streptocaccus (gronkowiec zlocisty)

1. Data: 2003-11-26 10:15:49

Temat: streptocaccus (gronkowiec zlocisty)
Od: "Riven_" <r...@f...of.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozecie cos przyblizyc na ten temat? podobno dzicko kolezanki jest
nosicielem. co to jest jakie sa objawy (jakie wywoluje choroby) i jak
leczyc?

Pozdrawiam
Riven_

2. Data: 2003-11-26 17:29:46

Temat: Re: streptocaccus (gronkowiec zlocisty)
Od: "marzenka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To jest bardzo poważna choroba i nalezałoby niezwłocznie udac się z dzieckiem
do lekarza aby dał skierowanie na badania. U mie było podojrzenie o gr.
złocistego ale na szczęście to co innego
Pewnie trzeba bedzie zrobić autoszczepionkę.

3. Data: 2003-11-26 19:02:20

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Riven_" napisał:
>
> Mozecie cos przyblizyc na ten temat? podobno dzicko kolezanki jest
> nosicielem. co to jest jakie sa objawy (jakie wywoluje choroby) i jak
> leczyc?

Streptococcus viridans (Paciorkowiec zieleniący), wchodzi w skład flory
fizjologicznej górnych dróg oddechowych.

Staphylococcus aureus (Gronkowiec złocisty), występuje głównie na błonach
śluzowych nosa. Szacuje się, że co najmniej 10 procent zdrowych ludzi jest
stałymi nosicielami gronkowca złocistego, a 70-90 procent nosicielami
przejściowymi.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

4. Data: 2003-11-26 20:00:35

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 26 Nov 2003, Riven_ wrote:

> Mozecie cos przyblizyc na ten temat? podobno dzicko kolezanki jest
> nosicielem. co to jest jakie sa objawy (jakie wywoluje choroby) i jak
> leczyc?

gronkowiec to jest Staphylococcus, streptococcus to paciorkowiec -
prosze wiec ustal najpierw who-is-who

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-11-26 20:43:21

Temat: Sprostowanie
Od: "Riven_" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

heh nie jestem lekarzem a nazwe lacinska (?) podalem z tej linki
http://www.kurierplus.com/issues/1999/k241/kp241-13.
htm w rozdziale
"Margines czy poważne zagrożenie" jest cos takiego [...]Polski internista
nie mial
zadnych klopotow z ustaleniem, iz chorobe spowodowal gronkowiec zlocisty
(streptocaccus). [...]
tym sie zasugerowalem sorki za wprowadzenie w blad. Chdzi mi o gronkowca
zlocistego

Pozdrawiam
Riven_

6. Data: 2003-11-27 11:16:44

Temat: Re: Sprostowanie
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Riven_" napisał:
> [...]

Wbrew pozorom, sprawa jest dość skomplikowana. Bez wszystkich szczegółów,
które zna lekarz prowadzący - na podstawie wywiadu, oględzin chorego dziecka
oraz badań laboratoryjnych, niewiele można tutaj powiedzieć.

W pewnych przypadkach, w walce z gronkowcem złocistym bardzo skuteczna
okazuje się maść Bactroban. Zawiera ona bardzo ciekawy antybiotyk -
mupirocynę. Jest ona bardzo skuteczna wobec wielu patogenów. Między innymi
działa na gronkowca złocistego, w tym większość szczepów opornych na
metycyline (MRSA). Dodatkowo maść jest mało toksyczna i podobno nie zaburza
w wielkim stopniu równowagi fizjologicznej flory bakteryjnej.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

7. Data: 2003-11-27 12:52:44

Od: "JENNYfair" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Walczylam z gronkowcem zlocistym kilka lat. U mnie wykryty na migdalach.
Chorowalam prawie ciagle. Byly takie lata , ze prawie w ogole nie pojawialam
sie w szkole. lekarze przepisywali antybiotyki i leczyli infekcje. W koncu
bezradni skierowali mnie na wyciecie migdalow. W mysl filozofii, ze skoro
bakteri nie wylecza to wytna miejsce ich koczowania :)))))) Na zabieg nie
zgodzili sie rodzice. Bylam leczona roznymi lekami. W koncu zrobiono mi
autoszczepionke. Niestety gronkowiec tak sie do mnie przywiazal , ze nie
ustapil :)))) Wymazy z gardla wciaz wykazywaly jego obecnosc.(W tym samym
czasie autoszczepionke przyjmowal rowniez moj brat i u niego bakterie
zniknely) W konce zdesperowana mam zabaral mnie do jakiegos
bioenergoterapeuty. PO tym jego seansie - zalecil by zrobic za miesiac
wymaz - i moze to dziwnie zabrzmi , ale wyleczyl mnie z gronkowca :))))
Minelo juz kilka lat . Nadal jestem zdrowa.
Jesli jeden czlonek rodziny ma gronkowca to pewnie problem ten dotyczy calej
rodziny.
Pozdrawiam , Ewelina bez gronkowca :)))

8. Data: 2003-11-27 18:28:26

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 27 Nov 2003, JENNYfair wrote:

> [...]
> Minelo juz kilka lat . Nadal jestem zdrowa.
> Jesli jeden czlonek rodziny ma gronkowca to pewnie problem ten dotyczy calej

mysle, ze zadzialala autoszczepionka tylko z opoznieniem. Stezenie
przeciwcial podnioslo sie dopiero po dluzszym czasie, kiedy komorki
pamieci natrafily na antygen gronkowca w migdalku i zrobily swoje

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

zwolnienie
vilcacora i jej skutecznosc
SOR
Wykonanie i utrzymanie stron WWW, sklepy internetowe
RE: laser-krotkowzrocznosc