[szydelko] NIE ZWIJA SIE!!

1. Data: 2006-10-05 22:18:35

Temat: [szydelko] NIE ZWIJA SIE!!
Od: "Joe" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Całkiem przypadkiem w pewnej książce znalazłam sposób, aby półsłupkowa
robótka się nie zwijała!
Otóż zamiast pierwszego półsłupka w rzędzie należy zrobić 2 oczka łańcuszka.
W rzędzie "powrotnym" wkłuć się w tę dwuoczkową pętelkę jak w normalny
półsłupek.
W ten sposób także rozpoczynamy robótkę - czyli jeśli zamierzamy robić np.
plisę z 5 półsłupków to robimy 7o. łańcuszka (no bo 5 jako "baza" + 2 jako
pierwszy półsłupek) i wkłuwamy się półsłupkiem w 4-te oczko.

Pozdrawiam,
Joe

2. Data: 2006-10-05 22:53:50

Temat: Re: [szydelko] NIE ZWIJA SIE!!
Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joe <j...@k...pl> napisał(a):

> Całkiem przypadkiem w pewnej książce znalazłam sposób, aby półsłupkowa
> robótka się nie zwijała!
> Otóż zamiast pierwszego półsłupka w rzędzie należy zrobić 2 oczka
łańcuszka.

Przepraszam bardzo, a jak robiłaś wcześniej? Bo powyższe to żadna Ameryka...
Zamiast półsłupka 2 oczka, zamiast słupka 3 oczka itp...

Ania

3. Data: 2006-10-06 08:19:10

Od: "Joe" <j...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam bardzo, a jak robiłaś wcześniej? Bo powyższe to żadna
> Ameryka...
> Zamiast półsłupka 2 oczka, zamiast słupka 3 oczka itp...

We wszystkich wzorach jakie posiadam (35 lat szydełkując) zawsze było podane
żeby robić 1o zwrotne łańcuszka i półsłupek w pierwsze oczko.
Joe

4. Data: 2006-10-06 10:10:22

Od: "czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joe <j...@k...pl> napisał(a):

> We wszystkich wzorach jakie posiadam (35 lat szydełkując) zawsze było
podane
> żeby robić 1o zwrotne łańcuszka i półsłupek w pierwsze oczko.
> Joe

Widać od 35 lat szydełkowania korzystam z innych książek :-)

Z pierwszej lepszej "Burdy Special Koronki Szydełkowe" - Na początku nowego
rzędu należy zastąpić 1 o. - z wyjątkiem o.ścisłego zamykającego -
odpowiednią do jego wysokości liczbą o. łań.

Nie czepiam się i nie komentuję złośliwie - po prostu dla mnie to zawsze był
standard...

Ania

5. Data: 2006-10-06 11:34:16

Od: Aneczka <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joe napisał(a):
> [...]
> W rzędzie "powrotnym" wkłuć się w tę dwuoczkową pętelkę jak w normalny

Ja tak robię i mi się zwija mimo to :(:(
Pewnie gdzieś indziej robię błąd...

--
Pozdrówki,
Aneczka