{szydelko]Material wtorny

1. Data: 2003-05-07 12:04:57

Temat: {szydelko]Material wtorny
Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich!

Tak sobie pomyślałam, że może przyda się komuś informacja o nietypowym
materiale wtórnym - stare rajtuzy i pończochy. Zwykle się je wyrzuca po
zużyciu, a można je pociąć spiralnie na paski. Szerokość pasków jest dowolna,
w zależności od tego do czego chcemy użyć tych "nitek". Nitki się łączy w
jedną długą całość - ja je zszywałam. Dalej, to już tylko grube szydełko,
półsłupki i np. dywanik gotowy. W latach totalnego kryzysu, z takiego
materiału (czasami łączonego z odpowiednio przyciętymi skrawkami materiału)
popełniłam trzy dywaniki.
Nitek tych można także użyć do tkania np. "samodziałowych" dywaników.
Dywaników, dlatego że nitka nie może być zbyt cienka. Może ktoś znajdzie inne
zastosowanie?

Serdecznie pozdrawiam - Halutka

1. Data: 2003-05-07 12:46:23

Temat: Re: {szydelko]Material wtorny
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On 7 May 2003 14:04:57 +0200, h...@o...pl wrote:

> [...]
>zu?yciu, a mo?na je poci?? spiralnie na paski. Szeroko?? pasków jest dowolna,
>w zale?no?ci od tego do czego chcemy u?y? tych "nitek". Nitki si? ??czy w
>jedn? d?ug? ca?o?? - ja je zszywa?am. Dalej, to ju? tylko grube szyde?ko,
>pó?s?upki i np. dywanik gotowy. W latach totalnego kryzysu, z takiego
>materia?u (czasami ??czonego z odpowiednio przyci?tymi skrawkami materia?u)
>pope?ni?am trzy dywaniki.
>Nitek tych mo?na tak?e u?y? do tkania np. "samodzia?owych" dywaników.
>Dywaników, dlatego ?e nitka nie mo?e by? zbyt cienka. Mo?e kto? znajdzie inne

moja jedna znajoma amerykanska ma u sibie w tzw sieni dywniak
jakby, niuby wycieraczke, na ktora sie stawia mokre buciory etc,
szydelkiem zrobiona z toreb plastikowych tzw reklamowek. z
jednego sklepu, w kolko. bardzo ciekawe.

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-05-08 09:17:31

Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 07 May 2003 13:46:23 +0100, Krysia Thompson
<K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> [...]
>szydelkiem zrobiona z toreb plastikowych tzw reklamowek. z
>jednego sklepu, w kolko. bardzo ciekawe.

No jakzez ciekawe rzeczy opowiadacie. To ja kilogramy takich
uzytecznych materialow wyrzucalam z pogarda do smieci!!!
Mam pytanie odnosnie, pardon, rajtuz. Co to znaczy ze ciac je
spiralnie? Wyobraznia podsuwa mi malo zrozumiale obrazki...

Pozdrawiam,
Anula :-)

1. Data: 2003-05-08 15:12:11

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Mam pytanie odnosnie, pardon, rajtuz. Co to znaczy ze ciac je
> spiralnie? Wyobraznia podsuwa mi malo zrozumiale obrazki...

Anula! Spiralne cięcie powoduje, że nitka jest dość długa. Robi się je w
następujący sposób:
1. odcinamy pasek z gumką od rajtuz - jest za gruby;
2. zaczynamy ciąć w dowolnym miejscu od góry, ale pod lekkim skosem, tak aby
linia cięcia jak obejdziemy cały obwód szła trochę poniżej miejsca w którym
zaczynałyśmy.
I to dokładnie wszystko. Przynajmniej mnie się tak wydaje. Stopki - wyrabiane -
też można obciąć, ale nie jest to konieczne.

Gdybyś miała jescze jakieś wątpliwości, daj znać, będę wyjaśniać.

Serdecznie pozdrawiam - Halutka

1. Data: 2003-05-09 06:51:57

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 7 May 2003 14:04:57 +0200, h...@o...pl napisał(a):

> [...]
>materiale wtórnym - stare rajtuzy i pończochy. Zwykle się je wyrzuca po
>zużyciu, a można je pociąć spiralnie na paski.

hej hej, mam na swoim koncie robione z takich paskow rajtuzowych
kapcie domowe. Robilam na drutach prostokat- troche sciagaczem, a
troche samych prawych oczek. I to byly kapcie domowe. Zaleta jest ze
rajtuzowa nitka jest super mocna i sie nie przeciera na pietach po
paru miesiacach uzywania:-)))
No i oczywiscie na koniec trzeba to ufarbowac (ale nie gotowac !!!
:-) w jakims barwniku, bo wychodzi w paski - co para rajstop to inny
odcien.
A co do ciecia :-)
Ja nakladalam taka rajstope na butelke typu PET po coca coli i cielam
spiralnie, obracajac butelka. Szybko sie wtedy tnie :-)

Pozdrawiam
Maciachowa

--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-05-09 07:11:47

Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 May 2003 17:12:11 +0200, h...@o...pl wrote:

(tu opis ciecia :-))
>I to dokładnie wszystko. Przynajmniej mnie się tak wydaje. Stopki - wyrabiane -
> też można obciąć, ale nie jest to konieczne.
>
>Gdybyś miała jescze jakieś wątpliwości, daj znać, będę wyjaśniać.

