szkodnik swierkow

1. Data: 2003-06-24 17:47:10

Temat: szkodnik swierkow
Od: "przemek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

zauwazylem na moich swierkach dziwne narosla u nasady galazek - od dolnej
strony - wygladaja jak quasi szyszki a po przecieciu widac w srodku jakies
malutkie robaczki, nie wiem co to jest i jak z tym walczyc, ktos wie ?

2. Data: 2003-06-24 20:29:46

Temat: Re: szkodnik swierkow
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "przemek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> strony - wygladaja jak quasi szyszki a po przecieciu widac w srodku jakies
> malutkie robaczki, nie wiem co to jest i jak z tym walczyc, ktos wie ?

Sacchiphantes viridis-Ochojnik zielony.O tej porze roku wycinać
"szyszki" i palić.Opryski wykonuje się w marcu: Promonal 60 EC
w stężeniu 2%, Fastac 10 EC(0,015%).

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-06-25 05:41:57

Od: "Rene" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sacchiphantes viridis-Ochojnik zielony.O tej porze roku wycinać
> "szyszki" i palić.Opryski wykonuje się w marcu: Promonal 60 EC
> w stężeniu 2%, Fastac 10 EC(0,015%).
Na łacinie się nie znam - ale czy nie jest to jakaś "odmiana" mszyc (tak mi
się kiedys o uszy obiło?)
Pozdrav. Rene

4. Data: 2003-06-25 19:37:47

Od: c...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

>      Sacchiphantes viridis-Ochojnik zielony.O tej porze roku wycinać
>      "szyszki" i palić.Opryski wykonuje się w marcu: Promonal 60 EC
>      w stężeniu 2%, Fastac 10 EC(0,015%).
>
>                        Pozdrawia boletus

Rozumiem, że w marcu to zapobiegawczo, bo niestety z mężem zauważyliśmy go w
maju. "Szyszeczki" (zresztą w ładnym różowym kolorze) pojawiły się najpierw na
modrzewiu a potem na świerku, chociaz sa w duzej odleglosci od siebie.
Pozdrawiam
ania

5. Data: 2003-06-25 20:41:39

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
najpierw na
> modrzewiu a potem na świerku, chociaz sa w duzej odleglosci od siebie.

Odległość dla owada jest pojęciem nieznanym:)

Pozdrawia Boletus Edulis

6. Data: 2003-06-27 14:25:51

Od: e...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Na łacinie się nie znam - ale czy nie jest to jakaś "odmiana" mszyc (tak mi
> się kiedys o uszy obiło?)
> Pozdrav. Rene

Ten ochojnik to raczej jakaś obrzydliwa odmiana owada podobnego do muchy.
Wczesną wiosną składa jaja wkłuwając się u nasady świeżych przyrostów świerka
lub modrzewia. W tych "szyszkach" siedzą jaja ochojnika i rosną razem z
gałązką. Jeżeli nie zerwie się "szyszek" umożliwi to wylęg tego robactwa. Jest
ono bardzo trudne do tępienia.
Z poważaniem Ewa s

7. Data: 2003-06-27 20:03:59

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

<e...@p...onet.pl> wrote in message

> Ten ochojnik to raczej jakaś obrzydliwa odmiana owada podobnego do muchy.

Nie, to mszyca.

> Jest
> ono bardzo trudne do tępienia.

Na wysokich drzewach - tak. Na parometrowych - zwalczanie jest możliwe i
efektywne, byle nie "przespać" wczesnowiosennego terminu.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2003-06-27 20:40:38

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie, to mszyca.

> Pozdrawiam, Basia.

Ochojnik świerkowy zielony nie jest "czystą" mszycą.
Należy do rodziny ochojnikowatych(Adelgidae)
z podrzędu mszyc(Aphidodea).Żyje tylko na świerkach,
mszyce najczęściej atakują więcej gatunków roślin.
Mszyce należą do rodziny mszycowatych(Aphididae).

Pozdrawia boletus

Wwa - gdzie pnace roze
Jakie to pnacze?
mrówki w ogrodzie