[szydelko/druty] Zakladany (kopertowy) sweterek

1. Data: 2006-10-11 06:21:51

Temat: [szydelko/druty] Zakladany (kopertowy) sweterek
Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Zastanawiam sie, jak powinno sie 'rozpracowac' taki wlasnie sweterek. Niby
potrafie sobie go wyobrazic, z jakich czesci winien sie skladac, jednak troche
zastanawiaja mnie wiazania. Glownie to, jak wyprowadzic najlepiej na zewnatrz
wiazanie ze srodka (dziurka jakas w szwie ?) i na jakiej wysokosci (wzgledem
osoby) najlepiej to zrobic ?
Chcialabym wykonac jakis w miare gladki (chodzi o wzor) sweterek-tunike czy to
na drutach, czy szydelkiem, wykonczona rozszerzanymi mankieatami i u dolu
swetra. Macie pod reka jakies pomocne linki ? Czy to jakis schemat, czy to foto
do inspiracji ?

Z gory dziekuje
Pozdrawiam
Asia
www.sieporobilo.acubenes.net
email: s...@a...net

2. Data: 2006-10-11 07:27:00

Temat: Re: [szydelko/druty] Zakladany (kopertowy) sweterek
Od: "Monika z Rybnika" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> swetra. Macie pod reka jakies pomocne linki ? Czy to jakis schemat, czy to

Oj Asiu kłania się google, bo było:

Podaje opis raz jeszcze i wsio co do tego było.:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/6682510e9b
3f970e.html
http://img153.imageshack.us/my.php?image=1029339957g
o5.jpg

Opisy sa dwa, jeden krótki zrobiła Władzia z Kwidzyna za co jej z całego
serduszka mocno dziękuje:

Ten wzór jest bardzo prosty.
Nad schematem masz narysowany taki łuczek - czyli oczko zamykające, poniżej
kropka - oczko łańcuszka a na dole krzyż czyli słupek z narzutem.
W schemacie masz wytyczony odcinek wzoru ( tam gdzie jest napisane MS)
Na plecy nabierasz 133 (145) 157 oczek łańcuszka następnie przerabiasz w/g
schematu nr 1 do 32 cm (29 rzędów) i robisz podkrój pod pachę z połowy
odcinka schematu (czyli połowę tego MS) przerabiasz dalej do 48 cm (43
rzędy) i zakańczasz na ramię po 16 cm z obu stron po 2 i 1/2 części odcinka
schematu. Reszte spuszczasz na szyję.
Prawą połowę przodu nabierasz odpowiednio 97 (103)109 oł i przerabiasz do 16
rzędu a od 17-go gubisz skos w/g schematu nr 2 wszystkiego ujmujesz 4i1/2
odcinka schematu pod pachę gubisz tak samo jak na plecach.
Rękawy nabierasz 61(73) oczka łańcuszka i przerabiasz na wysokość 9 cm
nasttępnie po obu stronach dodajesz symetrycznie po 2 i1/2 części schematu
do 50 cm długości przerabiasz prosto jeszcze 5 cm i gubisz wszystkie oczka.
Aha podane jest że potrzeba 40 dkg włóczki 170m/50g i szydełko nr 3.5

Drug dłuższy robiony przez Adę z forum Kaiem za co tez jestem bardzo
wdzieczna:

