szpital = sie horror ....

51. Data: 2002-01-15 09:51:50

Temat: Re: szpital = sie horror ....
Od: "Konrado_W" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Andrzej Marzec" <E...@p...onet.pl> wrote in message
news:a1vqqm$pe2$1@news.tpi.pl...

[CIACH]

> No Bracie, popatrz w dół na liste rozwijaną, ale wywołałeś dyskusję... Ale
> to dobrze, bo temat społecznie bardzo ważny. Życzę powodzenia Tobie, Żonie
> Dzieciątku...

Spoko chlopie. Cytujesz prawie 5 KB po to zey napisac trzy linijki tesktu.
Poczytaj sobie netykiete, jesli wiesz co to jest...

Nie chodzi tu tylko o modemowcow (ja np. mam lacze T1), ale o wiele latwiej
jest czytac jak sie skroci poprzedni tekst.

Konrado_W

52. Data: 2002-01-15 14:34:55

Od: Pawel Dziekonski <P...@m...ch.pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> wrote:

> A ja owszem, wystarczy przypomnieć sobie, co się działo, gdy anestezjolodzy
> gremialnie złożyli wymówienia. Masz bardzo selektywną pamięć, Pawle.

Nie, po prostu nie mam telewizora, a ty zastanow sie czasem, czy nie
zbyt czesto ferujesz wyroki (na mnie :-).

> A mnie się wydaje, że często jest to decyzja podyktowana dobrem własnym, przy
> czym czasami kosztem dobra innych. Mówię o przypadkach, gdy z zawodu odchodzą
> bardzo dobrzy lekarze, a takie przypadki mają miejsce. Nie znam bieżących
> statystyk, ale w połowie lat 90-tych roczna emigracja lekarzy na Zachód
> przekraczała roczną produkcję lekarzy w Akademiach. Raczej wątpię, aby
> przeciętny świeżo upieczony absolwent uczelni był dla pacjentów czymś lepszym
> niż lekarz z praktyką, zdolny do zaliczenia zaporowych nostryfikacji
> amerykańskich.

No ich niech jada, maja prawo. Ja tez wyjezdzam -- tutejszy klimat i lekarze
tylko mi szkodza.
Pawel Dziekonski - dzieko#mml.ch.pwr.wroc.pl - http://2618374022/dzieko
------------ Remove spam protection from my email address! ------------

53. Data: 2002-01-15 14:39:16

Od: "Andrzej Marzec" <E...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Konrado_W <k...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...home.net.pl...

> [...]
latwiej
> jest czytac jak sie skroci poprzedni tekst.

Masz zupełną rację post był zdecydowanie zbyt długi. Jedynym moim
usprawiedliwieniem może być chyba tylko to, że pisany był o 1.00, kiedy to
po ośmiu godzinach intensywnej pracy przy kompie leciałem już na
przysłowiowy pysk... Przepraszam Ciebie oraz wszystkich modemowców. postaram
się być bardziej uważny na przyszłość...

--
Z pozdrowieniami

- Andrzej

E...@p...onet.pl

GG# 2050

Chcesz mało, osiągniesz jeszcze mniej.
Chcesz wiele, osiągniesz wiele.
Nie stosuj podłogi jako sufitu...

54. Data: 2002-01-15 14:51:22

Od: "Berta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości

> Bo za prawidłowe przeczytanie opakowania nie można żądać wysokiej opłaty.
Życie
> ludzkie zależy nie tylko od aptekarza, także od elektryka, od mechanika
> samochodowego, od kierowcy autobusu, i znajdziesz jeszcze wiele
przykładów.
> Jednak technik farmaceutyk ma tylko dobrze odczytać cyferki i literki z
> opakowania, zaś lekarz musi postawić prawidłową diagnozę i zaproponować
> prawidłowe leczenie. Różnica jest dość zasadnicza.
>
> Leszek

No wlasnie nie do konca....
Jakie lekarze maja pismo to o tym nie trzeba chyba wspominac...
Rownie dobrze aptekarz nie musi sie wysilac zeby rozczytac co na recepcie
jest nabazgrane i wydac cokolwiek...( mogl nie zrozumiec co tam jest
napisane...)
Ale czy o to wszystko tu chodzi? po co wymyslac i mnozyc przyklady?
Ludzkie sumienie powinno nakazywać działać tak a nie inaczej, bo przeciez
dla zlodzieja nie ma wytlumaczenia ze ukradl cos bo malo zarabia...
A lekarze powinni poswiecic ten czas, ktory przeznaczaja na krzyki i
protesty jak to malo zarabiaja, na uwazniejsze przyjrzenie sie choremu...
Przykro mi, ale tak uwaza wiekszosc spoleczenstwa, dzieki ktoremu lekarze
maja prace...

Pozdr.
Berta

55. Data: 2002-01-15 15:38:34

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Berta wrote:

> A lekarze powinni poswiecic ten czas,
> ktory przeznaczaja na krzyki i
> protesty jak to malo zarabiaja,
> na uwazniejsze przyjrzenie sie choremu...

Jak widać, lekarz nie ma prawa domagać się należnej mu zapłaty. Morda w kubeł -
i leczyć ludzi, bo psem poszczuję!

> Przykro mi, ale tak uwaza wiekszosc spoleczenstwa,

Mnie też jest przykro - przykro mi jest patrzeć, jak dalece ta większość (?)
społeczeństwa jest nierozumna i niesprawiedliwa.

> dzieki ktoremu lekarze maja prace...

