szumowanie zup...

1. Data: 2005-02-14 17:07:13

Temat: szumowanie zup...
Od: "Atunia " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Jak to z tym szumowaniem w końcu jest, szumuje się ze względów estetycznych i
zabiera cenne białko (jak widać guglałam po grupie)? Czy trzeba szumować, bo
szumowina, jak sama nazwa wskazuje ;-) won, niedobra?
U mnie w domu zawsze szumowało się wszystkie gotowane zupy, a tu na grupie
wyczytałam, że nie szumować, jak to w końcu jest, bardzo proszę o jakieś
argumenty :)

Atunia

1. Data: 2005-02-14 18:01:23

Temat: Re: szumowanie zup...
Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 17:07:13 +0000 (UTC), Waćpanna lub Waćpan *Atunia*, w
wiadomości news:<news:cuqls1$pts$1@inews.gazeta.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> wyczytałam, że nie szumować, jak to w końcu jest, bardzo proszę o jakieś

Ja szumuje rosol, jak chce miec klarowny. Bialko mnie malo obchodzi, bo nie
jadam rosolu na tyle czesto, zeby bylo to jakies znaczace. Zadnej innej zupy
nie szumuje.
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2005-02-14 18:17:08

Od: "Rendi" <glupi_login[NOSPAM]@interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Atunia " <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wyczytałam, że nie szumować, jak to w końcu jest, bardzo proszę o jakieś

wrzuć kość/mięso na wrzącą wode... szumu powinno nie być

1. Data: 2005-02-14 18:30:00

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Rendi wrote:

> wrzuć kość/mięso na wrzącą wode... szumu powinno nie być

ani dobrego smaku... Do kitu z takimi radami ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-02-14 19:20:46

Od: "Moemi" <m...@n...vp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo
> szumowina, jak sama nazwa wskazuje ;-) won, niedobra?

Szumuje się ze względów zdrowotnych. Nie wiem, jak to argumetowały nasze
babki, ale w kuchni pięciu przemian jest zasada, aby szumować, ponieważ
zapobiega to powstawaniu gorącej wilgoci w organizmie.
M.

1. Data: 2005-02-14 19:22:57

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 14 Feb 2005 20:20:46 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Moemi*, w
wiadomości news:<news:cuqtnp$6q3$1@atlantis.news.tpi.pl> zawarł, co
następuje:

> Szumuje się ze względów zdrowotnych. Nie wiem, jak to argumetowały nasze
> babki, ale w kuchni pięciu przemian jest zasada, aby szumować, ponieważ
> zapobiega to powstawaniu gorącej wilgoci w organizmie.

Babki argumentowały to czystością i estetyką rosołu. Przeciwnicy szumowania
argumentują to traconym białkiem. A o gorącej wilgoci w organizmie jeszcze w
aspekcie kulinarnym nie słyszałam, a jedynie w tematach lubieżnych ;)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,
choć gdyby mogła - jadłaby dżem."
PS. Mam nadzieję, że nikt się tym postem nie urazi. BP, NMSP

1. Data: 2005-02-15 08:31:57

Od: "A.L." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tatiana wrote:
> Ja szumuje rosol, jak chce miec klarowny. Bialko mnie malo obchodzi,
> bo nie jadam rosolu na tyle czesto, zeby bylo to jakies znaczace.
> Zadnej innej zupy nie szumuje.

Ja nie szumuję rosołu i mam klarowny... Szum w trakcie gotowania opada i
przykleja się do dna.
Nie szumuję również innych zup.
Ania

1. Data: 2005-02-15 10:57:04

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyczytałam, że nie szumować, jak to w końcu jest, bardzo proszę o jakieś

Zawsze szumuję rosół, nie lubię jak mi te farfocle potem w rosole (czy
jakiejś innej zupie zrobionej na bazie rosołu) pływają. Niewątpliwie
wyrzucam przy tym nieco białka. Ale myślę, że teoria o "cenności" tego
białka powstała w czasach PRLu, gdy brak było wszystkiego (a zwłaszcza
mięsa) i każdy odpadek mógł się przydać. Myślę, że jednak zdecydowana
większość białka (99.99%, albo i więcej) zostaje w mięsie, na którym się
gotowało, a które w taki czy inny sposób zostanie wykorzystane.
Reasumując - straty białka z szumami są minimalne, rosół niezszumowany jest
brzydki.
Ja tak uważam
Pozdrawiam - Agnieszka

1. Data: 2005-02-15 10:58:41

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> argumentują to traconym białkiem. A o gorącej wilgoci w organizmie jeszcze
> aspekcie kulinarnym nie słyszałam, a jedynie w tematach lubieżnych ;)

Dlaczego ja, Tatiana, zawsze kojarzę tak jak Ty??
Za czasów naszych babek gorąca wilgoć nie uchodziła ;) Nie po Bożemu zdaje
się była.

Margola

1. Data: 2005-02-15 11:17:42

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moemi" <m...@n...vp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> babki, ale w kuchni pięciu przemian jest zasada, aby szumować, ponieważ
> zapobiega to powstawaniu gorącej wilgoci w organizmie.

A masz coś przeciwko gorącej wilgoci???

co jadl "Zakochany kundel"
pierogi
Walentynkowa jajecznica :)
kurczak na ruszcie
kopytka pieczone jak frytki -ktoś kiedyś wspominał