szydelko

1. Data: 2005-04-06 09:32:11

Temat: szydelko
Od: "magda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Pomozcie jak wyglada: polslupek dziergany w petelke lancuszka ?
Jakie to ma oznaczenie graficzne?

Magda

2. Data: 2005-04-06 16:25:52

Temat: Re: szydelko
Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To normalny półsłupek na łańcuszku. Taki sam jak każdy inny. Tak mnie się
wydaje. Ale mogę się mylić...
To na początku robótki czy jak? Napisz coś więcej
Aga

3. Data: 2005-04-06 16:40:25

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> Czesc.
> Pomozcie jak wyglada: polslupek dziergany w petelke lancuszka ?
> Jakie to ma oznaczenie graficzne?

Hejka ;)
Jeśli półsłupek ma być robiony w pętelkę łańcuszka (w znaczeniu oczko
łańcuszka), to moim zdaniem, nie jest to półsłupek dziergany, tylko
zwyczajnie wkłuwany. Półsłupek dziergany może być robiony na łańcuszku
(pętelce Z łańcuszka a nie pętelce łańcuszka), czyli nie wkłuwasz szydełka w
konkretne oczko a dziergasz wkładając szydełko pod ten łańcuszek i wyciągasz
nitkę. Półsłupek obejmuje łańcuszek, a nie wychodzi z oczka łańcuszka.
Nie wiem czy da się coś z tego zrozumieć, jeśli nie to mogę fotki czegoś
takiego wrzucić jutro do mojej szkółki.

--
Pozdrawiam, Ania
http://www.maranta.neostrada.pl/

4. Data: 2005-04-06 17:08:36

Od: "Moolinea" <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nitkę. Półsłupek obejmuje łańcuszek, a nie wychodzi z oczka łańcuszka.
> Nie wiem czy da się coś z tego zrozumieć, jeśli nie to mogę fotki czegoś

Przychylam się do podpowiedzi. Chodzi o to by robiąc półsłupek wbić szydełko
w oczko łancuszka a nie opleść wokół łancuszka. Moja dodatkowa sugestia jest
taka, aby nie zaczepiać polslupka tylko o jedna nitkę, ale o dwie, wtedy
robótka lepiej wygląda a pętelka łańcuszka sie nie rozciąga.
Pozdrawiam Moolinea

5. Data: 2005-04-07 06:10:59

Od: "magda" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moolinea <moolinea@CIACHNIJ_TO.wp.pl> napisał(a):

> [...]
> taka, aby nie zaczepiać polslupka tylko o jedna nitkę, ale o dwie, wtedy
> robótka lepiej wygląda a pętelka łańcuszka sie nie rozciąga.

Hej. Jak zawsze mozna na was liczyc :)
Bardzo wam dziekuje, juz wszystko wiem.
Pozdrawiam
Magda

(xxx) oprawa
Moze ktos mi przetłumaczy
[druty, szydełko]nowości w mojej szkółce
xxx - prasia budka - szukam
stringi - proszę o wzór motywów