Jeden z wierszyków z mojego dzieciństwa kończył się słowami: "...i dla dobra
wspólnego wszyscy muszą pracować, mój maleńki kolego". Lubię myśleć, że w
społeczeństwie wszyscy (wyłączając przestępców itp.) są sobie jakoś potrzebni.
Niestety w przeszłości zdarzało mi się słyszeć nie raz i nie dwa opinie
brzmiące podobnie do twoich - opinie, które miały mniej więcej znaczyć:
"darmozjadzie jeden, łaskawie pozwalamy ci pracować w tym szpitalu, ciesz się,
że ci cokolwiek płacimy".

Przypomniała mi się anegdotka (chyba jej jeszcze nie przytaczałem) - nie wiem,
czy prawdziwa, ale na pewno pouczająca ;-). Dawno dawno temu był sobie pewiem
profesor, który rozpoczął w Polsce operacje by-passów wieńcowych. Profesor miał
zwyczaj na obchodach wdawać się w krótkie pogawędki ze zoperowanymi: "operacja
się udała, jak pan się czuje? Wróci pan do zdrowia, co pan planuje po wypisie?"
itp. Pewnego razu, po kurtuazyjnym pytaniu o plany jeden z pacjentów
zapowiedział, że jak najszybciej wraca do pracy. "A kim pan jest z zawodu?"
"Suwnicowym" "O, pierwszy raz mam takiego pacjenta, to dobry zawód?" "Nie
narzekam, zarabiam nieźle [tu pada kwota]" "O, jak to? Przecież to parokrotnie
więcej niż ja" - zdziwił się profesor, który właśnie uratował człowiekowi życie
zszywając mu naczynka krwionośne o paromilimetrowej średnicy. "Tak - odparł
pacjent - ale ja mam bardzo trudną, odpowiedzialną i bardzo precyzyjną robotę".

Leszek

56. Data: 2002-01-15 15:39:46

Od: "Tichy" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

dobrze mowi kolega Trzeciak!

57. Data: 2002-01-15 16:00:23

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powinniscie sie wiele nauczyc od lekarzy niemieckich,
> sa kulturalni i troskliwi, kiedy przecialem sobie palca
> (przypadek bardzo blachy) lekarz zajal sie mna doskonale,
> kiedy po tygodniu nie stawilem sie na kontrole,
> lekarz przyjechal do mnie i sprawdzil, czy wszystko sie dobrze zagoilo.
> Inny przyklad, pytalem sie w aptece o lek,
> pani powiedziala, ze beda zrobia na 14-ta.
> Pomyslalem sobie, ze jak zalatwie swoje sprawy.
> Zrobilbym tak, gdyby nie to, ze o14:30 dzwonek do drzwi,
> a w drzwiach pani z apteki z lekiem.

no to moze zostan w tych niemczech pod opieka dobrych niemieckich lekarzy, a
nie wracaj bron boze do polski, bo jak sie skaleczysz w paluszek to nikt cie w
domku nie odwiedzi, ani pani z apteki lekastwa nie przyniesie...

adam

58. Data: 2002-01-15 16:03:24

Temat: Re: szpital = horror ....
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Berta wrote:

> No wlasnie nie do konca....

A no to brawo. Towarzysze! Doszliśmy jednak wszyscy wspólnie razem do wniosku,
że lekarz i technik farmaceutyk właściwie nie różnią się wiedzą , kompetencjami
i odpowiedzialnością zawodową. A technik to nawet ma czasem i nocny dyżur! Do
wniosku pewnego Dariusza żeby taksówkarze jeździli dochorych zamiast pogotowia
ratunkowego niniejszym dołączam postulat, żeby także technicy farmaceutyczni
mieli tę szansę! I wzniosę okrzyk jak najbardziej na miejscu: niech żyją
pacjenci!

> Jakie lekarze maja pismo to o tym nie trzeba chyba wspominac...

Z tym się zgodzę, i uważam, że aptekarz powinien odesłać pacjenta do lekarza
wystawiającego receptę. Jakby pana doktora zjechał wściekły pacjent, i tak by
było za każdym razem, to może pan doktor raczyłby napisać na przykład
drukowanymi literami, skoro już żadnymi innymi nie umie. Choć z drugiej strony
liczba dokumentów wypisywanych przez lekarzy jest duża, i w innych krajach
załatwia to często sekretarka medyczna. Jeżeli choremu trzeba wypisać kilka
różnych leków, najlepiej każdy na osobnym blankiecie, a w górnej części tego
blankietu za każdym razem piszemy nazwisko, imię, wiek, adres - to po prostu
trwa zbyt długo. Mnie ogromnie zawsze dziwiło, że lekarz nie pomaga sobie w tej
czynności komputerem (mniej to dziwi, jeśli wspomnieć, że budżety placówek
Służby Zdrowia zazwyczaj nie uwzględniają komputerów a tym bardziej programów)

Leszek

59. Data: 2002-01-15 19:38:32

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jan 2002, Berta wrote:

> A lekarze powinni poswiecic ten czas, ktory przeznaczaja na krzyki i
> protesty jak to malo zarabiaja, na uwazniejsze przyjrzenie sie choremu...

a nauczyciele lepiej uczyc (czy wiecie, ze 50% mlodziezy w Toruniu,
nie zdalo nowej probnej matury z matematyki a 98% zdalo z angielskiego
- wybiorczy kretynizm czy brak dobrych matematykow w szkolach?)
a politycy nie krasc i nie zmieniac ciagle ugrupowan i bedzie lepiej...

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

60. Data: 2002-01-15 19:41:16

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 15 Jan 2002, Lech Trzeciak wrote:

> wniosku pewnego Dariusza żeby taksówkarze jeździli dochorych zamiast pogotowia

to juz od razu moze grabarze, od razu zamiast karetki bialej z czerwonym
krzyzem bedzie do chorego jezdzic czarna ze zlotym krzyzem, miejsce
lezace jest a zdaje sie, ze taki transport karawanem taniej wychodzi
niz karetka

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>