[szycie] co kupic razem z maszyna?

1. Data: 2004-10-15 10:50:02

Temat: [szycie] co kupic razem z maszyna?
Od: Ula Plosarek <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ciagne ten watek i ciagne, ale tym razem widac koniec. WYBRALAM! :)
Kupie maszyne do szycia Elna 3210. W sklepie internetowym ma taka sama
cene jak w realu, wiec pojade pewnie jeszcze w tym tygodniu na
Marszalkowska i sprawdze od razu, zeby nie kupowac kota w worku.

Powiedzcie mi tylko, co od razu kupic razem z nia - na pewno zapasowe
szpulki, prawda? Oliwiarke? oliwe do maszyny? Elny trzeba czasem
nasmarowac, wiec na pewno nie zaszkodzi. Ale co jeszcze? O czym nie
wiem? Igly? jakie i ile? Jakie stopki absolutnie musze miec i wziac je
koniecznie osobno, gdyby nie bylo na wyposazeniu?

I co sprawdzic? Pewnie trzeba by wziac grubszy material i sprawdzic, czy
szyje zlozony na cztery... Co jeszcze? co jeszcze? :))

Juz sie nie moge doczekac, ale boje sie tez, ze cos pojdzie nie tak.
Glupie, nie? :))

pozdrawiam serdecznie

---
Uka P. (Wawa)

1. Data: 2004-10-15 11:03:00

Temat: Re: [szycie] co kupic razem z maszyna?
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Plosarek" <u...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> I co sprawdzic? Pewnie trzeba by wziac grubszy material i sprawdzic, czy
> szyje zlozony na cztery... Co jeszcze? co jeszcze? :))

Pamiętaj o potargowaniu się, jełsi kupujesz za gotówkę. Zapytaj jaki
dostaniesz upust.

Tak naprawdę wszystko jest na wyposażeniu maszyny, kilka igieł, zapasowych
szpulek, na początek wystarczy. Poza tym Elna dodaje tyle stopek, ze
praktycznie wszystko masz. Co do oliwy to na początku Ci nie będzie
potrzebna, potem pewnie łatwiej Ci będzie kupić nową niż znaleźć tę już
kupioną. Przynajmniej tak jest u mnie. Igły... Zalezy co będziesz szyć. Na
początek igły standardowe, numer 80 i 90, ew. 70 do cienkich materiałów.
Jeśli zamierzasz szyć dzianiny to potrzebne Ci będa igły do dzianin ew.
streczu, nigdy nie wiem jaka jest naprawdę między nimi różnica. Ale myślę,
ze nie powinnaś kupowac na zapas, kup te standardowe, potem w miarę potrzeb
dokupisz. Kup sobie dobre szpilki z łebkami, kredę albo lepiej pisak
samoznikający, dobry centymetr, dobre nożyczki - nie używaj ich do niczego
innego poza cięciem materiału. A do obcinania nitek - obcinak:
http://www.eti.com.pl/?q=item&id=181 . Warto.

pozdrawiam
Kasia (fanka Elny :))

1. Data: 2004-10-15 18:13:24

Od: Julka <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wrote:
> Użytkownik "Ula Plosarek" <u...@p...pl> napisał w wiadomości

Oliwiarka powinna być, a nawet jeśli nie, to oliwa jest sprzedawana w
buteleczkach z "noskiem".
Szpuleczki do bębenka zdecydowanie tak, i to najlepiej więcej niż mniej.
Jeśli się trafi, to specjalne pudełko na szpuleczki (nie wiem, czy u
nas to bywa, ja swoje przywiozłam ze Szkocji), takie z wgłębieniami na
każdą, to zapobiega plątaniu się nici. W ogóle ze szpuleczkami jest tak,
że wygodniej mieć ich dużo i na każdej inny kolor nici niż przy każdej
zmianie nici nawijać od nowa. Mnie ciągle ich brakuje ;) (a mam pewnie z 10)
Sprawdzić czy są pędzelki do czyszczenia i śrubokręt, jak nie ma, to
kupić :), do tego jeszcze prujnik, ale powinien być w zestawie.
Co do stopek- sprawdź, co już jest i wypytaj sprzedawcę, co jeszcze ma
do tej maszyny. Najlepiej będzie, jak sama ocenisz, co Ci jest potrzebne.
Jeszcze penseta- bardzo się przydaje, kiedy nitka się zaklinuje w
mechanizmie bębenka. Trudno się tam dostać palcami, a pensetą bez
problemu wyciągniesz nitki, kłaczki itp.

