świerkowy żywopłot

1. Data: 2001-12-11 09:03:15

Temat: Odp: świerkowy żywopłot
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Slawek" <s...@f...net.pl> napisał w wiadomości
news:9v5qfg$ot6$1@news.tpi.pl...
> Witam wszystkich!
> Zrobiłam świerkowy żywopłot, który docelowo ma osiągnąć 2 m wysokości,
może
> ktoś wie kiedy pierwszy raz należy go przyciąć. Planowana szerokość 1m.
> Słyszałam różne opinie na ten temat.

Sławku(?) czy mógłbyś/mogłabyś się przedstawić? Jakoś tak niezręcznie
bezrodzajowo... :-)))

Świerki należy przycinać wiosną. Dokładnie wtedy, gdy wypuszczają
przyrosty - nie wolno tego przegapić. Obcinanie "pod sznurek" zdrewniałych
gałzi powoduje ich zasychanie i koszmarny wygląd drzewka.
Więc jak wypuszczają - to przycinać te przyrosty - najlepiej sekatorem albo
uszczykiwać palcami - przy okazji, ile jest tego żywopłotu? Czasami w
dobrych warunkach świerki powtarzają przyrost w drugiej połowie lata.
Nawet przy starannej pielęgnacji należy się jednak liczyć z tym, że żywopłot
ogołoci się od dołu - taka jest natura świerka. I jeszcze a propos
szerokości, świerk pospolity ma pokrój stożkowy. Do dolnych partii żywopłotu
należy doprowadzić jak najwiącej światła. Stąd też u dołu żywopłot musi byc
szerszy niż u góry - w przekroju trapez.

Widziałam parę razy formowany żywopłot ze świerka, bardzo ładny, ale
oczywiście gęstością i nieprzezroczystością nie umywa się do cisowego.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2001-12-11 20:30:34

Temat: świerkowy żywopłot
Od: "Slawek" <s...@f...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!

3. Data: 2001-12-11 21:12:54

Temat: Re: świerkowy żywopłot
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
może
> ktoś wie kiedy pierwszy raz należy go przyciąć. Planowana szerokość 1m.
A może zacznij od wygłoszenia tych opinii?
2x1 makabra, kto to wymyślił? Pewnie ci od kolei, znaczy się PKP? I jak to
wygląda? Tak jak widać wzdłuż tras kolei państwowej.
Zrezygnuj. Nie męcz tych świerków, cóż one winne? Albo daj im szansę.
pozdr. Jerzy

4. Data: 2001-12-11 21:58:49

Od: "Wojciech P" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pozdr. Jerzy
>
> Najpierw niepokoi, ze slawek mowi o sobie zrobiLAM, zawsze milej, kiedy
czlowiek wie, czy jego wspolgadaczem jest on czy ona?
Nie daj sie Jerzemu!!!! uklad 2*1 to moze byc piekny uklad ( one dwie * on
jeden np:))))) a wracajac do zywoplotu. Nie tylko PKP przycina drzewka 2*1 -
przeciez istnijeja w historii tysiace fantastycznych ogrodow przycinanych co
do milimetra - nie chce sie wyglupic i nieprecyzyjnie podac nazwe i epoke.A
ja naleze do obroncow zasady - nie ladne, co ladne ale co komu sie podoba.
Co do meritum - sorry - ja jestem nowiutki ogrodnik - i nic nie doradze
Wojtek Pa

5. Data: 2001-12-11 22:41:50

Od: "Wojciech P" <w...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedy
> Może mężczyzna tyle, że nie fanatyk.!
> ;-)))
> pozdr. Jerzy
>
> chyba, ze kobieta ale nie feministka
tez pozdrawiam, co ani o krok nie posuwa problemow z cieciem swierka!!!!!
wojtek

6. Data: 2001-12-11 22:43:13

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2001-12-11 22:54:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Slawek" <s...@f...net.pl> wrote in message

> Zrobiłam świerkowy żywopłot, który docelowo ma osiągnąć 2 m wysokości

Swierki docelowo 2 m wysokosci? To chyba bonsai? :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2001-12-11 23:02:05

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <w...@p...com.pl> wrote in message news:9v5vsk$4gl$1@news.tpi.pl...

> przeciez istnijeja w historii tysiace fantastycznych ogrodow przycinanych co
> do milimetra

Niestety istnieja. Tylko dlaczego fantastycznych?

> - nie chce sie wyglupic i nieprecyzyjnie podac nazwe i epoke.A
> ja naleze do obroncow zasady - nie ladne, co ladne ale co komu sie podoba.

A ja wyznaje zasade - ladne jest to, co mnie sie podoba.
Oczywiscie inni moga miec inne zdania, ale czlowiek jest omylny. :-))))

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2001-12-12 03:43:41

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[mailto:o...@n...pl]On Behalf Of Wojciech P

(...)

przeciez istnijeja w historii tysiace fantastycznych ogrodow przycinanych co
do milimetra - nie chce sie wyglupic i nieprecyzyjnie podac nazwe i epoke.
Wojtek Pa

Pierwszy ogrod botaniczny powstal przy slynnym Liceum Arystotelesa w IV
wieku p.n.e. w lesnym parku w Atenach.Po jego smierci opieke nad ogrodem
przejal jego uczen i przyjaciel Teofrast 372-328 r.p.n.e.
Teofrast zyskal miano ojca botaniki.
Grecy po zdobyciu Egiptu (w III wieku p.n.e)zalozyli w Aleksandrii ogrod
botaniczny,gromadzac w nim rosliny z calego znanego im swiata.
W Polsce pierwsze ogrody zakladano przy klasztorach i rezydencjach
magnackich(Oliwa,Trzebnica,Lobzow)
W Europie Zachodniej za pierwsze ogrody botaniczne uwazane sa ogrody w
Salerno z 1309 roku i Wenecja 1333 roku.
Z ciekawostek:
Do najwiekszych powierzchniowo ogrodow naleza:
Afryka Poludniowa Kirsttenbosch 552,8 ha.
Chiny Pekin 500 ha.
USA Kennet Square 400 ha
Australia Perth -378 ha
Rosja Moskwa 360 ha.
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl -tylko 3,5 ha.
ICQ: 101 088 940

10. Data: 2001-12-12 05:24:46

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <a...@o...pl> wrote in message
czny.pl...

> [...]
> do milimetra - nie chce sie wyglupic i nieprecyzyjnie podac nazwe i epoke.

Nie wyobrazam sobie ogrodu botanicznego przycinanego co do milimetra.
Przeciez celem ogrodu botanicznego jest pokazanie jak dana roslina
wyglada w sposob naturalny. A te wszystkie kulki, prostopadlosciany
itp. maja z natura niewiele wspolnego. Czy biedne kikuty platanow
w Paryzu ... .

Pozdrowienia,
Michal

--