szybkie czytanie - co o tym sadzicie??

1. Data: 2007-06-17 11:03:30

Temat: szybkie czytanie - co o tym sadzicie??
Od: k...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

witam
ostatnio jakos zainteresowalem sie wlasnie tym zagadnieniem, bo nie
powiem skusila minie wizja przeczytania ksiazki w 10 minut, tak wiec
sciagnelem sobie kilka ksiazek na ten temat oraz kilka programow,
zaczelem tez czytac rozne opinie na temat tej umiejetnosci, szegolnie
krytycznie odniesiono sie do tego zagadnienia w wikipedi, dlatego
pisze tez tutaj, gdyz chcialbym aby ktos podzielil sie ze mna
doswiadczeniem w tej dziedzinie, czy wogole warto zaczynac uczyc sie
szybko czytac?
czy szybkie czytanie jest mozliwe z dobrym zrozumieniem ?

2. Data: 2007-06-17 11:30:05

Temat: Re: szybkie czytanie - co o tym sadzicie??
Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> [...]
> szybko czytac?
> czy szybkie czytanie jest mozliwe z dobrym zrozumieniem ?

Na pewno tak. Jest możliwe, bo znam wiele osób, które potrafią czytać
pojęciami. To jest dokładnie ten sam proces, jaki towarzyszy nam w
wieku wczesno-szkolnym. Najpierw rozpoznajemy litery, potem jeden rzut
oka wystarcza na rozpoznanie słowa, w następnym etapie rozpoznajemy
całe sekwencje zdań bez analizowania poszczególnych ich części...
Moja rodzona siostra tłumaczyła mi to kiedyś na swój sposób, jak ona
czyta:
Ogarnia kolejno wzrokiem początek strony, środek i koniec, co skutkuje
wiedzą o treści na tej stronie...
Nie wiem tylko czy każdy może to opanować... Specjaliści twierdzą, że
każdy w każdym wieku, ale być może to marketing...

michał

3. Data: 2007-06-17 12:40:05

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

michał; <f5360a$6jn$1@inews.gazeta.pl> :

> [...]
> Nie wiem tylko czy każdy może to opanować... Specjaliści twierdzą, że
> każdy w każdym wieku, ale być może to marketing...

Pewnie pod warunkiem, że zna pojęcia, które pojawiają się na tej stronie
- czym inny będzie więc "szybkie czytanie gazety" a czym innym
podręcznika z nieznanymi pojęciami.

Flyer
--
gg: 9708346
http://flyerblog.blog.onet.pl/

4. Data: 2007-06-17 12:56:05

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer wrote:
> [...]

> Pewnie pod warunkiem, że zna pojęcia, które pojawiają się na tej
> stronie - czym inny będzie więc "szybkie czytanie gazety" a czym

Ta uwaga dotyczy także czytania w slimaczym tempie... :DDD

Przy okazji. Piwo Bienhalle ciagle mi się jeszcze pasteryzuje... :(

michał

5. Data: 2007-06-17 14:17:20

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

michał; <f53b1m$o1n$1@inews.gazeta.pl> :

> Przy okazji. Piwo Bienhalle ciagle mi się jeszcze pasteryzuje... :(

Mi też, a wszystkie okoliczne kioski z etopiryną były zamknięte. :(

Flyer
--
gg: 9708346
http://flyerblog.blog.onet.pl/

6. Data: 2007-06-17 14:58:06

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer wrote:
> michał; <f53b1m$o1n$1@inews.gazeta.pl> :

> Mi też, a wszystkie okoliczne kioski z etopiryną były zamknięte. :(

Już mi lepiej, ale nie poszedłem pracować, chociaż właściwie mogłem...
:DDD

michał

7. Data: 2007-06-17 15:03:18

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

michał; <f53i6h$kau$1@inews.gazeta.pl> :

> Już mi lepiej, ale nie poszedłem pracować, chociaż właściwie mogłem...
> :DDD

Tia, zwalałbyś odechem "klientów". ;p

Flyer
--
gg: 9708346
http://flyerblog.blog.onet.pl/

8. Data: 2007-06-17 18:24:15

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Flyer wrote:
> michał; <f53i6h$kau$1@inews.gazeta.pl> :

> Tia, zwalałbyś odechem "klientów". ;p

A o tym nie pomyślałem nawet... :)

michał

9. Data: 2007-06-17 20:51:53

Od: "makiavelli" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@g...pl> napisał w wiadomości
s.com...
> witam
> ostatnio jakos zainteresowalem sie wlasnie tym zagadnieniem, bo nie

Jesli masz czas i samozaparcie na uczenie sie czytania od nowa to sie tego
nauczysz.
Jednak bedziesz musial troche czasu temu poswiecic...

PODZIEKOWANIE
c.d. - SPOTKANIE PSP
Re: Sumienie i bycie soba
JAK BARANY...