Sprawdzić, czy łatwo się rozpędza i czy pedał chodzi płynnie (tzn. czy
łatwo jest regulować szybkość szycia- dość istotna sprawa wbrew pozorom)
W ogóle sprawdź, czy łatwo się wymontowuje igłę, stopkę, mechanizm
bębenka, czy łatwo się dostać do różnych zakamarków, żeby naoliwić i
wyczyścić (w środku potrafi się naprawdę dużo brudu uzbierać), jak
szybko potrafi to cudo szyć (moja np. jest troszkę za wolna ;) ). Przy
okazji niech Ci pokażą, jak się zakłada nici i w ogóle gdzie się co
ustawia, nie będziesz się musiała przebijać na początku przez całą
instrukcję- z resztą łatwiej jest się nauczyć, kiedy ktoś Ci pokaże :)

> [...]
> Jeśli zamierzasz szyć dzianiny to potrzebne Ci będa igły do dzianin ew.
> streczu, nigdy nie wiem jaka jest naprawdę między nimi różnica.

Różnica jest duża, bo igła do dzianiny ma na czubku taką jakby kuleczkę,
dzięki czemu nie zaciąga i nie rwie materiału.
Najlepiej jest kupić po prostu dodatkowy zestaw igieł, w którym będą
różne typy, tzn. normalne igły do tkanin w dwóch rozmiarach, igła do
dzianin, do skóry i do grubych i twardych materiałów (taka niebieska).
Ta ostatnia jest szczególnie przydatna, choćby do skracania jeansów i w
ogóle do wszelkich poprawek, gdzie czasem zwykłe igły się potrafią
złamać :) Taki zestaw to ok. 10- 15 zł :)
Poza tym igieł nigdy za dużo, a na początku lubią się łamać, więc kupić
warto :).

pozdrawiam
Julita

--
http://www.galeria.szpilka.prv.pl

FAQ pl.rec.robotki-reczne:

1. Data: 2004-10-16 12:11:28

Temat: Re: [szycie] MAM! :)
Od: "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

No więc jest. Jeszcze w pudełku, stoi grzecznie w przedpokoju, ale jak tylko
zrobię jej miejsce na biurku [ułamek sekundy, wytarczy wszystko przepchnąć
trochę dalej :))], to tu stanie.

Elna 3210 Gallery, kupiona w Wawie przy kinie Bajka.

Sam sklep niestety robi fatalne wrażenie, sprzedawcy trochę z ubiegłej epoki,
na moje pytanie o upust oburzona pani oświadczyła, że mają najniższe ceny,
więc upustów już nie dają. Bzdura, bo ceny wszędzie są takie same.
Ale niech tam, wszystkie ściegi sprawdzone, dokupiony zapas igieł [stopek
podobno do Elny nie ma więcej... czyżby? to czemu Eti daje 16?] i szpilki,
natomiast totalnie zapomniałam o szpulkach, mimo że miałam zapisane na
karteczce. Kupię w tygodniu, jakoś po pracy, na razie 3 mi wystarczą.

No to oficjalnie dołączam do grona szwaczek. Już mam plan na podkładki pod
talerze, kosmetyczkę, gruby pokrowiec na maszynę - wszystko to celem nabrania
wprawy - i zamówienie od męża na lniane spodnie.

Ach! Ach! :))))

Pozdrawiam,

---
Uka P.

1. Data: 2004-10-16 12:38:52

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ula Płosarek wrote:
> [...]
> talerze, kosmetyczkę, gruby pokrowiec na maszynę - wszystko to celem nabrania
> wprawy - i zamówienie od męża na lniane spodnie.

Gratulacje i szczere wyrazy zazdrosci ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-10-16 18:49:39

Od: "Gaby" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Elna 3210 Gallery, kupiona w Wawie przy kinie Bajka.

Witam !
Od dwóch tygodni szukam w pobliżu sklepu z Elną 3210, jednak będę musiała
kupić w internecie. A ponieważ jeszcze nie robiłam tak poważnych zakupów tą
metodą mam parę pytań w związku z tym modelem Elny.

> mają najniższe ceny,
> bo ceny wszędzie są takie same.

w Eti mają w promocji za 1399,-zł, udało Ci się może taniej?

