szafirowa burza

1. Data: 2007-04-22 10:56:46

Temat: szafirowa burza
Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę, napiszcie na temat uprawy "szafirowej burzy". Mam tę roślinkę
od jesieni, kiedy to otrzymałam małą gałązkę. Ukorzeniła się i urosła na
wysokość całego okna. Teraz ją przycięłam (czubek na zaszczepkę)
i zczęła wypuszczać od góry boczne pędy. Co dalej...(?)
--
Melisa

2. Data: 2007-04-22 21:57:17

Temat: Re: szafirowa burza
Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Me(L)Isa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wysokość całego okna. Teraz ją przycięłam (czubek na zaszczepkę)
> i zczęła wypuszczać od góry boczne pędy. Co dalej...(?)

Solanum rantonnetii , jest opisana tutaj .
http://tabaza.sapijaszko.net/modules.php?name=Tabaza
&file=index&op=Szczegolowo&tid=4038

Pozdrawiam TeresaR

3. Data: 2007-04-23 08:42:39

Od: Ikselka <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Me(L)Isa napisał(a):
> [...]
> wysokość całego okna. Teraz ją przycięłam (czubek na zaszczepkę)
> i zczęła wypuszczać od góry boczne pędy. Co dalej...(?)

Przesadź do większej doniczki (ok. 30 cm średnicy), usuń dolne boczne
gałązki (tuż przy pniu - odetnij ostrym narzędziem), zostawiając u góry
ze 3 piętra - po pewnym czasie otrzymasz urocze kwitnące drzewko. Po
nastaniu ciepłej pogody i zahartowaniu - wynieś w cień, potem stopniowo
na słońce. Będzie wtedy ładnie kwitła. Po 2 tyg. od przesadzenia zacznij
nawożenie nawozem dla datury - psianka (Solanum) jest bardzo żarłoczna.
Całe lato ma być na dworze, w słonecznym miejscu, obficie podlewana i
nawożona jak datura - tj. raz w tygodniu.
Zima - pomieszczenie o temp. ok. 5-8 st.C, może być ciemne - mało
podlewać, nie nawozić. Roślina na zimę traci liście. Podlewanie w zw. z
tym symboliczne w tym okresie. Od czasu do czasu kontroluj stan rośliny,
czy nie wysycha - zdrapując delikatnie skórkę na tegorocznym pędzie -
pod nią powinna być żywozielona warstwa :-)
Wczesna wiosna - przyciąć zeszłoroczne pędy o ok. 2/3, w celu
rozkrzewienia i uformowania korony. Roślina kwitnie na tegorocznych
(młodych) pędach.
W kwietniu - wynieść na dwór.
W ciągu pierwszych 5 lat należy corocznie przesadzać do nieco większej
donicy. Potem tylko ostrożnie wymieniać podłoże.
Ja dochowałam się drzewa o wys. ok. 2 m z koroną średnicy ok. 1 m :-)
Powodzenia!

--

XL wiosenna :-)

4. Data: 2007-04-24 11:25:48

Od: "Me\(L\)Isa" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" napisała:

> Przesadź do większej doniczki (ok. 30 cm średnicy), usuń dolne boczne
> gałązki (tuż przy pniu - odetnij ostrym narzędziem), zostawiając u góry
> ze 3 piętra - po pewnym czasie otrzymasz urocze kwitnące drzewko.
(...)
> Ja dochowałam się drzewa o wys. ok. 2 m z koroną średnicy ok. 1 m :-)
Gratuluję

> Powodzenia!
Dzięki za szczegóły; bardzo, bardzo:))
--
M.
> XL wiosenna :-)

jak skutecznie usunąć chwasty z brukowanej granitową kostką ścieżki ?
magnolia...
Tajemnicze zwierzę
Irysy
Jak sobie z tym chwastem radzicie?