasz sie na przegraną w zestawieniu z silna presją
zdobycia medalu wzmacnia twój niepokój i działa demobilizująco. Im bardziej
chcesz, tym gorzej ci wychodzi. Negatywne myślenie osłabia sprawność i
skuteczność działań, zacznij więc od zmiany sposobu myślenia. Nastawienie
działa trochę jak samospełniająca się przepowiednia, zmień je tak aby było
twoim sprzymierzeńcem. Skup sie bardziej na działaniu, na samej walce, a nie
na przymusie zdobycia medalu. I nie słuchaj rodziców, nie rezygnuj jeśli
jest to twoja pasja; w sport wpisana jest porażka, trzeba umieć też
przegrywać, nie tylko wygrywać. Nie działaj pod presją, rób to dla siebie.
Przed zawodami spróbuj relaksacji, medytacji;weź przykład z kolegów, podejdź
to tego bardziej swobodnie. Silne napiecie najlepszego sportowca może
sparalizować.
powodzenia!
pozdrówka