Re: szukam dobrego internisty z wwy

From: "Xena" <t...@l...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: szukam dobrego internisty z wwy
Date: Sat, 28 Dec 2002 23:12:21 +0100

Osoba znana wszem i wobec jako Tramal zamieszkała pod adresem
<t...@i...pl>
w artykule <news:CAjP9.92959$qq5.1286537@news.chello.at> napisała w ten
deseń:

> Nie rozumiem tego. Pare pytan retorycznych Czy kasa chorych jest
> odpowiedzialna za to, ze lekarz spoznia sie pol godziny/godzine do
> pracy i wychodzi godzine wczesniej. Czy kasa chorych powoduje to, ze
> lekarze przyjmuja w godzinach pracy prywatnych pacjentow? Czy kasy
> chorych powoduja, ze lekarze przyjmujacy w szpitalach/przychodniach
> odsylaja chorych do kierowanych przez siebie prywatnych gabinetow....
> I mozna tak bez konca. Oczywiscie, lekarze tak postepujacy stanowia
> pewna czesc populacji lekarzy i nie mozna generalizowac.

Dziękuję - ja nie potrafiłam tego tak pięknie wyrazić a dokładnie o to
mi chodziło. I jakś po Twoim poście obrońcy lekarscy i zagorzali
przeciwnicy kasy umilkli... Czyżby zaczęli się zastanawiać poważnie?

> Ponadto dwa czy trzy maile rozpoczynajace ten watek nie dotyczyly
> problemow, ktore mozna przypisac kasie chorych, a postawie lekarzy.
> Proponuje je przeczytac i do nich sie odniesc. A dyskusja o tym, co
> mozna mozna wyniesc z przychodni to temat zastepczy.

otóż to - ale lekarze bronią się jak potrafią... Nie zawsze poprawnie...
Przypomina mi to anegdotkę - "a u was biją Murzynów" ;-)

> I jeszcze jedna uwaga -- niezaleznie od tego, czy lekarz otrzymuje
> grosze od kasy chorych czy tez znaczace pieniadze, to podstawy
> dobrego wychowania nie bola... Mozna odpowiedziec na Dzien dobry,
> mozna uzyc slowa prosze, mozna przeprosic za spoznienie. Naprawde...
> Ja tez mam zle dni i jestem bardzo zmeczony ale nie odgrywam sie na
> ekspedientce w sklepie.

z ust mi to wyjąłes. Jeszcze raz dzieki.

> pozdrawiam wszystkich lekarzy i pacjentow

ja też, ja też

Tatiana