[szydelko] oczko przed motywem

1. Data: 2006-11-08 08:38:11

Temat: [szydelko] oczko przed motywem
Od: "Dziunia" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie. Co to jest?
Nigdy nie zwracałam na to uwagi, ale zaczęło mnie to zastanawiać.

Opis jest następujący:

każdy rząd zacząć 3 o. łańcuszka w zastępstwie 1 słupka brzegowego i o.
przed motywem. Powtórzyć motyw, zakończyć oczkiem po motywie i słupkiem
brzegowym.

Co to jest to oczko przed i po motywie?? Jakie to powinno być oczko? Oczko
łańcuszka? słupek? Czy to jest jakoś na schemacie zaznaczone?

Dzi.

2. Data: 2006-11-08 13:59:36

Temat: Re: [szydelko] oczko przed motywem
Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziunia wrote:

> [...]
>
> Co to jest to oczko przed i po motywie?? Jakie to powinno być oczko? Oczko
> łańcuszka? słupek? Czy to jest jakoś na schemacie zaznaczone?

Nigdy o takim czymś nie słyszałam. A moja mądra książka z opisem i
oznaczeniem wszystkich oczek pojechałą do nowego domu.
Ale wydaje mi się, że wzór składa się z motów przedzielonych oczkiem
łańcuszka. Czyli to oczko przed motywem to oczko łańcuszka. Tylko
jeszcze gdzieś powinien być opis lub schemat tego motywu.
To tylko moje domysły. Jakby było zdjecie wzoru, to łatwiej byłoby coś
powiedzieć.

Pozdrawiam
Bea

3. Data: 2006-11-08 17:11:54

Temat: Re: oczko przed motywem
Od: "Mono" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2006-11-08 17:18:54

Od: "Mono" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeszcze gdzieś powinien być opis lub schemat tego motywu.
> To tylko moje domysły. Jakby było zdjecie wzoru, to łatwiej byłoby coś

Otóż, Dziuniu Szanowna, to jest tak. Robisz sobie wzorek wg jakiegoś
schematu. Na schemacie zazwyczaj zaznaczony jest motyw, zwą to czasem
raportem. Jest to część wzoru, która się powtarza. Ale - żeby
wzór był rozmieszczony centralnie, bywa , że jest to konieczne,
szczególnie przy wzorach dużych, o wyraźnej strukturze, to przed
motywem vel raportem umieszcza się kawałek, część raportu - są to
to owe oczka przed motywem. Następnie powtarzasz motyw 5,6 czy 20 razy
i kończysz oczkami za motywem czyli kawałkiem motywu. Nie wiem czy
jasno to wyłożyłam, jeśli nie niech pyta, bo kto pyta - znaczy się
- nie wie :-)))))
Pozdrawiam Mono

5. Data: 2006-11-08 17:31:22

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mono wrote:

> [...]
> i kończysz oczkami za motywem czyli kawałkiem motywu. Nie wiem czy
> jasno to wyłożyłam, jeśli nie niech pyta, bo kto pyta - znaczy się

Ha, więc źle się domyślałam.

Pozdrawiam
Bea

Gazetki szydełkowe