szybki cień

11. Data: 2002-09-19 20:33:27

Temat: Re: szybki cień
Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1r8fqatbq.fsf@sapijaszko.net...

> Oczywiście, te które były wycinane wiosną na Lubelszczyźnie,
> Zamojszczyźnie i w okolicach Sandomierza to było złudzenie optyczne,
> nagle wszystkie postanowiły popełnić zbiorowe samobójstwo. Oczywiście
> te, które powaliły się we Wrocławiu (pod koniec maja) niszcząc
> okoliczne dachy i samochody to też nic, przysniło mi się...

Toć to nie była "pierwsza lepsza" wichura. Bądź po prostu precyzyjny. To
była dwunastka.
A i drzewa były wiekowe. Młode topole się gną.

> Lepiej wysysać z mlekiem matki... :->

Nie każdemu to służy jak widać ;-)))
Pozdrawiam
Grzegorz

12. Data: 2002-09-19 20:44:50

Od: "Janek P." <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

o jakiej porze roku sadzi się katalpę? podobno jest mało wytrzymała na mróz?
mieszkam na Mazurach. janek
Użytkownik Wojtek <t...@b...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:amcrna$mtr$...@n...tpi.pl...

13. Data: 2002-09-19 21:00:21

Od: "Jan Junior" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek P." <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> o jakiej porze roku sadzi się katalpę? podobno jest mało wytrzymała na
mróz?
> mieszkam na Mazurach. janek
cyt.:
"Kiedy sadzić
Zarówno w naturze, jak i w ogrodach katalpy są krótkowieczne: tylko
wyjątkowo dożywają stu lat. Trzeba je u nas sadzić - inaczej niż w ich
ojczyźnie - raczej na glebach słabych, aby nowe przyrosty zdążyły
dostatecznie zdrewnieć przed zimą. Najlepiej się czują w miejscach
słonecznych, osłoniętych od silniejszych wiatrów. Przesadzamy tylko młode,
kilkuletnie rośliny, zawsze na wiosnę, i to jak najpóźniej, tuż przed
rozwinięciem się liści; korzenie są bowiem grube, "pietruszkowate", i przy
zbyt wczesnym (a szczególnie jesiennym) sadzeniu w miejscach uszkodzeń łatwo
gniją i zamierają. Katalpy najlepiej wyglądają pojedynczo lub w niewielkich
grupach, także w postaci szpalerów (w ten sposób są sadzone w krajach
południowej Europy). Dobrze radzą sobie w miastach, ale trzeba pamiętać, aby
nie przeznaczać dla nich miejsc, gdzie byłyby narażone na uszkodzenia. Ich
kora jest bowiem nietrwała, gałęzie kruche, a rany trudno się goją. "

14. Data: 2002-09-20 16:49:19

Od: "Portulka" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Co posadzić żeby jak najszybciej urosło? Myślałem o topolach. Czy to dobry
pomysł?
>A jeśli już to kiedy sadzić i gdzie kupić? Janek

Zamiast drzew proponuję bambus. Rośnie szybko, jest mrozoodporny. Do
kupienia w centrach ogrodniczych np. bambus (Fargesia murielae) odm. Simba
lub Jumbo wysokość 2 - 4 m lub Fargesia denudata do 4 m. Są też i inne
odmiany rosnące z kłączy ale trzeba pilnować, żeby nie zagłuszyły innych
nasadzeń.

Pozdrowienia
Portulka

15. Data: 2002-09-21 22:35:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> wrote in message

> Toć to nie była "pierwsza lepsza" wichura. Bądź po prostu precyzyjny. To
> była dwunastka.
> A i drzewa były wiekowe. Młode topole się gną.

A stare sie lamia. Tylko, ze w tym przypadku "stare" moze
oznaczac kilkunastoletnie, niekoniecznie wiekowe.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

16. Data: 2002-09-21 22:40:50

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Janek P." <b...@w...pl> wrote in message news:amdd5j$f3j$1@news.tpi.pl...
> o jakiej porze roku sadzi się katalpę? podobno jest mało wytrzymała na mróz?
> mieszkam na Mazurach. janek

Wiosna lub nie za pozna jesienia. Ja wysiewalem wiosna, a jak
wykielkowaly poprzesadzalem. W sprawie malej wytrzymalosci
na mroz tylko tyle zauwazylem, ze jesli zacznie puszczac liscie
i przyjdzie przymrozek, to liscie tego nie wytrzymuja. Ale potem
puszcza nastepne liscie i po miesiacu juz zadnych zlych efektow
nie ma. Dla ustalenia uwagi - zimy u mnie sa mniej wiecej takie,
jak w Warszawie.

Pozdrowienia,
Michal

17. Data: 2002-09-21 22:48:40

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jan Junior" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> zbyt wczesnym (a szczególnie jesiennym) sadzeniu w miejscach uszkodzeń łatwo

Aha. A wiec wiosna. Wycofuje wobec tego swoja opinie o jesieni.

> [...]
> nie przeznaczać dla nich miejsc, gdzie byłyby narażone na uszkodzenia. Ich
> kora jest bowiem nietrwała, gałęzie kruche, a rany trudno się goją. "

To jest prawda, ale... Katalpa nawet bardzo uszkodzona na ogol rosnie dalej.
Jest bardzo zywotna.

Pozdrowienia,
Michal

18. Data: 2002-09-22 21:52:43

Od: "Michał Łąpies" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co powiecie na wymieniany na tej grupie bożodrzew ?
Wydaje się mi również rozsądną alternatywą.
Pozdrawiam.
Michał.

19. Data: 2002-09-23 00:24:37

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał Łąpies <l...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał
> A co powiecie na wymieniany na tej grupie bożodrzew ?
> Wydaje się mi również rozsądną alternatywą.

Bożodrzew to jedno z ładniejszych drzew jakie mam na Woli, ma prześliczną
pręgowaną korę i rośnie jak na drożdżach. Tylko jest wrażliwe na wiosenne
przymrozki

Pozdrawiam - Jagoda

20. Data: 2002-09-23 13:12:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Jagoda" <b...@g...pl> wrote in message news:ammf0h$60b$1@news.tpi.pl...

> Bożodrzew to jedno z ładniejszych drzew jakie mam na Woli, ma prześliczną
> pręgowaną korę i rośnie jak na drożdżach. Tylko jest wrażliwe na wiosenne
> przymrozki

Opisy ktore znalazlem na ogol mowia "posadz to tam, gdzie zadne inne drzewo
nie chce rosnac".

Pozdrowienia,
Michal

--