(szycie) Głowa mi pęka!!

1. Data: 2004-02-21 13:09:39

Temat: (szycie) Głowa mi pęka!!
Od: "Ania" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Od rana męczę się z przerysowaniem cholernego schematu z Burdy ( na
spódnicę )!!!!!!!!!
Nie wiem jak Wy, czy któraś z koleżanek potrafi odczytać tę pajęczynę
kreseczek???, ale ja nie jestem w stanie!!
Jestem taka zła, i jeszcze mnie głowa od tego rozbolała!!
niech mi ktos napisze, że też próbował i mu się nie udało;( albo jakaś rada
bo zaraz porwę ten papier na strzępki!!!!!!!!!!! wrrrrrrrrrrr

Pozdrawiam,
Anna z Wawy

1. Data: 2004-02-21 13:21:14

Temat: Re: (szycie) Głowa mi pęka!!
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" <a...@R...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
rada
> bo zaraz porwę ten papier na strzępki!!!!!!!!!!! wrrrrrrrrrrr

Moze najpierw odpowiedni schemat pocignac jakims pisakiem?

Monika (Hannover)

1. Data: 2004-02-21 13:22:48

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:
> [...]
> niech mi ktos napisze, że też próbował i mu się nie udało;( albo jakaś rada
> bo zaraz porwę ten papier na strzępki!!!!!!!!!!! wrrrrrrrrrrr

A jak Ty to robisz? Może masz złą metodę i dlatego nie wychodzi?
Najprościej byłoby użyć takiej prześwitującej bibuły do wykrojów, ale
jest dość droga. Jeśli chcesz dokładnie widzieć, co rysujesz, weź papier
na wykrój, na to połóż kalkę maszynową (trzeba ich tyle, żeby przykryć
cały papier, no i trzeba pamiętać, żeby kłaść właściwą stroną do dołu) i
na to wykrój. Najlepiej teraz to wszystko spiąć spinaczami albo czymś
przygnieść po bokach. Teraz weź miękki ołówek (B, albo 2B, albo jeszcze
miększy- chodzi o to, żeby był dość wyraźny i nie dziurawił papieru),
najlepiej, żeby nie był mocno zaostrzony. Sprawdź, który rodzaj kreski
to ten "Twój" i rysuj po nim ołówkiem- wszystko się przebije na papier,
a na wykroju będziesz widzieć, który kawałek już odrysowałaś i nie
zgubisz ani kreseczki :)
Wymaga to trochę cierpliwości i na dodatek całą operację trzeba
powtarzać do każdego kawałka, ale jest naprawdę skuteczne :)

Pozdrawiam i zyczę powodzenia

Julita ze skręconą kostką
--
www.szpilka.netnafta.pl

1. Data: 2004-02-21 13:22:49

Od: "Justyna Łukasik" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,

Mi sie zazwyczaj udaje przerysowac schemat ;)
Czasem sie pomyle - ale to normalka, bo nie trudno,
glowa do gory, zycze powodzenia ;)

Stynka

ps. ja zazwyczaj rozkladam sie na podlodze, i na papier klade
kilka rzeczy zeby mi sie nie przesuwal podczas odrysowywania.
I zawsze zanim zdejme sprawdzam z tymi malymi rysuneczkami w burdzie
czy wszystko przerysowalam.

jak chcesz to teraz jestem na gg 1517294

1. Data: 2004-02-21 13:26:25

Od: "Dorota" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odczytanie schematu wykroju nie jest trudne. Na wkładce masz narysowany
model i rozrysowany wykrój , każdy wykrój ma swój numer np. przód to 5, tył
6, rękaw 7. Obok masz narysowaną kreskę jaką jest zaznaczony wykrój i np.
kontur czerwony ........., albo ._._._. Może też być linia falista albo
zygzak. Teraz patrzysz na jakim arkuszu jest wykrój A,B,C,D,E,F i takiego
arkusza szukasz. Na górze i na dole masz duże cyfry w kolorze czerwonym albo
czarnym. Jeżeli wykrój jest zaznaczony konturem w kolorze czarnym i jest to
no. 5, to szukasz tego numeru o tym kolorze na arkuszu. Jak go znajdziesz to
jeżeli jest na górze arkusza to przyłóż palec i przesuwaj go do dołu aż
zobaczysz piatkę, jeżeli na dole to jedziesz palcem do góry. Numerek jest
naniesiony na konturze wykroju. Śledzisz tę kreskę w jedną i drugą stronę,
jeżeli jest to spódnica to masz dwie części, przód i tył. Na wykroju są też
zaszewki narysowane linią ciągłą. Po bokach będziesz miała zaznaczone dwie
grube kreseczki, to jest miejsce gdzie spotykaja się te dwie części czyli
tył i przód. Zaznaczone jest też miejsce wszycia zamka. To chyba wszystko.
Jak będzie problem to kliknij do mnie.
Życzę udanej kreacji.
Pozdrawiam serdecznie
Dorota (Wrocław)

