suche oczy

1. Data: 2007-09-30 20:50:34

Temat: suche oczy
Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zespół czy tam syndrom suchego oka, choroba zawodowa adminów. Naprawdę nie
chcę okuliście głowy tym zawracać, no ale jak nikt nie odpowie to pójdę :)

Dla tych, co nie wiedzą - jak się za długo siedzi przed kompem i patrzy w
monitor, człowiek zapomina o mruganiu. Jak nie mruga, nie nawilża rogówki.
Jak jej nie nawilża, gruczoły łzowe "zapominają" po co są stworzone. Po
kilku latach w ogóle już nie wytwarzają łez - i robi się dość
niebezpiecznie. U mnie nawet krojenie cebuli 2 cm od oka nie pomaga.

No dobra, moje pytania: Po pierwsze, czy słusznie przypuszczam, że to typowa
przypadłość i nie ma co okuliście zawracać głowy? Tak czy tak chyba zresztą
się wybiorę, potrzebuję nowych okularów :D

Po drugie, czego okulista może nie wiedzieć, a ludzie obyci z kompami -
owszem, mogą. Czy odpowiednimi ćwiczeniami, czyli częstym, wymuszonym
płaczem, zmuszę gruczoły łzowe do podjęcia ponownie działalności?

--
www.vegie.pl

2. Data: 2007-10-01 13:04:07

Temat: Re: suche oczy
Od: "ser" <s...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

Grzuczoły łzowe nie zapominają. Musiało nastąpić uszkodzenie zakończeń
nerwowych które przekazują sygnał o tym że oko jest suche do gruczowych
łzowych, żeby wydzieliły łzę. Jeżeli powierzchnia rogówki jest bardzo
uszkodzona, bierze się maści gojące. W innych przypadkach brak częstego
mrugania prowadzi do porysowania rogówki i takie lekkie uszkodzenie goi się
samo tylko trzeba brak kilka razy dziennie krople nawilżające systane
dostępne bez recepty.

3. Data: 2007-10-01 15:56:36

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ser wrote:

> Grzuczoły łzowe nie zapominają. Musiało nastąpić uszkodzenie zakończeń
> nerwowych które przekazują sygnał o tym że oko jest suche do gruczowych
> łzowych, żeby wydzieliły łzę.

No niezupełnie, bo nie łzawię również w sytuacjach niezależnych od stanu
powierzchni oka - czyli przy śmiechu, bólu, wzruszeniu.

A swoją drogą, zna ktoś jakieś sposoby żeby płakać? :P Takie nie drażniące
oka najlepiej.

--
www.vegie.pl

4. Data: 2007-10-02 12:27:10

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> Zespół czy tam syndrom suchego oka, choroba zawodowa adminów. Naprawdę nie
> chcę okuliście głowy tym zawracać, no ale jak nikt nie odpowie to pójdę :)

Cierpie na to mimo, ze nie jestem ...adminem :)
Ale do sedna. Od kilku lat testuje na sobie rozne specyfiki na zespol
suchego oka. W zwiazku z tym, ze jestem alergiczka zaczelam od tych bez
konserwantow. Zaden mi ze znanych i polecanych (rowniez na tejze grupie) nie
odpowiadal. Ostatecznie pozostalam przy Artelac'u i jest w porzadku.

Iwona
//Kto nie chce - szuka powodu, kto chce - szuka sposobu.//
www.kociszce.ao.pl

5. Data: 2007-10-02 12:37:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Oct 2007, ser wrote:

> Grzuczoły łzowe nie zapominają. Musiało nastąpić uszkodzenie zakończeń
> nerwowych które przekazują sygnał

niekoniecznie musiało -
może to być po prostu zespół wrodzonej suchości albo np. także
co nie jest wcale sprawą taką rzadką z. Sjoegrena

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2007-10-03 11:06:35

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:

> [...]
> konserwantow. Zaden mi ze znanych i polecanych (rowniez na tejze grupie)
> nie odpowiadal. Ostatecznie pozostalam przy Artelac'u i jest w porzadku.

a nie boisz się tego, że oczy się przyzwyczają do sztucznych łez i już na
zawsze zapomną jak się nawilża?

Kurcze, dziś się udało - po 3 dniach medytacji i intensywnego stymulowania
gruczołów, poleciały w końcu łzy - i to ciurkiem :D

--
www.vegie.pl

7. Data: 2007-10-03 11:29:48

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a nie boisz się tego, że oczy się przyzwyczają do sztucznych łez i już na
> zawsze zapomną jak się nawilża?

Hm, no tak, to rzeczywiscie zabrzmialo jakbym je non stop stosowala.
Oczywiscie, ze nie biore tego ciagle. Czasem 1-3 x dziennie i to nie co
dziennie, a niekiedy nie biore tydzien i dluzej - nie ma reguly. Czesto
wyrzucam niemal pelne opakowanie (niestety jest wazny od otwarcia butelki 6
tyg.). Raz kiedys nie zwrocilam uwagi, ze jest po terminie i ... wyladowalam
na pogotowiu.

> Kurcze, dziś się udało - po 3 dniach medytacji i intensywnego stymulowania
> gruczołów, poleciały w końcu łzy - i to ciurkiem :D

Ogolnie z samymi lzami nie mam problemu, a oczy sa suche same z siebie. Jak
pisalam wyzej, jestem alergiczka, wiec pewnie i na tym tle mam problem z
oczami.
A moze u ciebie przytkaly sie kanaliki lzowe?

8. Data: 2007-10-04 12:17:08

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 2 Paź, 14:27, "Iwona_s" <i...@T...pl> wrote:
> [...]
> konserwantow. Zaden mi ze znanych i polecanych (rowniez na tejze grupie) nie
> odpowiadal. Ostatecznie pozostalam przy Artelac'u i jest w porzadku.

Nie jestem w 100% pewien ze chodzi o artelac, ale kupiłem kiedyś te
krople i okazało się że jest to dokłądnie zwykła sól fizjologiczna
tylko w cenie 8 razy wyższej.
Pod rozwagę.

Paraliż przysenny
Dziwne problemy.
warto z tym biec do lekarza?
Produkty firmy Nikken i "magnetyczne materace"
Czerniak... przerzuty - czy i gdzie w Polsce jeszcze ktoś może pomóc?