[szydełko] potrzebuję pomocy

1. Data: 2005-08-28 09:49:38

Temat: [szydełko] potrzebuję pomocy
Od: "Sylwia" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Kobietki
właśnie przed chwilą napisałam posta i nie wiem co zrobiłam madrego mniej lub
bardziej, ale gdzieś mi go wcieło więc piszę znów. Bardzo, ale to bardzo,
ostatnimi czasy szydełkowe szaleństwo opętało mój mózg miękkością włóczek i
działam co raz bardziej intensywnie ma tym polu ( do tej pory byłam tylko xxx )
wygrzebałam sobię cudną bluzeczkę ale ...hm poległam jak zobaczyłam wzór,
którego nie rozumiem a nie ma opisu. Gdyby ktoś potrafił mi jakoś tak
łopatologicznie wyjaśnić jak to cudo zrobić to....byłabym szczęśliwa, a mój
mąż mógłby zapomniec o obiadkach na nastepne kilka dni. Bluzeczka jest do
zobaczenia tutaj
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=63248&PhotoID=644728
a to wzór
http://www.7ya.ru/photos/private-showphoto.aspx?Rubr
ID=63248&PhotoID=645008

czekam z niecierpliwościa na wasze odpowiedzi. Nie spuszczę dziś komputera z
oka. Wierzę w waszą dobroć i wiedzę.
Pozdrawiam wyczekująco
Sylwia

2. Data: 2005-08-28 10:13:34

Temat: Re: [szydełko] potrzebuję pomocy
Od: "Lori" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mąż mógłby zapomniec o obiadkach na nastepne kilka dni. Bluzeczka jest do

Witaj! Z tego co wiem , to robótka jest faktycznie na szydełku , ale również na
tzw. widełkach. Widziałam to gdzieś w książce z lat 70 . Wtedy był szał na takie
robótki. Gdyby tak udało mi sie kogoś dorwać kto potrafi takie cuda robić i
jeszcze ma zdolności do przekazywnia wiedzy! :-)
Może ktoś w swej dobroci i wiedzy uchyli Ci rąbka tajemnicy...
Pozdrowionka Lori

3. Data: 2005-08-28 10:18:19

Od: "Monika z Rybnika" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Najlepiej poczytaj ten watek:

http://tinylink.com/?l0QP6XB86K

tam byla o tym sweterku mowa.

Pozdrawiam
Monika z Rybnika + Mateuszek (ur. 25.10.2004 r.)
m.m.markowska malpka poczta.fm
( ' ""()
("( 'o', )
(")(")(,,)

4. Data: 2005-08-28 11:35:02

Od: g...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> tam byla o tym sweterku mowa.
>
> Pozdrawiam
> Monika z Rybnika + Mateuszek (ur. 25.10.2004 r.)

Dziękuję Moniko
linijkę już znalazłam teraz szybki obiad i do dzieła wierzę, że mi się uda a
podobno wiara czyni cuda
pozdrawiam pełna zapału ale nie wolna od obaw Sylwia

5. Data: 2005-08-28 12:02:53

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwia" <g...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> mój
> mąż mógłby zapomniec o obiadkach na nastepne kilka dni. Bluzeczka jest do

Witam,
zobacz- http://maranta.livenet.pl/forum/viewtopic.php?t=54
Ja tutaj pokazałam jak robię podobne kwiatuszki. Nie są to co prawda
elementy z tego konkretnego sweterka, ale może podpowiedzą Ci jakiś sposób
wykonania ;)

--
Pozdrawiam, Ania
http://maranta.livenet.pl/

6. Data: 2005-08-28 20:41:47

Od: g...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję wam za pomoc jesteście nieocenione
pomysł z linijką chyba jest najlepszy (dla mnie) już zrobiłam próbke i jest
ok, do zwiazywania używam ściegu dzierganego ...(chyba tak się to nazywa
wybaczcie jeśli coś stworzyłam w szydełkowym nazewnictwie)bo ja prawie
szydełkowy laik jestem. Jeszcze jedno mnie tylko nurtuje jakie tam są
rękawki ...chyba takie z gółwka a nie proste ale to się będę martwic jak już
do rękawków dojdzie. Ale gdyby któraś z was wiedziała jak rozwiać moje
rękawkowe wątpliwości to jestem chętna na wszelkie pomysły wszelka wiedza na
ten temat jest wysoce pożądana. Dziękuję Moniko za link i Joe za wynalezienie
linijkowej metody. Wiecie tak myślałam o tym co wczesniej pisałyście o tym, że
się kwiatuszki rozwalają ja sądzę, że dlatego on jest taki mocherkowy bo takie
niteczki nie dają się tak łatwo ciągnąć a po pierwszym praniu to będzie nie do
wyciągnięcia chyba że się porwie nici. Raz kozie śmierć... tak się napaliłam,
że nawet jakby trzebabyło wywalić to przeboleję ale się nie poddam tak łatwo.
Idem walczyć o efektach was poinformuję jeśli chcecie. jeszcze raz dziękuję i
pozdrawiam. Tak sobie czasami ostrożnie myślę co ja bym bez was zrobiła i
zaraz zimny kubeł leje mi się na głowę brrrr ....bez was - niemożliwe. ;)))))
Pozdrawiam
Sylwia