1. Data: 2004-02-21 13:32:27

Od: "Ania" <a...@R...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ten papier do kalki i przykładam, ale nie wiem gdzie się kończy i
zaczyna następny kawałek... to jest potwornie niewyrazne;( poprostu nie
widzę gdzie one się kończą a gdzie zaczynają bo się zlewają. Kreska idzie
przez cały paper i odchodzą od niej kolejna, wszystko mi się zlewa, a głowa
coraz bardziej pulsuje...zaraz padnę!! a do tego koty mi biegaja po papierze
i robią dziury!! Zwarjuję!!!!!!!!!!!!! Chyba na razie to odłożę, bo od tego
schylania na serio głowa mi eksploduje... dzięki za rady;) może za 1h znów
spróbuję..

Ania

1. Data: 2004-02-21 15:24:24

Od: "Mira Z." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W sklepach papierniczych jest półpergamin.
Zawsze uzywałam takiego papieru do
przygotowywania wykrojów i zawsze mi sie sprawdzał.
Papier nie jest taki bardzo drogi.
Reszte wyczerpująco opisała Ci Dorotka.
Może początkowo jest Ci trochę ciężko, ale to naprawdę
żadna filozofia przygotować taką formę.
Pozdrawiam i duzo spokoju i wytrwałosci życzę.
Mira Z. (Wrocław)

1. Data: 2004-02-21 19:39:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 21 Feb 2004 14:09:39 +0100, "Ania"
<a...@R...pl> wrote:

>Cze??!
>
>Od rana m?cz? si? z przerysowaniem cholernego schematu z Burdy ( na
>spódnic? )!!!!!!!!!
>Nie wiem jak Wy, czy która? z kole?anek potrafi odczyta? t? paj?czyn?
>kreseczek???, ale ja nie jestem w stanie!!
>Jestem taka z?a, i jeszcze mnie g?owa od tego rozbola?a!!
>niech mi ktos napisze, ?e te? próbowa? i mu si? nie uda?o;( albo jaka? rada
>bo zaraz porw? ten papier na strz?pki!!!!!!!!!!! wrrrrrrrrrrr
>
>Pozdrawiam,
>Anna z Wawy

owszem, rysowalam zupelnie inne rzeczy, a jakze...i potem takie
fajne wykroje wychodzily...doszlam do wprawy wybiorczego
patrzenia - jak juz znajde pierwsza linie to troszke z daleka, z
okiem uwiazanym na TEJ linii patrze i szukam calosci kawalka
(czasem polokiem zerkajac w maly obrazek JAK ten kawalek MA
wygladac. a jak juz podarlam pare papierkow, to biore jakis
jaskrawy maazag i rysuje po tej linii co trzeba i ja widac wtedy
na pewno

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-02-21 21:10:55

Od: "Aniteczka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo zaraz porwę ten papier na strzępki!!!!!!!!!!! wrrrrrrrrrrr

Aniu, ja nie korzystam z papieru.
Kupilam folie ogrodnicza w Castoramie, taka calkowicie przezroczysta.
Szerokosc chyba 3m. Nie pamietam ceny, ale wyszlo mnie to banalnie tanio,
a folia sluzy mi do dzis, bo bylo jej dosc duzo... Ta folie znalazlam
na dziale ogrodniczym, byla nawinieta na taka duza bele, jak juz wspomnialam
jest calkowicie przezroczysta w odcieniu blekitnym. Chyba wykorzystuje sie
ja
do okrywania tuneli. Rozkladam sie z wykresem na podlodze, na to klade
kawalek
tej folii i markerem (takim, ktory sie nie sciera i nie brudzi) jade
sprawnie po wykresie.
Idzie szybciutko, wycina sie tez bardzo latwo i nie boje sie, ze w trakcie
pracy
wykroj mi sie podrze.
Ten sposob wykorzystuje tez przy innych robotkach.
Pozdrawiam,
tez Ania

1. Data: 2004-02-22 00:49:47

Od: Ewa Dacko <e...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniteczka:

> [...]
> sprawnie po wykresie.
> Idzie szybciutko, wycina sie tez bardzo latwo i nie boje sie, ze w trakcie

O, masz. Tyle fajnych sposobów na to jest, a pomyśleć, że ja do tej pory
używałam, wzorem babci i mamy, radełka i gazety ;)

Pozdrowienia,

Evva zacofana

[xxx] wiewiórki
(xxx) mapy świata