suchy murek

1. Data: 2007-04-15 18:57:23

Temat: suchy murek
Od: "jarek" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mam możliowość otrzymania dużej ilości kamienia polnego. Czy z takiego
kamienia można zbudować suchy murek oporowy? Musze zrobic taki murek na ok.
80cm wyoski i dlugi na ok. 30m. Jak sie do tego zabrać, chcialbym zaznaczyc
że nie chcialbym wiązać tego zaprawą.Myslelem by pozniej obsadzić go
roślinami które używane są przy budowaniu skalniaków. Czy kamienie polne
nadają sie na taką "budowlę" ? Nie są one przeciez plaskie. Prosilbym o
wskazówki jak to zrobić i ewentualne zdjecia takiego murku. Ile mniej wiecej
ton kamienia potrzebowal by wykonac taki murek o wymiarach jakie podalem
wczesniej. Dziekuje z góry za ewentualne wskazówki.

jarek

2. Data: 2007-04-15 19:14:54

Temat: Re: suchy murek
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

jarek wrote:

> [...]
> ton kamienia potrzebowal by wykonac taki murek o wymiarach jakie podalem
> wczesniej. Dziekuje z góry za ewentualne wskazówki.

Sprecyzuj co rozumiesz przez "suchy". Piszesz, że nie chcesz wiązać
zaprawą. Jak wobec tego chcesz wiązać? Bo rozumiem, że chodzi Ci o
murek, nie o kupę kamieni.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2007-04-15 19:21:39

Od: "jarek" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" >

> Sprecyzuj co rozumiesz przez "suchy". Piszesz, że nie chcesz wiązać
> zaprawą. Jak wobec tego chcesz wiązać? Bo rozumiem, że chodzi Ci o
> [...]

Witam,

Wlasnie dlatego zadalem to pytanie na grupie, jak sie do tego zabrac...? Ma
byc to murek w ogrodzie wiec nie chcialbym wiązać zaprawą. Czy ulożenie
kamienia na kamien i ewentualne wzmocnienie tego od niewidocznej strony
gliną nie będzie wystarczające? Masz jakies inne propozycje?

Pozdrawiam,

jarek

4. Data: 2007-04-15 19:32:12

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Sprecyzuj co rozumiesz przez "suchy". Piszesz, że nie chcesz wiązać
zaprawą. Jak wobec tego chcesz wiązać? Bo rozumiem, że chodzi Ci o
:)
dom to tez w sumie kupa cegiel i innych materialow Miachale
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

5. Data: 2007-04-15 19:35:21

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

jarek napisał(a):
> [...]
> kamienia na kamien i ewentualne wzmocnienie tego od niewidocznej strony
> gliną nie będzie wystarczające? Masz jakies inne propozycje?

Coś takiego?
http://www.kamienneogrody.com/kamienne-ogrody-2.html
pozdr. Jerzy

6. Data: 2007-04-15 19:36:02

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byc to murek w ogrodzie wiec nie chcialbym wiązać zaprawą. Czy ulożenie
> kamienia na kamien i ewentualne wzmocnienie tego od niewidocznej strony
bedzie wystarczajace o ile ulozysz w wmiare dokladnie
no i 80 cm wysokosci tak conajmniej 50-60 cm grubosci by on musial miec
by dawal odpor masie ziemi za nim
:)
uszczenienie glina od wewnatrz sprawi
ze nie bedzie Tobie wyplukiwalo ziemi od wewnatrz
ja zawsze tak robie
:)

7. Data: 2007-04-15 19:40:53

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kamienia na kamien i ewentualne wzmocnienie tego od niewidocznej strony
> gliną nie będzie wystarczające? Masz jakies inne propozycje?

to Jurku calkiem cos innego
murek z kamieni ulozony na sucho tzn
bez wiazania zaprawa poza ewentualnie jakas glina
a mur wymurowany z kamieni
:)
Te murki na sucho maja wielka zalete
ze bezodpadowo daja mozliwosc zmian koncepcji
:)
z pozdrowieniami i usmeichami
smal

8. Data: 2007-04-15 19:50:17

Od: "jarek" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tadeusz Smal" < napisał w wiadomości >

> [...]

Czy masz może zdjęcia swojego murku? Jeśli tak, to prosze o przeslanie na
priv jesli to możliwe.

Czyli szerokość takiego murku musi wynosić ok 65% wysokości? Wydaje się to
troche dużo...

Pozdrawiam,

jarek

9. Data: 2007-04-15 20:03:40

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> dom to tez w sumie kupa cegiel i innych materialow Miachale

Nie związanych w żaden sposób? Przyjdzie wilk, dmuchnie i...

Pozdrowienia,
Michał

10. Data: 2007-04-15 20:09:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

:)
suche ukladam tak do 30-40 cm wlasnie przez to
ze aby byly stabilne musza miec odpowiednia grubosc
:)
troche starych fotek jest http://staw.bieleccy.com.pl/str8_tadeusz_s.html
:)
nowsze beda tu http://trawy.rwi.pl/galeria/wszystkie/trawy
ale na teraz jest tam kilka
:)
w tym roku wszystko obfotografuje
po ulozeniu dachu biore sie za murki wokol domu
bedzie kilka poziomow
:)
murki beda sie wily zarowno w poziomie
jak i pionie
:)
te murowane pod sznyrek na gorce
tez beda wyburzone i wymurowane wijace sie
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

paulownia-kiedy zakwitnie