szczepienie drzew ozdobnych

1. Data: 2014-05-28 23:08:43

Temat: szczepienie drzew ozdobnych
Od: "tibam" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

chciałbym spróbować ze szczepieniem drzewek.

Jako, że już troche późno może spróbowałbym z oczkowaniem - dobrze myslę?
Jaką inną metodę można spróbować o tej porze roku?

Czy dla wiązu dobrą podkładką będzie buk pospolity?
Jaką podkładke zastosować dla modrzewia?

Polećcie jakąś dobra literaturę na ten temat:-)

uciu

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2014-05-29 10:23:06

Temat: Re: szczepienie drzew ozdobnych
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tibam" <g...@i...pl> napisał w wiadomości

> chciałbym spróbować ze szczepieniem drzewek.
>
> Polećcie jakąś dobra literaturę na ten temat:-)

Hejka. Z. Terpiński "szkółkarstwo ozdobne".
Pozdrawiam deszczowo Ja...cki

3. Data: 2014-05-29 10:36:08

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.05.14 23:08, tibam pisze:

> chciałbym spróbować ze szczepieniem drzewek.
> Polećcie jakąś dobra literaturę na ten temat

Izabella Kiljańska - Kwiaty i krzewy ozdobne w ogródku.

I przy okazji: http://pl.wikipedia.org/wiki/Delimiter

--
collie

4. Data: 2014-05-29 13:22:22

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.05.14 10:36, collie pisze:

> Izabella Kiljańska - Kwiaty i krzewy ozdobne w ogródku.

Znalazłem na półce jeszcze książkę słynnego prof. Pieniążka "Sad przy domu",
gdzie jest obszerny rozdział poświęcony przeszczepianiu drzew. Co prawda -
owocowych, ale drzewo jest drzewo. :)

--
collie

5. Data: 2014-05-29 16:06:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 May 2014 13:22:22 +0200, collie napisał(a):

> Znalazłem na półce jeszcze książkę słynnego prof. Pieniążka "Sad przy domu",
> gdzie jest obszerny rozdział poświęcony przeszczepianiu drzew. Co prawda -
> owocowych, ale drzewo jest drzewo. :)

No jednak to nie wszystko jedno, jakie.

6. Data: 2014-05-29 16:38:06

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.05.14 16:06, Ikselka pisze:

> No jednak to nie wszystko jedno, jakie.

Różnica między szczepieniem drzew ozdobnych i drzew nieozdobnych jest taka,
jak między poczęciem dziecka białego i dziecka czarnego: technika ta sama,
ale rezultaty nieco odmienne. ;)

--
collie

7. Data: 2014-05-29 17:53:16

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> Różnica między szczepieniem drzew ozdobnych i drzew nieozdobnych jest
> taka, jak między poczęciem dziecka białego i dziecka czarnego: technika
> ta sama, ale rezultaty nieco odmienne. ;)

Hejka. Ale przy szczepieniu drzew nieozdobnych iglastych można się
pokłuć. ;-)
Pozdrawiam analogicznie Ja...cki

8. Data: 2014-05-29 18:23:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 29 May 2014 16:38:06 +0200, collie napisał(a):

> Różnica między szczepieniem drzew ozdobnych i drzew nieozdobnych jest taka,
> jak między poczęciem dziecka białego i dziecka czarnego: technika ta sama,
> ale rezultaty nieco odmienne. ;)

Nie mówiłam o ozdobnych i nieozdobnych, lecz o rodzaju - różnica w
szczepieniu np iglaków i liściastych jest bardzo istotna, a to z powodu
żywicowania iglaków oraz braku zdolności regeneracyjnych ich drewna:
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=307

9. Data: 2014-05-29 18:32:34

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.05.14 18:23, Ikselka pisze:

> [...]
> szczepieniu np iglaków i liściastych jest bardzo istotna, a to z powodu
> żywicowania iglaków oraz braku zdolności regeneracyjnych ich drewna:

Gdzie to niby mówiłaś? Bo ja przeczytałem tylko tyle:

> No jednak to nie wszystko jedno, jakie.

Stąd się wzięła moja odpowiedź.
A co do reszty Twojej obecnej wypowiedzi: nie ucz ojca dzieci robić. ;)

--
collie

10. Data: 2014-05-29 18:40:40

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 29.05.14 17:53, Dirko pisze:

> Ale przy szczepieniu drzew nieozdobnych iglastych można się pokłuć. ;-)

Podobnie jak przy szczepieniu drzew ozdobnych iglastych. ;)

--
collie

Amerykańska ignorancja - studium przypadku.
problem z glebą - wręcz naukowy...
Czy jest coś przeciw grzybom?
cytryniec - co mu?
akinidie