szydełko-filet-pytanie

1. Data: 2004-01-20 23:05:03

Temat: szydełko-filet-pytanie
Od: "ela0626" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie do tych, co robią filet szydełkiem. Jeśli w opisie jest podane:
kratka pełna: 3 słupki podw., kratka pusta: słupek podwójny, 2 oczka łańc.
Taki filet jest bardzo rzadki.

Jeśli zrobię:
kratka pełna: 2słupki poj., kratka pusta: słupek poj, 1 oczko łańc.,

czy bardzo ta serweta będzie zdeformowana ? Już pomijam zmianę wielkości, to
zrozumiałe. Ale, czy rozmiary zmienią się proporcjonalnie?

Pozdrawiam i idę śnić o swoich robótkach ;)
Ela

1. Data: 2004-01-20 23:07:54

Temat: Re: szydełko-filet-pytanie
Od: "Aneczka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ela0626" <w...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:bukc6v$24k8$1@mamut.aster.pl...
> Taki filet jest bardzo rzadki.

Wiesz, to zależy od wzoru i wielkości oczek... Jakoś ja go tak nigdy nie
odbierałam...

> [...]
>
> czy bardzo ta serweta będzie zdeformowana ? Już pomijam zmianę wielkości,
> zrozumiałe. Ale, czy rozmiary zmienią się proporcjonalnie?

Obawiam się, że będzie zdeformowana... I wymiary też nie będą proporcjonalne
(rozjedzie Ci się w górę wzór, jak sądzę...)
Pozdr
Aneczka

1. Data: 2004-01-21 06:37:55

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ela0626 wrote:

> [...]
>
> czy bardzo ta serweta będzie zdeformowana ? Już pomijam zmianę wielkości, to
> zrozumiałe. Ale, czy rozmiary zmienią się proporcjonalnie?

A ja myślę, że to zależy od tego, jakie robisz te słupki i łańcuszek.
Sprawdź, czy kratki wychodzą kwadratowe- jeśli tak, to powinno być ok.
Ja mam zawsze problem z szydełkowym filetem, bo taki typowy wzór,
słupek+2o łańcuszka, to u mnie już prostokącik :( Może z 1o jest
bardziej kwadratowe? To chyba wszystko zależy od robiącego. Zrób 10x10
kratek, trochę w tym pełnych, trochę pustych i zobacz, czy wychodzi
kwadrat i czy w ogóle widac wzór.

Pozdrawiam
Julita i przechowalnictwo
--
www.szpilka.netnafta.pl

1. Data: 2004-01-21 07:47:08

Od: "karolinka" <k...@i...pl_nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Julka" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A ja myślę, że to zależy od tego, jakie robisz te słupki i łańcuszek.
> Sprawdź, czy kratki wychodzą kwadratowe- jeśli tak, to powinno być ok.

tu popieram, też mi się wydaje że powinno być ok.

> Ja mam zawsze problem z szydełkowym filetem, bo taki typowy wzór,
> słupek+2o łańcuszka, to u mnie już prostokącik :(

A ja na to wyczytałam kiedyś sposób i jak robię filetem to robię tzw. słupki
patentowe. Robi się je tak, że po nawinięciu (czy to pojedynczy czy
podwójny) najpierw przerabia się tylko jedno oczko, a później normalnie po
dwa. On wychodzi troszeczkę wyższy, ale słupki podobno wtedy są równe. U
mnie się sprawdziło :))

Pozdrawiam
karo (3miasto)

1. Data: 2004-01-21 11:17:45

Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kratka pełna: 3 słupki podw., kratka pusta: słupek podwójny, 2 oczka
łańc.
> Taki filet jest bardzo rzadki.

Robiłam w ten sposób i jest dobrze. Przynajmniej wzór jest bardziej wyraźny.
Kwadracik bardziej kwadratowy (matematycy siedzą cicho! :). Wychodzi to
szczególnie fajnie, gdy robi się ze stosunkowo grubego kordonka na dane
szydełko.
Pa!

Anna B.

1. Data: 2004-01-21 15:19:39

Od: "Aneczka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "karolinka" <k...@i...pl_nospam> napisał w wiadomości
> A ja na to wyczytałam kiedyś sposób i jak robię filetem to robię tzw.
słupki
> patentowe.
Ja też takie robię :):):)
Aneczka

1. Data: 2004-01-21 17:43:38

Od: "ela0626" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
podane:
> kratka pełna: 3 słupki podw., kratka pusta: słupek podwójny, 2 oczka

Dziękuję wszystkim za rady. Chyba zostanę przy oryginale, zrobiłam kilka
próbek i to wydaje się najlepsze. Przynajmniej w tym modelu.

pozdrawiam
Ela

HAFT NA MAZOWSZU
{szydelko] koszyczek wielkanocny