Włoczka poliacryl 170m/50g,szydelko 3,5.
Ten wzór nazywa się raczkowym/od małych rakow/.Ilość oczek wielokrotnośc
12+1+3/zaliczka na słupek kolejnego rzędu/.Zaczynać z oczek przed
rapportem,powtórzyć rapport/będę pisać rap/;zakończyć oczkami po rap.
Uwaga!Poczatkowe i końcowe oczka odpowiednio liczy sie jak 1/2 rap.Powtorzyć
1 raz rzędy 1do 9,a potem powtarzać rzędy 6 do 9.
Odejmowanie.Robić wg schematu 2 na którym przedstawiono początek skosu lewej
połówki
w 19 rzędzie od poczatku robotki.Po 26 rzędzie kontynuować odpowiednio.
30 oczek i 9 rzedow daje kwadrat 10 x 9 cm, 1 rap=4cm
TYŁ
Zrobić łańc. ze 133/145/157 + 3o/na słupek kolej. rzedu/I robić wzorem ze
sch 1 10/11/12 rap i 1/2 rap z obu stron.
Po 32 cm=29 rzędowna podkroj pach zakonczyc z obu stron 6/8/8 cm=1/2 rap
plus dodatkowo 1[1 1/2]1 1/2 rap
Po 48 cm=43 rz /50cm=45rz/52cm=47rz zakonczyc dla podkroju szyi środkowe
16cm=4rap[3 1/2]4rap i obie strony przerabiac oddzielnie,zamykając oczka po
50cm=45 rzędow/52cm=47 rz/54 cm=49rz na pozostalych 2 rap[1 1/2]2 1/2 rap z
kazdej strony.
Lewy przod:
Łańcuszek z 97/103/109 o+3o i zrobić 7/8/8 rap i 1/2 rap z obu stron[plus
1/2 rap z prawej strony]plus 1/2 rap z obu stron.
Po 19cm=17rz[21cm=19rz]19cm=17rz zacząć odejmowaniez lewej strony wg
schematu 2 i wszystkiego ująć 4,5 rap.Jednocześnie z prawej strony ujmować
na pachy tak jak w tyle.
Zakonczyć robótke na wysokości tylu na pozostających 2 rap[na 1 rap i 1/2 z
obu stron] na 2 1/2 rap.
Prawy przod:
robić symetrycznie,przy czym w każdym lewym rzędzie po ostatnim słupku
zrobić dla / łączenia,skojarzenia?/ oczko ścisłe/dosłowne tłumaczenie to
oczko łączące/ w drugi słupek poprzedniego rzędu,wrócić i nad odejmowanymi
oczkami zrobić oczko ścisłe/łączące?/.Przyznam,że tu nie wiem za bardzo o co
chodzi,ale może w trakcie robótki się wyjaśni.
Rękaw:
Łańcuszek z 61/73/73 oczka + 3o,zrobić 4/5/5 rap + 1/2 rap z obu stron.
Po 9 cm=8 rzędów dodać dla skosow z obu stron 2 sł i na przestrzeni 36
rzędów równomiernie dodawać oczka,póki nie będzie dodanych 2/2/2,5
rap=8/9/11 rap z 1/2[1/2]0 rap z obu stron.
potem przerabiać bez dodawania.Po 55 cm=50rz[57cm=51rz]57cm=51rz zakończyć
robótkę.
Wiązadła:
Zrobić łańc z 8 oczek,dalej przerabiać półsłupkami,przy czym każdy rząd
zaczynać 1 o. łańć.
Dla prawej strony dł=30cm,dla lewej 65 cm.
Wykończenie.
Pozszywać,przy czym pamiętać,że na prawym boku na wysokości talii należy
zostawić otwór na wiązadło.Obrobić proste kraje przodów rzędem półsłupków,a
skośne i tył rzędem oczek ścisłych.Przyszyć wiązadła na wysokości talii pod
krajem przodów.

Pozdrawiam
Monika z Rybnika

3. Data: 2006-10-11 19:37:42

Od: JotHa <j...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Monika z Rybnika napisał:

> Podaje opis raz jeszcze i wsio co do tego było.:
Dzieki, dzieki, dzieki !!!
Jestes kochana ! ;-) No i Wladzia i Ada tez ;-)
Czy mozna zobaczyc gdzies ten sweterek Ady ? Bo zzera mnie ciekawosc...

Pozdrawiam serdecznie

4. Data: 2006-10-11 20:54:28

Od: "Monika z Rybnika" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JotHa" <j...@a...net> napisał w wiadomości

> Dzieki, dzieki, dzieki !!!
> Jestes kochana ! ;-) No i Wladzia i Ada tez ;-)
> Czy mozna zobaczyc gdzies ten sweterek Ady ? Bo zzera mnie ciekawosc...

To sa tłumaczenia tego po rusku sweterka od nich tzn Władzia tłumaczyła i
Ada, nie robily chyba ich tylko tlumaczyly dla mnie.

Pozdrawiam
Monika

poncha
Link
mała diana 11-2006 i sussana 11-2006
[chwale sie] Welniany plaszczyk i chusta - chwale sie hurtem
co sie nie chwalicie ;)