Re: studnia głębinowa

1. Data: 2005-07-20 07:02:59

Temat: Re: studnia głębinowa
Od: "Marian P" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefan Siudalski" <s...@n...pl> napisał w
wiadomości news:dbisom$lo4$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Tzn.
>>
> pod hasłem studnia głębinowa można rozumieć:
> - studnię z rurą osłonową /orurowana / z pompą z wałem pionowym czyli
> zatapialną ,
> - studnię z rurą osłonową /orurowana / z pompą z wałem poziomym czyli
> zwykła
> pompa zasysająca,
> - ta ostatnia może być zakończona filtrem pełnosrednicowym lub szpilkowym
> jest jeszcze jeden podział a mianowicie studnie poniżej 30 m są nazywane
> głębinowe
> więc o która studnię ci chodzi?
> [...]
Moja studnia ma 15 m głębokości, a wodę czerpię hydroforem.
Może nie wyrazam się precyzyjnie, nie mam wiedzy z tej dziedziny.
Używam ją już ponad pięć lat i muszę ją wyczyścić. Jak do tej pory nie było
problemu ale ostatnio pokazała się mętna woda - najprawdopodobniej po
większym jednorazowym poborze.
Słyszałem, że do czyszczenia używa się specjalnej pompy. Pomyślałem, że
warto by mieć coś takiego i czyścić studnię częściej. Jeśli oczywiście nie
jest to jakieś bardzo drogie urządzenie.
MP