(szydelko)prosze o pomoc

1. Data: 2005-11-14 13:54:34

Temat: (szydelko)prosze o pomoc
Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

kobitki kochane zakupilam nowa burde specjal z wzorami szydelkowymi,i
chcialam z niej zrobic serwetke w ksztalcie gwiazdy skladajaca sie z
malych koleczek,ktore laczy sie w romby i w ostatecznosci w
gwiazde.pojawil sie problem bo nie napisali ile zrobic oczek lancuszka
na poczatek ,tylko cosik takiego:zaczac motyw od petelki z nitki .w
1.ok.po wykonaniuo.zastepczychwkluc w petelke z nitki 23 slupki.no i
jest problem ,poprostu nie kapuje,czy ktoras to rozumie?
prosze o pomoc
kasias

2. Data: 2005-11-14 14:04:46

Temat: Re: (szydelko)prosze o pomoc
Od: "Aga z Tychów" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kapuje :) Polega to na tym ze zamiast poczatkowych oczek lancuszka robisz
kóleczko z nitki i na nim robisz wskazana ilosc slupków, a pózniej zaciskasz
petelke poczatkowa ciagnac za wolny koniec nitki... Nie wiem czy cos z tego
zrozumiesz, ale to nie jest trudne. Jesli i tak nie bedziesz wiedzial co i
jak zrobic, mysle ze robótka nie straci na uroku jesli zrobisz "po bozemu"
kóleczko poczatkowe z kilku oczek lancuszka. Jak masz na nim zrobic 23 czy
24 slupki, to wystarczy kóleczko z 4-6 o. lanc.
Powodzenia
Aga

Uzytkownik "kasia" <k...@i...pl> napisal w wiadomosci

3. Data: 2005-11-14 14:19:44

Od: " " <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chodzi o to, że zamiast łańcuszka jest ta właśnie pętelka. A robisz ją tak:
bierzesz nitkę i okręcasz ją wokół, np. palca, kilka razy (takie kółko), na
tym robisz dalej tak jak na łańcuszku. Wielkość musisz dopasować tak by Ci
się te słupki zmieściły. Z tymi oczkami zastępczymi to nie wiem za bardzo o
co chodzi i po co one, ale ja bym zrobiła oczka ścisłe (ewentualnie
półsłupki) i na to te 23 słupki. Chyba nie będzie problemu jak zrobisz
łańcuszek zmiast pętli, wtedy od razy na tym te 23 słupki, tylko liczbę oczek
też musisz dopasować. Tak mi się zdaje, musiałaby zobaczyć zdjęcie to może
bym coś więcej wymodziła, albo upewniła się w tym co tu napisałam. W każym
razie - pętlę już wiesz jak.

Artsajke

4. Data: 2005-11-14 14:23:12

Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aga z Tychów napisał:
> [...]
> kóleczko poczatkowe z kilku oczek lancuszka. Jak masz na nim zrobic 23 czy
> 24 slupki, to wystarczy kóleczko z 4-6 o. lanc.

juz wiem,olsnilyscie mnie dobre kobiety
co ja bym bez was zrobila
dziekuje serdecznie
kasia

Poszukuję - Permin of Egypt
(szydełko) prosze o pomoc
[xxx] JCS Ornaments 2005
[szydeko]kłopotliwy początek
Publiczne PODZIĘKOWANIE ! Kwadratowe tamborki.