7. Data: 2005-08-29 06:15:42

Od: "Ulya" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja już na ten sweterek "choruję" od roku. Próbowałam go robić. Na linijce
kwiatuszki wychodzą najładniej, ale, jak już wcześniej pisałam w jednym z
postów, nawet przy lekkim pociągnięciu nitka wiążąca środek rozwiązywała mi
się.Jeśli uda Ci się temu jakoś zaradzić proszę o podpowiedź. Pozdrawiam. Ulya

8. Data: 2005-08-29 15:10:47

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Więc nabrałam takiego apetytu... że wzięłam się za tą bluzeczkę :))
Szkoda tylko, że nie miałam pod ręką żadnego białego kłębuszka a tylko
bordowy mohair. Ten kolor na fotkach nie wygląda za ciekawie, próbowałam
cykać zdjęcia i pod słońce i trzymając robótkę w powietrzu...różnie, jednak
w rzeczywistości wygląda lepiej niż na fotkach.
Robię całkiem innym sposobem, kółeczka wychodzą takie jak widać na zdjęciu
tej białej bluzeczki.
Robi się piorunem, bardzo łatwo :)))
Okręcam nitkę 9 razy wokół czterech palców lewej ręki zostawiając na
początku ciut dłuższy koniec. Później leciutko rozsuwam dwa środkowe palce i
pozostawionym końcem dwukrotnie związuję wszystkie 9 pętel w środku pomiędzy
rozsuniętymi palcami. Ściągam pętelki z ręki i mam ich już 18 dalej już
łatwo :)))
Środek się nie rozwiązuje, tym bardziej, ze zostaje jeszcze kawałek
początkowej nitki i ten kawałek (na wysokości wyciągniętej pętelki), gdy już
oblecę kółeczko dookoła łańcuszkiem zamykam razem z ostatnim oczkiem, jednym
oczkiem ścisłym.
Tutaj są te moje nieszczęsne fotki-
http://maranta.livenet.pl/forum/viewtopic.php?p=1497
#1497 (widoczne tylko
dla zalogowanych)
Kurcze... ta bordowa włóczka :(((

9. Data: 2005-08-30 08:12:41

Od: kroowka <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<ciach>
#1497 (widoczne
> tylko dla zalogowanych)
> Kurcze... ta bordowa włóczka :(((

Aż sie zarejestrowałam z ciekawości :)
Jakie nieszczęsne?, kolor baardzo fajny :) Ja bardzo lubie bordowy. A
kwiatki fajne Ci wyszły i faktycznie prosty sposób obmyśliłaś :) U mnie
w domku leży szary mohairek na tą bluzkę, moze trzeba zrobić drugie
podejście :) Za pierwszym mi sie kwiatki nie podobały jakoś.
Czekam niecierpliwie na całą bluzeczke :) Chyba byłaby pierwsza
skończona, nikt sie jeszcze taką nei chwalił, prawda?

Pozdrawiam i trzymam kciuki
--
, ,
()'.".'() Olcia - kroowka

10. Data: 2005-08-30 08:29:00

Od: "maranta1" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

#1497 (widoczne tylko

> [...]
> Czekam niecierpliwie na całą bluzeczke :) Chyba byłaby pierwsza skończona,
> nikt sie jeszcze taką nei chwalił, prawda?

Dzięki za przekonanie mnie do tego koloru :) Ja bordowy kolor również lubię,
ale w tym wypadku wolałabym biel, ecru lub szary, w każdym razie coś
jaśniejszego, ale mówi się trudno i dzierga dalej ;)
Ja również nie zauważyłam, żeby ktoś się pochwalił skończoną bluzeczką.
Jeśli ktoś już to cudo zrobił, to... do przodu wystąp... :D

--

[xxx]pytanie
[szydelko] pytanie o dzieciece sweterki
xxx - ktoś pomoże?