sushi - skladniki

1. Data: 2011-04-10 14:04:11

Temat: sushi - skladniki
Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka,

szukam sposobow obnizenia kosztow przygotowania sushi, a jednoczesnie
zapewnienia odpowiedniego smaku ;)

Tzw. "nic" do sushi kosztuje 10zl - to minimalna cena za tubke wasabi,
paczke nori, sloiczek imbiru, buteleczke sosu sojowego czy paczke
ryzu. Gdzie kupujecie i jakie skladniki do sushi? Zaczalem szperac po
allegro, ale nie umiem powiedziec nic nt. smaku i jakosci. Np. wasabi:

http://allegro.pl/listing.php/search?order=t&string=
wasabi&category=74013

Sa tutaj swietne oferty, jak 1kg proszku wasabi za 20pare zl, ale jak
ze smakiem i jakoscia? Te male tubki (~40g) czy sloiczki z proszkiem
(24g) dostepne w hipermarketach raczej jakoscia, czy smakiem sie nie
wyrozniaja (bardzo daleko im do tych z restauracji), ale moze ktos z
was ma juz cos wyprobowanego?

Wasabi, ryz i nori tak szybko sie nie psuja, wiec moznaby kupic w
wiekszej ilosci, a sushi przecietnie robie co 2 tygodnie. Imbir
chetnie sprobowalbym robic sam, jakby ktos mial dobry przepis. Co do
octu ryzowego tez nie jestem pewien, bo sporo w sklepach badziewia z
roznymi E-dodatkami, a sosy sojowe tez w smaku rozne sa.

--
Olleo

2. Data: 2011-04-10 14:50:02

Temat: Re: sushi - skladniki
Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-10 16:04, Olleo pisze:
> [...]
> octu ryzowego tez nie jestem pewien, bo sporo w sklepach badziewia z
> roznymi E-dodatkami, a sosy sojowe tez w smaku rozne sa.

A swierzego tunczyka to skad bierzesz ?

3. Data: 2011-04-10 16:36:05

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A swierzego tunczyka to skad bierzesz ?

Za tunczykem srednio przepadam, wiec robimy ze swiezego (glownie
carrefour) oraz wedzonego na zimno i cieplo lososia, z wedzonego
wegorza i krewetek (wstepnie gotowane, z carrefoure'a - lepsze od
mrozonych). Surimi srednio nam przypadlo do gustu.
--
Olleo

4. Data: 2011-04-10 18:11:02

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poczytalem troche o barwnikach dodawanych do wasabi: E102 i E133.
Powiem szczerze, ze chetnie zanabylbym wasabi bez tych barwnikow -
kolor mi do jedzenia niepotrzebny ;)
--
Olleo

5. Data: 2011-04-10 22:48:52

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-10 20:11, Olleo pisze:
> Poczytalem troche o barwnikach dodawanych do wasabi: E102 i E133.
> Powiem szczerze, ze chetnie zanabylbym wasabi bez tych barwnikow -
> [...]

Z racji tego ze bylem w azji obawiam sie ze nie kupisz u nas nigdzie
swiezego wasabi, ryby i normalnego ryzu . To co robisz to namiastka
suszi jak mawiaja niemcy erzatz.
ktos sie juz podniecal na tej grupie kawiorem za 20zl ktory nigdy kolo
kawioru nie lezal tak jest z tym sushi ktorym sie delektujesz.

6. Data: 2011-04-11 04:35:48

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktos sie juz podniecal na tej grupie kawiorem za 20zl ktory nigdy kolo
> kawioru nie lezal tak jest z tym sushi ktorym sie delektujesz.

O wasabi, to wiem, ze u nas jest tylko chrzanowa podpucha, choc
wolalbym podpuche bez szkodliwych barwnikow. Ale czemu reszta mialaby
byc tylko namiastka?
--
Olleo

7. Data: 2011-04-11 14:18:07

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-11 06:35, Olleo pisze:

> O wasabi, to wiem, ze u nas jest tylko chrzanowa podpucha, choc
> wolalbym podpuche bez szkodliwych barwnikow. Ale czemu reszta mialaby
> [...]

Sushi w oryginale to ryz okreslonego gatunku to akurat kupisz u nas +
surowe swieze owoce morza ktorych u nas nie kupisz. O tunczyku z
ktorego robia Sushi mozesz w polsce zapomniec. Pewnie malo ktory polak
odrozni w smaku siwerze rybsko od rozmrozonego ale dla japonczyka
roznica jest kolosolna.

8. Data: 2011-04-11 15:21:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 11 Apr 2011 16:18:07 +0200, Zakarm napisał(a):

> Pewnie malo ktory polak
> odrozni w smaku siwerze rybsko od rozmrozonego ale dla japonczyka
> roznica jest kolosolna.

Każda mrożona ryb w Polsce, choćby najświeższa, po rozmrożeniu capi.

9. Data: 2011-04-11 16:19:50

Od: Olleo <o...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktorego robia Sushi mozesz w polsce zapomniec. Pewnie malo ktory polak
> odrozni w smaku siwerze rybsko od rozmrozonego ale dla japonczyka

Juz nie przesadzaj, ze w Polsce mozna kupic tylko i wylacznie
rozmrozone ryby i nie pisze o slodkowodnych polskiego pochodzenia.
Lososia swiezego na ten przyklad da rade kupic bez problemu.
--
Olleo

10. Data: 2011-04-11 16:53:53

Od: Zakarm <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-11 18:19, Olleo pisze:

> [...]
> rozmrozone ryby i nie pisze o slodkowodnych polskiego pochodzenia.
> Lososia swiezego na ten przyklad da rade kupic bez problemu.

Taa, kup zywe krewetki albo swiezego tunczyka blekitnopletwego w calosci.

W Azji w wiekszosci dobrych knajp rybe sam wybierasz w akwarium i jest
przygotowana na twoich oczach. Sushi zreszta podobnie.

Kupiłam 5 kg polendwicy wołowej i 5 kg wieptrzowej
Kapusta wczesna
ŁYŻKA
lubię Xlkę i Panslave
Rolada po slasku