[szycie] Spodniczki w stylu hiszpanskim-pytanie

1. Data: 2008-05-11 15:38:15

Temat: [szycie] Spodniczki w stylu hiszpanskim-pytanie
Od: "InterLady \(Pusia\)" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na szyciu to ja sie znam po japonsku czyli jako tako,z naciskiem na
"raczej zielona noga" wiec prosze o podpowiedz bardziej zaawansowane
w tym wzgledzie kolezanki,czy to sa spodniczki szyte "z klosza" ?
http://www.youtube.com/watch?v=yNKh1tO10bc
I ile nalezy kupic materialu na jedną liczac srednio 60-70 cm w tali i ok
70-50cm dlugosci?
Tez tancze taniec hiszpanski z moimi przedszkolakami i pomyslalam,ze
uszylabym im cos takiego,nie jestem zbyt biegła w szyciu ale mysle,ze
sobie poradze.A moze ktos mialby szablon?Z gory dziekuje i bede
zobowiazana za podpowiedz!!!

Pozdrawiam
Beata
*******
http://glinki.com/?l=nz6u6j INTERLADY 1
http://glinki.com/?l=wm0fqh INTERLADY 2 (reaktywacja))
http://glinki.com/?l=c8t87b INTERLADY 3
http://glinki.com/?l=7vv0ug I N T E RLADY 4
http:// INTERLADY 5 (album w kosmosie)
http://glinki.com/?l=dxohfb INTERLADY 6 (Jan Pawel II /religijne)
http://glinki.com/?l=5wegty INTERLADY 7 (szydelko po polsku)
http://glinki.com/?l=2yxmfr INTERLADY 8 (szydelko/druty)
http://glinki.com/?l=bvvjch Francuskie klimaty

2. Data: 2008-05-15 09:31:38

Od: " czeremcha" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

InterLady \(Pusia\) <i...@p...onet.pl> napisał(a):

> czy to sa spodniczki szyte "z klosza" ?

Wygladają mi na spódniczki z pełnego koła.

> I ile nalezy kupic materialu na jedną liczac srednio 60-70 cm w tali i ok
> 70-50cm dlugosci?

Przy długości 70 cm jedna szerokość materiału nie wystarczy, trzeba skroić dwa
półkola. Zatem: obliczasz promień koła, które wyznaczy ci obwód talii. Wzór -
talia w cm = 2Pi r. Zatem - 70=2x3,14xr, gdzie r to promień koła, które
bedziesz odrysowywać na materiale zaznaczając talię. Po przekształceniu wzoru
wychodzi, że r=11,14 cm. Można przyjąć, że 12 cm po dodaniu zapasu na szwy.
Teraz obliczamy, czy pełne koło wyjdzie z kwadratu materiału o boku równym
jego szerokości. Koło "wewnętrzne" /talia/ to 24 cm, do tego 2x długość
spódniczki. Zatem maksymalna długość spódniczki przy obwodzie talii 70 cm to
62 cm, zakładając że materiał ma 150 cm szerokości. Jeśli jest węższy albo
spódniczka musi być dłuższa - trzeba kroić z dwóch półkoli. Ja jednak nie
przejmowałabym się tak bardzo, bo tancerki hiszpańskie nie mają spódnic do
ziemi, a powyżej kostki.

Kwadrat materiału składasz po przekątnej na pół, potem - dla wygody - jeszcze
raz na pół. Odmierzasz od rogu 11 cm, a potem 11 cm plus długość spódniczki
powtarzając to kilkakrotnie, posługując się miarą krawiecką jak cyrklem.
Łączysz punkty we fragment okręgu. Kroisz wg zaznaczonych linii nie przejmując
się zbytnią precyzją, bo po wszyciu paska spódniczki muszą ze dwa dni powisieć
złapane za pasek, by dół się wyciągnął i dopiero potem wyrównujesz dolną
krawędź spódniczki. Jest to bodaj najważniejszy fragment całej pracy!!!
Ułatwisz go sobie przypinając spódniczkę, a dokładnie jej pasek do zasłony
tak, żeby pasek stanowił linię poziomą. Odmierzasz potrzebną długość od pasa w
dół i wyrównujesz wiszącą spódniczkę krojąc w powietrzu i uważając, by nie
pokroić zasłony.

Przy spódniczce dopasowanej w talii konieczny jest zamek. Rozcinasz koło w
miejscu, gdzie linia nitki biegnie prostopadle do paska /bardzo ważne!/ i tam
wszywasz zamek. Potem wszywasz pasek, "odwieszasz" i wyrównujesz dół,
wykańczasz go i gotowe.

Wygodniej byłoby nie wszywać zamka i paska, a ściągacz z dzianiny. Dziewczynki
nie mają dużej różnicy między talią i biodrami i jeśli wszyje się ściągacz
ściegiem zygzakowym - żeby zapobiec usztywnieniu szwa łączącego - dadzą radę
bez problemu ubrać spódniczkę.

> A moze ktos mialby szablon?

Jak widać, szablon do tego nie jest potrzebny, a jedynie podstawowe wiadomości
zapamiętane z lekcji geometrii ;-))))

Ania

3. Data: 2008-05-16 08:17:56

Od: a...@i...pl szukaj wiadomości tego autora

Świetny ten "przepis" na spódniczkę!
Najlepszy jest fragment o przypinaniu do zasłony, aby się obciągnęło. Zapisałam
go sobie, bo jest dokładnie rozpisane co i jak. Pozdrawiam

4. Data: 2008-05-18 07:35:50

Od: "InterLady \(Pusia\)" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo Ci dziekuje Aniu,jak rownież niezastąpionemu skrzacikowi za
szczegołowy wykrój i dokładne instrukcje i Lili za skany z książki ze
szczegółowymi instrukcjami na priv.Jestescie Aniołami przez duże "A".
Jutro zabieram się do roboty a po wystepie z moimi unijnymi przedszkolakami
postaram sie podeslac troche fotek z mojej krawieckiej próby bojowej.
"Troche" mnie kosztowało zdobycie materialu bo jak odpowiedni to
cena byla zaporowa a jak cena ok to nie bylo tylu metrow ile potrzeba.
No ale w koncu dogadalam sie z sympatyczna pania i sprowadzila mi
skądś tam super materiał i o dobrej cenie,nie gniecącą się żorżete z jakimś
dodatkiem,bardzo miłą w dotyku u super "lejącą się",tak więc spodniczki
będą slicznie sie ukladały.Bardzo podobała mi się "lejąca się" satyna z
lycrą o niebanalnym połysku ale cena ehhhhhh....Niejako przy okazji
odkryłam, ze w moim duzym miescie sa tylko(!) trzy sklepy z materiałami
godne uwagi (Dortex-bajerancki ale drogi ,sklep na ul.K.K.S.Wyszyńskiego
i na Rynku Kosciuszki obok Desy) no ale to pewnie juz dokladnie wiedza
kolezanki ,ktore szyją ...
W symbolicznym rewanżu przesyłam wiosenną piosenkęCześka
i oczywiście jak byście coś potrzebowały z krzyżyków czy szydełka co
jest nie do zdobycia to zawsze jestem gotowa pomóc :-)))))))
http://tnij.org/a7xp
Pozdrawiam
Beata

skonczylam szalik kwiatuszkowy