> wszystkie ściegi sprawdzone

czy super overlock jest rzeczywiście taki super i ani trochę nie marszczy
dzianiny.
A automat do dziurek - dziurki wychodzą bez zastrzezeń?
Czy szpulka z nićmi wkładana jest pionowo bezpośrednio do nieruchomego
bębenka, widziałam jedno zdjęcie na zagranicznej stronie, gdzie zasuwka była
z przeźroczystego plastiku, tak że widać kończącą się nitkę.

> Ach! Ach! :))))

To opinia na chwilę po kupnie, czy po kilku godzinach jest nadal wartą kupna
i tych pieniędzy? Wypróbowałaś tylko jeden egzemplarz, tzn czy od razu
wszystko było ok, czy trafiają się lepiej i gorzej działające. Ja niestety
nie będę miała możliwości jej wypróbowania, ale sądzę że szwajcarska
solidność daje mi gwarancję, że każdy egzemplarz działa jednakowo dobrze.
Na miejscu oglądałam model Husqvarny - Lena, jednak bez dobrego
overlocka, automatu do dziurek i kilku innych "drobiazgów". Dlatego ryzykuję
sprzedaż wysyłkową. W lipcu wysiadła mi eksploatowana przez 20 lat maszyna i
muszę kupić coś naprawdę dobrego, bo bez szycia czegoś mi brakuje, a
materiały wciąż nowe kupuję :). Jednak mogę wydać tylko 1500,- złotych.
Dlatego wybór Elny 3210 wydaje mi się doskonały, jeśli wszystko co
przeczytałam w opisie maszyny jest prawdą. Stąd moje pytania, na wstępie, do
szczęśliwej posiadaczki takowej.

> Uka P.

Pozdrawiam

Gaby

1. Data: 2004-10-17 23:31:54

Od: "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :),

Nie wiem, czy uda mi się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania, ale
spróbuję. Ktoś jeszcze na grupie miał Elnę, tylko nie wiem, który model. O,
KasiaA napisała, że ma wyższy i jest fanką Elny :).

> w Eti mają w promocji za 1399,-zł, udało Ci się może taniej?

Nie, pani w sklepie oznajmiła mi, że mają najniższe ceny, więc nie ma u nich
upustów. A ta "najniższa cena" to właśnie 1399. W eti z tego co widziałam
dają więcej stopek za tą samą cenę - 16, ja dostałam w sumie 8.

> czy super overlock jest rzeczywiście taki super i ani trochę nie marszczy
> dzianiny.

Szczerze mówiąc jeszcze jej nie wypróbowałam w warunkach domowych, bo maszynę
kupiłam w sobotę i nie starczyło mi czasu na zrobienie czegoś więcej niż
przeczytanie całej instrukcji. Ściegi były wypróbowane wszystkie w sklepie,
ale na zwykłej kanwie i ze zwykłą stopką, a do superoverlocka jest specjalna
stopka.

> A automat do dziurek - dziurki wychodzą bez zastrzezeń?

Jak wyżej. Jedyne, co mogę dopowiedzieć, to tyle że jest ukryty pod stolikiem
wichajster do wyrównywania/regulowania gęstości ściegu w dziurce po obu jej
stronach. Więc zapowiada się nieźle. Poza tym z tego, co widzę ta maszyna ma
dwie opcje dziurek - automat do guzików nie większych niż 2.5cm i półautomat
do większych.

> Czy szpulka z nićmi wkładana jest pionowo bezpośrednio do nieruchomego
> bębenka, widziałam jedno zdjęcie na zagranicznej stronie, gdzie zasuwka
> była z przeźroczystego plastiku, tak że widać kończącą się nitkę.

Dokładnie tak - szpulka wkładana pionowo, nieruchomy bębenek i plastikowa,
przezroczysta klapka. Na klapce jest schemat jak przewlec nić, ale
przesunięty w bok i doskonale widać, ile jest nici na szpulce.

> To opinia na chwilę po kupnie, czy po kilku godzinach jest nadal wartą
> kupna i tych pieniędzy?

