[szydełko] jaka włóczka

1. Data: 2005-08-12 16:28:40

Temat: [szydełko] jaka włóczka
Od: Brzydula <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Po (chyba) udanym debiucie szydełkowym (zdjęcia wkrótce, nie omieszkam się
pochwalić ;) ) postanowiłam zrobić coś trudniejszego (?). Mianowicie (dla
posiadających gdzieś gazetkę) bluzkę ze szpicem ze "Swetrów 4 / 2005" -
model 3. I mam problem. W opisie podane jest, by użyć włóczki "Trinidad"
LANG (60% bawełny, 40% akrylu, dł. 95m/50g) - aż 700 g!. Czy ktoś "znający
się na rzeczy" mógłby mi doradzić, jakiej innej włóczki mogłabym użyć w
zastępstwie? Co by się nadawało? (Jeśli to może być ważne, interesuje
mnie kolor czarny...)
Uprzejmie proszę o jakieś sugestie.

--
Pozdrowienia,
Agnieszka z Sosnowca

***
http://www.brzydula.republika.pl

2. Data: 2005-08-12 16:41:40

Temat: Re: [szydełko] jaka włóczka
Od: Wiorka <w...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-08-12 18:28, Brzydula wrote:
> [...]
> innej włóczki mogłabym użyć w zastępstwie? Co by się nadawało? (Jeśli
> to może być ważne, interesuje mnie kolor czarny...)

He he, tez to chyba bede robic niedlugo, ale nie dla siebie. 95m/50g to
gruba wloczka, szydelko 4.5! Dlatego tyle jej wyszlo. Na zimowy sweterek
akurat ;) Jesli nie boisz sie troche poprzeliczac wzorki i oczka, to kup
cos cienszego, np ok 150m/50 g, szydelko pewnie 2 / 2.5, ale kratki tez
calkiem duze wychodza :) Tylko wtedy wszystko sie popsuje, lacznie z
wielkoscia wzorku, trzeba by na nowo przeliczyc :( Mi sie jeszcze chyba
nie zdarzylo robic taka wloczka jak w opisie, bo albo za droga, albo nie
ma... Wydaje mi sie, ze jesli uzyjesz takiej grubej wloczki, to nie ma
rady, wyjdzie jej duzo. Natomiast zamiennikow niestety nie znam.

Wiorka

3. Data: 2005-08-13 06:30:13

Od: Brzydula <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 12 Aug 2005 18:41:40 +0200, Wiorka <w...@N...poczta.fm>
napisał:

> [...]
> ma... Wydaje mi sie, ze jesli uzyjesz takiej grubej wloczki, to nie ma
> rady, wyjdzie jej duzo. Natomiast zamiennikow niestety nie znam.

Mhm.. ja właśnie boję się bardzo tego przeliczania :( Niestety, jestem
bardzo początkująca i po prostu mogę sobie nie poradzić (a byłoby szkoda).
Więc raczej będę się starała dorwać coś podobnego grubością. Chyba, że nie
bardzo spotkam - wtedy skorzystam z rady, za którą serdecznie dziękuję, na
pewno przyda się na przyszłość (ach, to dobieranie szydełka do włóczki -
czarna magia!) I jeszcze pytanko co do "składu" włóczki - czy zamiast
proporcji 60/40 mogę kupić np 80/20 (bawełna/akryl)? Czy to coś zmieni
poważnie?

--
Pozdrowienia,
Agnieszka z Sosnowca

***
http://www.brzydula.republika.pl

4. Data: 2005-08-13 12:15:51

Od: Wiorka <w...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-08-13 08:30, Brzydula wrote:

> Mhm.. ja właśnie boję się bardzo tego przeliczania :( Niestety, jestem
> bardzo początkująca i po prostu mogę sobie nie poradzić (a byłoby
> szkoda). Więc raczej będę się starała dorwać coś podobnego grubością.

Z tym przeliczaniem to nigdy nie wiesz... Jak robilam model 5 z tej
samej gazetki (oczywiscie inna wloczka, ale o podobnych parametrach),
proba sciegu wyszla mi idealnie, a na wiekszym kawalku sie rozjechalo :(

> Chyba, że nie bardzo spotkam - wtedy skorzystam z rady, za którą
> serdecznie dziękuję, na pewno przyda się na przyszłość (ach, to
> dobieranie szydełka do włóczki - czarna magia!)

Szydelkiem robisz takim, zeby ladnie wygladalo, ja tez nie potrafie na
oko dobrac. Z mojego niedlugiego doswiadczenia wynika, ze wielkosc
szydelka zalezy od skladu wloczki, wzoru, tego jak robisz... Jesli
istnieje jakis uniwersalny sposob dobierania, to go jeszcze nie odkrylam ;)

> I jeszcze pytanko co do
> "składu" włóczki - czy zamiast proporcji 60/40 mogę kupić np 80/20
> (bawełna/akryl)? Czy to coś zmieni poważnie?

Wydaje mi sie, ze akryl jest lzejszy niz bawelna. Jesli bedzie go mniej,
wloczka bedzie ciezsza i wyjdzie mniej metrow na motek. Ale lepiej
spytaj kogos jeszcze albo porownaj sobie w sklepie. Bardzo duzej roznicy
nie powinno byc.

Ja do tej bluzeczki dostane wloczke, na pewno ciensza niz wskazana, i
bede z tego robic. Jakbys sie zdecydowala kupic cos cienszego i
potrzebowala pomocy, to daj znac, pomoge w przeliczaniu. Przynajmniej do
srody, bo wtedy wyjezdzam na 2 tyg. ;)

Pozdrowionka
Wiorka

5. Data: 2005-08-13 12:54:04

Od: Brzydula <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki serdeczne za pomoc. Myślałam, że dziś uda mi się zdobyć włóczkę,
niestety, nie wyszło. A jutro wyjeżdżam... Więc podejrzewam, że za dwa
tygodnie (gdy już wrócisz) trochę Cię pomęcze ;) Ale to już na priv (żeby
grupy nie zaśmiecać). Dzięki!

--
Pozdrowienia,
Agnieszka z Sosnowca

***
http://www.brzydula.republika.pl

6. Data: 2005-08-14 15:36:38

Od: Wiorka <w...@N...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

On 2005-08-13 14:54, Brzydula wrote:
> [...]
> niestety, nie wyszło. A jutro wyjeżdżam... Więc podejrzewam, że za dwa
> tygodnie (gdy już wrócisz) trochę Cię pomęcze ;) Ale to już na priv

Nie ma sprawy. Męcz ile chcesz ;) Priv: w...@p...fm

Wiorka

ozdabianie mebli
link - pomysł na ...
[druty] psia rewia mody :-)
[szydelko] kapciuchowy zawrot glowy
[Inne] artykul z najnowszej Przyjaciolki