szczepienie WZW b - jak długo ważne?

1. Data: 2006-07-24 16:04:33

Temat: szczepienie WZW b - jak długo ważne?
Od: "Sylwia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak długo zachowuje ważność szczepienie na WZW typu B?
Mój synek dostał 3 dawki jak był malutki (niestety, nie mogę odczytać dat w
książeczce zdrowia, ale wszystkie szczepienia miał w terminie... Może ktoś
się orientuje w terminach szczepień dzieci?).

Niedługo skończy 5 lat i prawdopodobnie czeka go zabieg drenażu uszu do
którego potrzebne jest aktualne szczepienie na WZW B. Nie wiem czy to z
okresu niemowlęctwa jest jeszcze ważne...

Dziękuję za odpowiedzi!

Pozdrawiam, Sylwia

2. Data: 2006-07-24 16:15:14

Temat: Re: szczepienie WZW b - jak długo ważne?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, szczepienie jest aktualne. Nie zaleca się rutynowo podawania dawek
przypominających. Dla pewności możesz oznaczyć u dziecka poziom
przeciwciał anty-HBs (odpłatnie, w Poznaniu około 35 PLN).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-07-24 16:24:34

Od: "Sylwia" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, szczepienie jest aktualne. Nie zaleca się rutynowo podawania dawek
> przypominających. Dla pewności możesz oznaczyć u dziecka poziom
> przeciwciał anty-HBs (odpłatnie, w Poznaniu około 35 PLN).

Dziękuję bardzo za szybką odpowiedź! :)
Czy to znaczy, że to szczepienie z niemowlęctwa (3 dawki) jest ważne już
przez całe życie?

Sylwia

4. Data: 2006-07-24 17:13:52

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z epidemiologicznego punktu widzenia - tak. Z medycznego -
niekoniecznie. Przed zabiegami i co jakiś czas warto oznaczyć poziom
przeciwciał.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2006-07-24 21:39:39

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@t...pl> napisał w wiadomości
>Z epidemiologicznego punktu widzenia - tak. Z medycznego - niekoniecznie.
>Przed zabiegami i co jakiś czas warto oznaczyć poziom przeciwciał.

... wartosc ktorego nie ma istotnego znaczenia

6. Data: 2006-07-25 10:20:21

Od: "Monika" <5...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

poziom przeciwciała powinien być większy niż 10.
Generalnie pełne szczepienie wystarcza na całe życie.

7. Data: 2006-07-25 12:38:05

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego? Możesz rozwinąć temat?

Pozdrawiam
Piotr

8. Data: 2006-07-25 22:09:38

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <5...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> poziom przeciwciała powinien być większy niż 10.
> Generalnie pełne szczepienie wystarcza na całe życie.

Niestety ale takie stwierdzenie swiadczy o braku wiedzy. po szczepieniu
nastepuje powolny spadek poziomu p/cial i odpornoeci na wzwB. Roznie to bywa
u poszczegolnych osob. Zasada jest taka, ze osoby zagrozone wzwb np personel
medyczny doszczepiamy co 5 lat. Na bezplatne doszczepianie calej populacji
pieniedzy nie ma.

9. Data: 2006-07-28 23:09:59

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego? Możesz rozwinąć temat?