[szydełko] oczko brzegowe

1. Data: 2005-02-28 07:44:15

Temat: [szydełko] oczko brzegowe
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uparta jestem i usiłuję zrobić jakąś bluzkę na szydełku. Niepowodzenia póki
co zrażają mnie na krótką metę. Teraz mam problem z oczkiem brzegowym, które
przerabia się jako odpowiednią liczbę oczek łańcuszka. Ale robiąc np. ścieg
słupkami wyraźnie widać jak oczko to nieco jest odsunięte od pozostałych,
między tym oczkiem a następnym słupkiem powstaje dziura. Boję się, że po
zszyciu dziury te bedą mocno widoczne. Czy tak ma być czy to ja robię coś
nie tak?

Kasia

1. Data: 2005-02-28 08:49:58

Temat: Re: [szydełko] oczko brzegowe
Od: "Iza" <i...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2005-02-28 09:08:49

Od: "Monika" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W kazdym opisie jest szablonowo ze np slupek zastepuja 3 oczka lancuszka, a
tylko w niektorych opisach wystepuje madry dopisek, ze jezeli robisz luzne
oczka lancuszka musisz sama odpowiednio skorygowac ich ilosc [np 2 lancuszki
na slupek]
Mysle, ze to pomoze :)

Monika

1. Data: 2005-02-28 09:15:49

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> tylko w niektorych opisach wystepuje madry dopisek, ze jezeli robisz luzne
> oczka lancuszka musisz sama odpowiednio skorygowac ich ilosc [np 2

To nie tak, problem polega na tym, ze podstawa tego oczka czyli miejsce, w
którym się ono zaczyna jest za ostatnim oczkiem poprzedniego rzędu. Robię
tak - 3 oczka łańcuszka, ostatnie oczko poprzedniego rzędu omijam, w nie nie
wkłuwam, wkłuwam się w kolejne. I to ominięte oczko tworzy mi dziurę.
Próbowałam nie omijać tego ostatniego oczka wtedy z początku robótki miałam
za gęsto, koniec rzędu wychodził z kolei przesunięty. I w dalszym ciagu nie
wiem jak mam robić.

Kasia

1. Data: 2005-02-28 13:39:54

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Próbowałam nie omijać tego ostatniego oczka wtedy z początku robótki
> miałam za gęsto, koniec rzędu wychodził z kolei przesunięty. I w dalszym

Ja na swój użytek wykombinowałam coś takiego--
zanim zrobię oczka łańcuszka na rozpoczęcie rzędu, wbijam szydełko w oczko
pierwszego słupka (to oczko, które omijasz), wyciągam pętelkę i od razu
przeciągam ją przez oczko, które mam na szydełku. I to jest pierwsze oczko
łańcuszka, teraz jeszcze dwa. W ten sposób mam 3 oczka łańcuszka
rozpoczynające rząd wychodzące dokładnie nad słupkiem, a nie ciut przed nim.
Korzyść taka, że dziury, o której piszesz, nie mam. Spróbuj, moze ten sposób
przypadnie Ci do gustu.

--
Pozdrawiam, Ania
http://www.maranta.neostrada.pl/

[szydelko] Początki - jaka książka?
[szydelko] latajace motylki
[szydelko] lapka do garnkow
[meilaodiy] 14 porad, o które nikt nie prosił
[szydelko, druty] Zoluszka - gazetki