szczepienie na żółtaczke...

11. Data: 2007-06-22 12:46:57

Temat: Re: szczepienie na żółtaczke...
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha pisze:

> Oczywiście - miałam napisać - "i nie ma gwarancji, że nie spadnie?"
>
> Ania

W medycynie nigdy nie ma gwarancji - jest tylko mniejsze lub większe
prawdopodobieństwo. U ponad połowy szczepionych jedną dawką rozwija się
wystarczająca odporność. Po dwóch dawkach odsetek przekracza 80%. Po
trzech dawkach - ponad 95%. Mówimy oczywiście o odporności krótko po
szczepieniu (mierzonej uzyskiwanym poziomem przeciwciał). Okres
utrzymywania się odporności to osobny problem. Generalnie, po pełnym
cyklu szczepień jest dłuższy niż po niepełnym, ale znowu - da się
znaleźć pacjentów, którzy mają pełną odporność trwającą wiele lat po
jednej dawce, jak i takich, którym odporność spada po paru latach mimo
pełnego cyklu.

Zalecenia zaleceniami - są wypracowywane z myślą o bezpieczeństwie
POPULACJI, na podstawie danych epidemiologicznych i biorą pod uwagę
także kwestie ekonomiczne. Z założenia nie mają na celu absolutnego
zabezpieczenia pojedynczego człowieka na każdą ewentualność.

Pozdrawiam
Piotr

12. Data: 2007-06-22 16:12:18

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr <e...@t...pl> napisał(a):

> [...]
> także kwestie ekonomiczne. Z założenia nie mają na celu absolutnego
> zabezpieczenia pojedynczego człowieka na każdą ewentualność.

Oczywiście, w pełni się z tobą zgadzam. Ale - gdybym z jakiś powodów uznała,
że powinnam poprawić swoją odporność - najpierw sprawdziłabym, czy jej
przypadkiem nie mam ;-)

Ania

13. Data: 2007-06-22 17:22:43

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:f5frtt$pnh$1@inews.gazeta.pl...

> Oczywiście - miałam napisać - "i nie ma gwarancji, że nie spadnie?"

W medycynie prawie nigdy nie ma 100 % gwarancji. Jednak kalendarz szczepień
powstał w oparciu o badania poziomu przeciwciał . Piotruś ładnie się na ten
temat naprodukował ;)

Pozdrawiam
regen

Poszukuje wiadomosci
strona z cudownymi lekami
czy mozliwe?
Po raz pierwszy od 15 lat wezme antybiotyk
Jak się pozbyć siniaka?