szkarlatyna

1. Data: 2004-11-22 17:49:54

Temat: szkarlatyna
Od: "nurich" <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałam kontakt z osobą (dziwczynka kilkanaście lat) u której stwierdzono
szkarlatynę. Trochę sie przeraxiłam jej wyglądem (bąble na twarzy). Mam
pytanie jaki jest stopień zaraźliwości tej choroby. Czy dorosły człowiek
może się zarazić, czy dwugodzinne przebywanie z kaszlacym dzieckiem może być
przyczyna zarażenia bądź też przenoszenia przeze mnie tej choroby?

2. Data: 2004-11-23 09:57:35

Temat: Re: szkarlatyna
Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nurich" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
być
> przyczyna zarażenia bądź też przenoszenia przeze mnie tej choroby?

Moja mala przechodzila szkarlatyne. Wywoluje ja wirus, ktory powoduje
grype. Nikt z naszego otoczenia sie nie zarazil. Jesli organizm jest
zdrowy, to nie powinien zalapac. Chyba ze oslabiony po jakiejs chorobie.
To nie jest zarazliwa choroba jak np. ospa.
Ale..bable? Nasza miala tylko czerwone plamy i goraczke..

Pozdrawiam
Ann

3. Data: 2004-11-23 10:36:44

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

cnv1jf$4f3$...@a...news.tpi.pl,
Ann <b...@a...pl>:

> Moja mala przechodzila szkarlatyne. Wywoluje ja wirus, ktory powoduje
> grype.

paciorkowiec to wirus, ktory powoduje grype???
wez ty juz przestan radzic, skoro nie masz pojecia!!

--
Robert

4. Data: 2004-11-23 11:12:42

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Nov 2004 11:36:44 +0100, RobertSA wrote:

> paciorkowiec to wirus, ktory powoduje grype???
> wez ty juz przestan radzic, skoro nie masz pojecia!!

:) Tylko spokojnie, Albercik... Wdech - wydech....

;P

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

5. Data: 2004-11-23 11:13:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Nov 2004 10:57:35 +0100, Ann wrote:

> Moja mala przechodzila szkarlatyne. Wywoluje ja wirus, ktory powoduje
> grype.

Proponuję wpisać w google "płonica" i przestać pisać bzdury.

6. Data: 2004-11-23 11:21:15

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał >
paciorkowiec to wirus, ktory powoduje grype???

Aj.. sorry, miala byc angina. Dostala antybiotyk jak przy anginie.

Pozdrawiam
Ann

7. Data: 2004-11-23 11:37:02

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 23 Nov 2004 12:21:15 +0100, Ann wrote:

> Aj.. sorry, miala byc angina. Dostala antybiotyk jak przy anginie.

OK, to teraz wytłumacz nam dlaczego pomyliłaś bakterię z wirusem:)
Zwłaszcza, że antybiotyki (o których sama piszesz) nie działają na
wirusy:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2004-12-04 16:35:36

Od: "Robert" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :) Tylko spokojnie, Albercik... Wdech - wydech....

Nie wywoluj Albercika bo jeszcze sie pojawi, a juz kilka miesiecy spokoju
mamy... :)
Pozdrawiam

Robert Milewski

Hiv