szkodliwosc lekow przeciwgrzybiczych

1. Data: 2003-10-30 12:28:16

Temat: szkodliwosc lekow przeciwgrzybiczych
Od: "pioded" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na mojego Candida albicans (owrzodzenia od 3 lat na jezyku) przepiasno mi
Ketokenazol 200 mg 1x1 przez okres 10 dni + plukanie nystatyna. Jednak nie
pomogło. Jakie inne leki mozna stosowac w takim przypadku. Wiem, ze maja one
powazne skutki uboczne. Co mozna jeszce przyjmowac? Czy ketokenazol, i
flucytozyna to to samo(jesli nie to czym sie rozni i czy maja duze dzialania
uboczne) A mikonazol i Vagothyl(czy to lek przeciwgrzybiczy? - stosowany u
mnie kilkakrotnie) Jak leki mozna na to podawac. Aha i czytalem archiwum
grupy. Wiem, ze to ciezko wyleczyc, i trzeba zachowywac diete.

2. Data: 2003-10-30 12:44:16

Temat: Re: szkodliwosc lekow przeciwgrzybiczych
Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "pioded" napisał:
> [...]

W Twoim przypadku należy zrobić antymykogram i na jego podstawie lekarz
powinien przepisać lek. Inaczej zatrujesz organizm lekarstwami a grzybicy
nie wyleczysz. Dla orientacji podaję link, gdzie znajduje się spis leków
przeciwgrzybiczych (ostatnia aktualizacja: 30.04.2001):

http://lekarze.w.interia.pl/leczenie_grzybic.html

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

3. Data: 2003-10-30 16:57:26

Od: "pioded" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Twoim przypadku należy zrobić antymykogram i na jego podstawie lekarz
> powinien przepisać lek.
Mam wykonany antymykogram. Wyosobniono candida albicans. Jest wrażliwy na
nast. leki: 5 fluorocytozyna,
amphoterycyna B, Mikonazol, Ekonazol, Ketokenazol, Nystatyna - dwa ostatnie
przyjmowałem i brak jakiejkolwiek poprawy.

4. Data: 2003-10-30 17:12:49

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> amphoterycyna B, Mikonazol, Ekonazol, Ketokenazol, Nystatyna - dwa
ostatnie
> przyjmowałem i brak jakiejkolwiek poprawy.

Jeśli zażywasz leki od kilkunastu dni, to jest to bardzo krótki okres. Przy
zaawansowanej grzybicy układu pokarmowego leczenie trwa długo - kilka
miesięcy. Trzeba być cierpliwym i konsekwentnym.

Pozdrawiam, andrzej

5. Data: 2003-10-30 17:28:47

Od: "pioded" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zaawansowanej grzybicy układu pokarmowego leczenie trwa długo - kilka
> miesięcy. Trzeba być cierpliwym i konsekwentnym.

Zgadza się, ale zażyłem juz ketokenazol 200mg 1x1 przez 10 dni. Nie mam juz
tego leku. Byłem u lekarz i powiedzial, ze nie moze mi juz przpisac go
wiecej, bo jest szkodliwy. Co mam teraz robic?
Dziekuje za odp. i pozdrawiam
pioded

6. Data: 2003-10-30 17:39:03

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnrhp6$nmf$...@a...news.tpi.pl,
pioded <p...@p...onet.pl>:

> Zgadza się, ale zażyłem juz ketokenazol 200mg 1x1 przez 10 dni. Nie
> mam juz tego leku. Byłem u lekarz i powiedzial, ze nie moze mi juz
> przpisac go wiecej, bo jest szkodliwy.

A odczuwasz jakies efekty uboczne? Klopoty z watroba?
Tak jak napisal Andrzej, tego typu grzybice leczy sie dlugotrwale. Zajrzyj
chocby do ulotki.

> Co mam teraz robic?
Jesli ten nie wie, jak Cie leczyc, to chyba ... zmienic lekarza?

--
Robert

7. Data: 2003-10-30 17:46:37

Od: "pioded" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli ten nie wie, jak Cie leczyc, to chyba ... zmienic lekarza?

A do jakiego specjalisty powinienem sie udać? Czy dermatolog bedzie ok.?

8. Data: 2003-10-30 17:51:54

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie są objawy grzybicy przewodu pokarmowego?
Z góry dzięki za odpowiedź.
pozdrawiam
barbarella

9. Data: 2003-10-30 18:12:25

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnriso$h84$...@n...news.tpi.pl,
pioded <p...@p...onet.pl>:

> A do jakiego specjalisty powinienem sie udać? Czy dermatolog bedzie
> ok.?

Nie, raczej do internisty. Wez ze soba antymykogram.

--
Robert

10. Data: 2003-10-30 19:14:49

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, raczej do internisty. Wez ze soba antymykogram.

Bardzo dobre rady. Poszukaj lekarza, który ma doświadczenie w leczeniu
grzybic. Ketokonazol stosuje się nawet przez wiele miesięcy, ale oczywiście
nie jest to obojętny dla zdrowia. Z drugiej strony, grzyby też nie są
obojętne dla naszego organizmu. Wytwarzają toksyny, mogą rozszerzać
kolonizację naszego ciała. Doświadczony lekarz oceni który z leków byłby
najodpowiedniejszy i jaką dawkę zastosować.

Pozdrawiam, andrzej

http://www.glowacki.art.pl

----------------------------------
Ketokonazol (200 mg ketokonazolu)

Dawkowanie
Dorośli i dzieci o m.c. powyżej 30 kg doustnie w grzybicach skóry 0,2 g na
24 h w 1 dawce w czasie posiłku (zaleca się popić sokiem owocowym); w
cięższych przypadkach 0,4 g na 24 h w 1 dawce. W grzybicy pochwy 0,4 g na 24
h w 1 dawce przez 5 dni. Dzieci o m.c. 15-30 kg doustnie 0,1 g na 24 h w 1
dawce. Czas trwania leczenia: 10 dni w łupieżu pstrym; 2-3 tygodnie w
grzybicy jamy ustnej i skóry (Candida spp.); 4 tygodnie w grzybicy skóry
(dermatofity); 1-2 miesiące w grzybicy owłosionej skóry głowy i kandydozie
układowej (w pozostałych grzybicach układowych - kilka miesięcy); 6-12
miesięcy i dłużej w grzybicy paznokci. Po ustąpieniu objawów leczenie
kontynuuje się co najmniej przez tydzień, aż do uzyskania ujemnego wyniku
posiewu.

Żródło: http://www.pharmindex.pl/strona.html?opis=KETOKON

Antykoncepcja
POCZUC SIĘ ZDROWO !!!