(szycie) Krawcowe pomóżcie, co ja robię źle?

1. Data: 2004-06-04 06:48:45

Temat: (szycie) Krawcowe pomóżcie, co ja robię źle?
Od: "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szyję sobie bluzki i spódnice od paru lat. Jako samouk korzystam jedynie z
gotowych wykrojów Burdy. Robię wszystko dokładnie wg opisu szycia a mimo to
bluzki "ciągną do tyłu" tzn. z przodu podchodzą pod szyję. Nie wiem co jest nie
tak, co ja źle szyję lub wykrajam, a ponieważ muszę teraz uszyć sobie parę
nowych bluzek letnich proszę Was o radę jak poprawić błędy, które robię.

Pozdrawiam z BARDZO SŁONECZNEGO i CIEPŁEGO Wrocławia
Agnieszka

1. Data: 2004-06-04 07:15:21

Temat: Re: (szycie) Krawcowe pomóżcie, co ja robię źle?
Od: "Alex" <l...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cytuję za książką "Szycie to takie łatwe" : Podkrój szyi przesuwa się do
góry. Tu przyczyną są proste ramiona. Tę usterkę możesz wyrównać
popuszczając nieco szwy ramion - równomiernie aż do podkroju szyi. Ola

1. Data: 2004-06-04 07:27:06

Od: "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tę usterkę możesz wyrównać
> popuszczając nieco szwy ramion - równomiernie aż do podkroju szyi. Ola

To znaczy mam zrobić szew bardziej pod skosem?
Czy do tego opisu były może rysunki poglądowe? Ja jestem wzrokowcem i łatwiej
mi jak patrzam na rysunki gdzie pokazane jest jak i w którą stronę "popuszczać".

Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2004-06-04 08:29:27

Od: "Kruszynka" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gotowych wykrojów Burdy. Robię wszystko dokładnie wg opisu szycia a mimo
> bluzki "ciągną do tyłu" tzn. z przodu podchodzą pod szyję. Nie wiem co

Sprawdz, czy czasem tył nie jest za krótki, z tego co pamiętam winien on być
od podkroju pach do ramion dłuzszy o 1 cm.
Ponadto jeżeli sa pochyłe ramiona to tym bardziej.
Dawna kursantka kroju i szycia i niepraktykująca
Anna J.

1. Data: 2004-06-04 08:40:53

Od: "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> od podkroju pach do ramion dłuzszy o 1 cm.
> Ponadto jeżeli sa pochyłe  ramiona to tym bardziej.
> Dawna kursantka kroju i szycia i niepraktykująca

Aaaaa..... Tego to nigdy nie sprawdzałam ufając,że wykrój z Burdy jest
odpowiednio przygotowany przez fachowców. Teraz rzucę na to okiem :-))
Dzięki za radę.
Niekursantka żadnego kursu i praktykująca :-))))
Agnieszka

1. Data: 2004-06-04 12:08:51

Od: "Gocha" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie trzeba nijakich rysunków. Stań przed lustrem i zobacz, że ramiona są tym
wyższe im bliżej szyji. Wykrój musi też mieć taki skos. Jeśli ze skosem
przedobrzysz, zacznie odstawać dekolt. Życzę szybkiego znalezienia złotego
środka.
Gocha
Użytkownik "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> napisał w
wiadomości news:0b00.00000e58.40c02449@newsgate.onet.pl...

1. Data: 2004-06-04 12:49:58

Temat: Odp: (szycie) Krawcowe pomóżcie, co ja robię źle?
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> napisał w
wiadomości news:0b00.00000eb8.40c03594@newsgate.onet.pl...
być (...)

Witaj,
jak położysz bluzkę (np po sfastrygowaniu boków i ramion)
to szew ramion powinien zachodzić na przód,
czyli powinnać go widzieć gdzieś 1 do 2 cm od góry.
Coś podobnego jest ze szwami bocznymi, powinny zachodzić do tył.
Czyli patrząc z przodu na bluzkę nie powinnaś ich widzieć, a patrząć od tył
powinnać widzieć jakie 2 cm od końca brzegu (gdzy bluzka leży na czymś
płaskim)
Da sie to zrozumieć?

pozdrawiam Krycha

1. Data: 2004-06-04 13:22:20

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:

> Aaaaa..... Tego to nigdy nie sprawdzałam ufając,że wykrój z Burdy jest
> odpowiednio przygotowany przez fachowców.

Bo pewnie jest, tylko że ludzie zwykle nie są standardowi. Zauważ, że w
ostatnich kilku Burdach pojawił się kurs dostosowywania wykroju do
własnych potrzeb. Wynika to z tego, ze rzadko kto jest "podręcznikowy"-
ludzie mają krzywe plecy, ramiona, górę w innym rozmiarze niż dół itp. i
dlatego jeśli szyjesz, to powinnaś zwracać uwagę na wszelkie
"nierówności" i dopasowywać wykrój w miejscach "niestandardowych" :)
Przy skomplikowanych wykrojach czasem lepiej poświęcić stare
prześcieradło i trzy godziny, żeby sprawdzić, gdzie potrzebne są
poprawki, niż zmarnować drogi materiał.
pozdrawiam
Julita

--
www.szpilka.netnafta.pl
http://www.galeria.szpilka.prv.pl/

1. Data: 2004-06-04 13:23:38

Od: "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinnać widzieć jakie 2 cm od końca brzegu (gdzy bluzka leży na czymś

Oczywiście, wyobraźnię mam dobrze rozwiniętą więc bez problemów poniałam Twój
opis. Przyznaję, że nie zwróciłam na to przy wykrojach uwagi. Teraz będę
mądrzejsza.
Dzięki serdeczne za rady.

Pozdrawiam Agnieszka

1. Data: 2004-06-04 13:33:29

Od: "Agnieszka" <a...@c...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo pewnie jest, tylko że ludzie zwykle nie są standardowi. (ciach)
> pozdrawiam
> Julita

Ja taka "niestandardowa" właśnie jestem. Nie dosyć, że ramiona nie równe
wysokością, lewe niższe bo na prawym nosiło się tornister i torby z knigami, to
na dodatek będąc puszystą kobitką mam równo w biodrach i biuście a wszystkie
kupne bluzki, żakiety itp. mają w moich dużych "błękitnych oczach" za mało.
Pozostaje mi szycie we własnym zakresie, tylko jak się samej sobie dopasować?
Nie mam wielkiego lustra w domu więc nijak mi zobaczyć dokładnie swoje tyły.
A nie mam niestaty zaprzyjaźnionej krawcowej, ktora mogłaby pomóc.

Pozdrawiam
Agnieszka

Fw: Informacja o wznowieniach sprzedaży w Merlinie
DMC_Wrocław
Co to są igliczki?
(xxx) uroczy clown
Wrocław - spotkanie ?