Przejrzyscie opisalas, dziekuje :-) Musze sprobowac, bo, obawiam
sie, materialu na takie wyroby mam duuuzo. Tylko zastosowanie
trudniej wymyslic :-)) Dzis sie pobawie.
Za to wczoraj wieczorem sprobowalam tego Krysinego wyrobu z
reklamowek. Jakos idzie, tylko sa problemy z laczeniem kawalkow.
Ciekawe, jak sobie z tym radzila tworczyni wspomnianego dywanika.
Krysiu, a nie masz gdzies w swoich archiwach zdjecia tego?

Caly czas podziwiam pomyslowosc ludzka :-)))

Pozdrawiam,
Anula
Pozdrawiam,
Anula :-)

odpowiadajac usun nospam z adresu

1. Data: 2003-05-09 10:49:34

Od: "pudelewicz" <p...@w...dialog.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciachowa wrote:

> A co do ciecia :-)
> Ja nakladalam taka rajstope na butelke typu PET po coca coli i cielam
> spiralnie, obracajac butelka. Szybko sie wtedy tnie :-)

Maciachowa! jestes slodka. Dzieki za te butelke. Do tej pory wkladalam
w ponczoche reke.
Czy siedzisz w plenarze? Zazdroszcze Ci. .
Czy dobrze zapamietalam, ze masz na imie Kasia ?
Pozdrawiam. Wanda P. (Wroclaw)

1. Data: 2003-05-09 11:16:37

Od: h...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Maciachowa! jestes slodka. Dzieki za te butelke. Do tej pory wkladalam
> w ponczoche reke.

Kasiu, droga Kasiu!
O butelce nie pomyślałam - zresztą chyba w czasach gdy robiłam swoje dywaniki
nie było PETÓW.
A co do farbowania nitek, to można sobie czasami darować. Ja nie farbowałąm,
robiłam kawałek tą nitką, kawałek nitką materiałową (zwykle b. kolorową), i
muszę powiedzieć, że fajnie to wychodziło. Można robić na okrągło, można robić
kwadraty i potem je połączyć i już połączone razem obrobić, można zrobić
prostokąt -coś tak jak szalik, czyli "zawracając i robiąc w drugą stronę", a
następnie obrobić na okrągło. Uprzedzam tylko, że nawet przy niezbyt dużych
wymiarach (dywanik miał 1,6 m x 1,2 m) jest to dość ciężka praca. Ale życzę
wszystkim powodzenia i dużo pomysłów.

Z serdecznymi pozdrowieniami - Halutka

1. Data: 2003-05-09 12:47:09

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 May 2003 12:49:34 +0200, "pudelewicz"

>Maciachowa! jestes slodka.

Polizalam sie po rece... sama slodycz ;-)))

>Czy siedzisz w plenarze? Zazdroszcze Ci. .

Siedze w plenerze, czasem wracam do cywilizacji. A jutro sie wybieram
do Rzeszowa na dwa dni - znowu mnie nosi po Polsce. Nastepny weekend
w Plocku i jak ja mam cos robic na drutach? Ale za to bede sie uczyla
strzyc golden retrievera nozyczkami i degazowkami i inne takie. Ale
bede miec pozniej brzydkiego psa...same wiecie pierwsze prace w
robotkach recznych nie zawsze sie udaja :-))))
A to tez beda robotki reczne ... takie modelowanie w klakach psich :-)

> Czy dobrze zapamietalam, ze masz na imie Kasia ?

Dobrze pamietalas. Listopadowa :-)
Pozdrawiam
Maciachowa
--
Maciachowa
m...@w...pl

1. Data: 2003-05-09 12:50:23

Od: Maciachowa <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9 May 2003 13:16:37 +0200, h...@o...pl napisał(a):

>Kasiu, droga Kasiu!
>O butelce nie pomyślałam - zresztą chyba w czasach gdy robiłam swoje dywaniki
>nie było PETÓW.

Ale po mleku sie swietnei nadawaly :-). Pamietasz te sliczne butelki
po mleku w kolorze zielonym i brazowy i przezroczyste tez? I na
pracach recznych sie oklejalo te butelki jako wazoniki :-)

>A co do farbowania nitek, to można sobie czasami darować. Ja nie farbowałąm,
>robiłam kawałek tą nitką, kawałek nitką materiałową (zwykle b. kolorową), i
>muszę powiedzieć, że fajnie to wychodziło.

A to swietny pomysl. Bo ja nigdy nie robilam na drutach z prutego
materialu..... a moze fajnie by bylo? A jakby zrobic dzieciatku taka
torebke- wor z nici - materialowych? Co myslisz o tym,? Na drutach, bo
szydelko i gruba nic jakos mi "do reki" ni epasuja. Nie lubie.

>Z serdecznymi pozdrowieniami - Halutka

Dzieki za podpowiedz
Pozdrawiam
--