Moja opinia póki co na pewno nie jest miarodajna. Ja dopiero zaczynam, Ty
szyjesz od lat, więc na inne rzeczy zwrócimy uwagę. Mnie zachwyciło to, że ta
maszyna jest tak łatwa w obsłudze i np. na obudowie ma strzałki z numerami,
żeby taka gapa jak ja wiedziała którędy ciągnąć nić z dużej szpuli. Dodatkowo
na... hmm... jak to się nazywa... no wokół stopki na "stoliku" :) są
zaznaczone linie ułatwiające szycie równolegle do brzegu tkaniny i w
określonej odległości od niego. Łatwa zmiana ściegów - pokrętło z prawej
strony, łatwa regulacja długości i szerokości - dwa pokrętła pod klapką.
Wszystko wygląda - jak dla mnie - bardzo obiecująco, ale jak jest naprawdę,
będę wiedzieć najwcześniej za miesiąc.

> Wypróbowałaś tylko jeden egzemplarz, tzn czy od razu
> wszystko było ok, czy trafiają się lepiej i gorzej działające.

Szczerze mówiąc tylko jeden egzemplarz w ogóle był w tym sklepie. I od razu
działał OK, poza tym, że pani nie mogła sobie poradzić z automatem do
nawlekania igły, musiała spojrzeć w instrukcję. A co się przy tym
naklęła... :)))) "To ma być ułatwienie?!" :)) Okazało się, że jest
ułatwienie, tylko trzeba wiedzieć, jak je obsłużyć.

> Ja niestety nie będę miała możliwości jej wypróbowania, ale
> sądzę że szwajcarska solidność daje mi gwarancję, że każdy egzemplarz
> działa jednakowo dobrze.

Też tak sądzę, doczytałam się, że oni robią maszyny do szycia od 1940r.
Reszta Europy tymczasem się tłukła, więc mają kilka lat przewagi. Ale z
drugiej strony na pewno w eti masz jakiś czas na sprawdzenie. Wiele sklepów
wysyłkowych tak działa, że jeśli Ci coś nie pasuje, to możesz odesłać i w
najgorszym wypadku ponosisz koszty przesyłki w jedną stronę. Może warto to
sprwadzić, zanim wyłożysz pieniądze.
A co do ceny, sprawdź też warunki na stronie
http://www.toyota-maszyny.krakow.pl/stronka/e_maszyn
y.htm
- chociaż z tego co widzę, to u nich właśnie nie ma tej zniżki, która jest
wszędzie i sprzedają Elnę za 1499 :). W każdym razie oni są bezpośrednim
dystrybutorem Elny w Polsce i gdzieś na ich stronie widziałam, że w
okolicach, w których nie mają przedstawiciela możliwa jest sprzedaż
wysyłkowa. A wszyscy inni sprzedawcy ściągają te maszyny z Krakowa, nawet na
pudełku do mojej są stemple przesyłowe z Krakowa, a w instrukcji krakowskie
dane adresowe.

Pozdrawiam,

---
Uka P.

1. Data: 2004-10-18 06:53:31

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> Różnica jest duża, bo igła do dzianiny ma na czubku taką jakby kuleczkę,
> dzięki czemu nie zaciąga i nie rwie materiału.

Nie wiem jaka jest różnica praktyczna między igłami do dzianin a igłami do
streczu. Jedna ma większa kulkę druga mniejszą. Pojedyncze igły sa i takie i
takie, igła podwójna jest tylko typu STRECH, polecana do dzianin i streczu.

Kasia

1. Data: 2004-10-18 13:57:51

Od: "Gaby" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ula Płosarek" <u...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości >

> Nie wiem, czy uda mi się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania, ale
> spróbuję.

Witam!

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi na wszystkie pytania :) Rozwiałaś resztę
moich wąpliwości, już dziś zamawiam "moją" Elnę. Jeszcze inna uczestniczka
tej grupy potwierdziła, że Elna 3210 to to czego oczekiwałyśmy.
Z zakupów internetowych można zrezygnować w ciągu 10 dni, więc jest czas,
aby ją dokładnie wypróbować.

Pozdrawiam

Gaby

1. Data: 2004-10-18 14:02:20

Od: Ula Plosarek <u...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gaby wrote:

> [...]
>tej grupy potwierdziła, że Elna 3210 to to czego oczekiwałyśmy.
>Z zakupów internetowych można zrezygnować w ciągu 10 dni, więc jest czas,

Ha! No to super! :)) Mam nadzieje, ze beda nam te elny dobrze sluzyc :))

pozdrawiam,

---
Uka P.

szukane