strona o rozach?

31. Data: 2002-11-09 22:11:25

Temat: Re: strona o rozach?
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> Melanż z wielkokwiatowych - kompozycje typu 3 takie, 3 takie itp. będą się
gryzły, za to
> okrywowe dać oddzielnie i nie na płaskim terenie tylko na lekko
opadającym.
> Róże w ogóle wyglądają najlepiej w kompozycjach jednoodmianowych, albo
przeciwnie - w
> bardzo dużej rozmaitości.
>
> Pozdrawiam, Basia.

a poradzcie mi chociaz
jak gesto posadzic te roze
aby nie bylo za gesto/rzadko
?
zasadniczo sa one w trzech wymiarach
100 -120
80 -100
i te okrywowe 35
:)
odleglosci miedzy soba
i oraz po sasiedzku (te wieksze obok mniejszymi )
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

32. Data: 2002-11-10 11:21:36

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
> [...]
> ?
> a nie ladniej wygladaja
> nizsze na tle wyzszych
> ?
> a poradzcie mi chociaz
> jak gesto posadzic te roze
> aby nie bylo za gesto/rzadko
> ?
> zasadniczo sa one w trzech wymiarach
> 100 -120
> 80 -100
> i te okrywowe 35
> :)
> odleglosci miedzy soba
> i oraz po sasiedzku (te wieksze obok mniejszymi )

No właśnie o to chodzi! Tadeuszu, nawet jeśli w książce czy gdzieś tam pisze 80-100
cm,
to jeszcze nie znaczy, że tyle będą u Ciebie mieć. Przykład 'Casanovy', którym
zadręczałam
grupę jakieś dwa lata temu - okryłam róże na zimę własnym kompostem (w takim stadium
rozkładu, że właściwie była to już ziemia). Wybujały do ponad dwóch metrów, a ja się
dziwiłam, co się dzieje. Oglądanie kwiatów od dołu było trochę uciążliwe:-) Zeszłej
jesieni dałam mniej kompostu, na niektóre krzaczki tylko zmielone łęty roślin i w tym
roku
miałam róże normalnej wielkości - czy 1,30-1,50m. Ale nie 80-100 cm, jak pisze w
mojej
książce o tej odmianie! Stąd naprawdę wielkości to wskazówka orientacyjna - nawet
jeśli
posadzisz "niższe" przed "wyższymi", to może się zdarzyć, że zachowają dokładnie na
odwrót. Albo np. jednej odmianie się u Ciebie spodoba, a drugiej nie. Jedne wymarzną
bardziej, inne mniej. Jedne się zadomowią szybciej, inne wolniej. I tak dalej:-)
Świat
roślin nie zawsze jest przewidywalny.

A między krzewami wielkokwiatowych mogą być przerwy od 90 cm do gdzieś 1,20m. O
okrywowych
nic nie wiem, poza tym, że w Michałowicach rosną bardzo piękne:-)

Pozdrawiam, Basia.

33. Data: 2002-11-10 14:37:24

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
metrów, a ja się
> dziwiłam, co się dzieje. Oglądanie kwiatów od dołu było trochę
metr wysokosci w tym miejscu to gorna granica
na wszelki wypadek poszukam im innego miejsca
i kupie mniej niz zamierzalem
:)
wspomnialas o okrywaniu
czy takim swiezo posadzonym rozom
oprocz solidnej porcji obornika w dolku pod korzeniami
nie zaszkodzi przykrycie superprzerobionym obornikiem
(lezy juz kilka lat w pryzmie )
?

> [...]
dalej:-) Świat
> roślin nie zawsze jest przewidywalny.
> A między krzewami wielkokwiatowych mogą być przerwy od 90 cm do gdzieś
:))))
w przyszlym roku jak sadze
te roze beda sie dopiero zadomowialy
jesli posadze te wilekokwaitowe tak co metr
to miedzy nimi bedzie trzeba zagescic jakimis jednorocznymi
?

>O okrywowych
> nic nie wiem, poza tym, że w Michałowicach rosną bardzo piękne:-)
> Pozdrawiam, Basia.
:)
w czym te okrywowe sa inne
ze nie masz ich u siebie
?
wszystkie te roze kupuje w tej samej cenie
lepiej kupic wiecej takich samych
czy po kilka takich samych
?
kilka tzn powiedzmy po 5 szt
bo chwilowo nie mam pomyslu gdzie je posadzic
:)

34. Data: 2002-11-10 15:36:31

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Obejrzyj . Ja tez jestem na etapie sadzenia roz i kupuje po piec i sadze je
kolorami , na pierwszym planie jasne potem coraz ciemniejsze.
http://www.himolde.no/hogskolen/rosarium/indeks.asp
http://www.rosegathering.com/descanso.htm
http://www.roskothen.com/rosarium/seite2.htm
Ja sadze co 50 cm
Obornik przekompostowany jest najlepszy pod korzenie teraz, ale na wierzch
najwczesniej w lutym , tak wyczytalam.

Pozdrawiam,Ela

35. Data: 2002-11-10 20:34:05

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
je
> kolorami , na pierwszym planie jasne potem coraz ciemniejsze.
trzeba bedzie pozniej sprobowac
aktualnie nie chcialy mi sie otworzyc
:(

> Ja sadze co 50 cm
> Obornik przekompostowany jest najlepszy pod korzenie teraz, ale na
wierzch
> najwczesniej w lutym , tak wyczytalam.
:)
ja bym chcial miec wiellllllllllkkkkkkkkiiiiiiiieeeeeeeeee
a Basia napomknela
ze najwieksze urosly gdy kopczyki na zime byly usupane z kompostu
:)
moj kompost jeszcze chyba nie przerobiony
a mam ten superobornik
ale czy on choc juz "sprochnialy) to nie spali roslinek
?

36. Data: 2002-11-10 21:18:01

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> wrote in message

> http://www.himolde.no/hogskolen/rosarium/indeks.asp
> http://www.rosegathering.com/descanso.htm
> http://www.roskothen.com/rosarium/seite2.htm

Rada praktyczna: kopiuj adresy za pomoca copy-paste
(po polsku kopiuj-wklej). Latwiej i unikniesz bledow.
Komputery sa glupie i jak jedna litera sie nie zgadza,
to nie potrafia znalezc strony.

Pierwszy adres jest
http://www.himolde.no/hogskolen/rosarium/index.asp
a drugi
http://www.rosegathering.com/descanso.html
Trzeci jest poprawny.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

37. Data: 2002-11-10 21:21:50

Od: "Elzbieta Luczynska" <E...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam bardzo serdecznie.

Jestes przemiły. Własnie zastanawiałam sie jak kopiować adresy.

Pozdrawiam
Ela

wiadomości news:d2Az9.6157$tY3.1575833@twister.neo.rr.com...

38. Data: 2002-11-10 21:32:15

> [...]